Helgen

Heipähei, hej svejs på meänkieli. Ett roligt ord att säga. I helgen har jag städat, fixat i läggan och lärt mig mer om min ipad. Kopplar upp mig mot min laptop via nätverket och kommer åt serier/filmer som jag har på datorn. Sen är det ett program som omvandlar till ipad vänligt program och då kan jag ligga i sängen och kolla på film på ipaden. Haha då undrar ni säkert varför jag inte kollar direkt på laptopen men jag har ju en ipad och den är lättare att hålla i.
Idag har jag shoppat lite grann. Två kjolar, en klänning/myströja samt en låda där jag ska sortera cd-skivor i.
Tror det eller ej men nu har jag varit ute och joggat 2 gånger. En gång i fredags och en gång idag. Det blev 5 km båda gångerna. Jobbigt är det men fortsätter jag träna så kommer det bli lättare, det är förhoppningen i alla fall. Mitt trick är att komma ut medan det fortfarande är ljust. När mörkret faller in blir jag för trött, så jag får försöka att vara tidigt på jobbet så jag kan komma hem hyfsat tidigt. Sen tänker jag på min fina joggklocka som jag fick i present. Den vill jag ju använda. Den mäter puls, avstånd och tid. Då får jag fin statistik efteråt som jag kan kolla på. Lite bilder från NY igen.
Jag i central park i NY.
Siluetten av Manhattan. Vi var inte de enda turisterna på båten :)
Time square.
Goda cupcakes.

Latmask

Jag behöver en PT, personlig tränare, för att komma igång med träningen. Det går inte att dra igång, känner mig inte motiverad. Det blir ju en ond cirkel. Jag är trött för att jag inte träna men så länge jag inte tränar så blir jag inte pigg och orkar inte träna. Fast jag var och tränade innebandy i tisdags med gamla laget. Det var skoj sen vann vi båda korpmatcherna i söndags. Nu har vi 2 förluster och 2 vinster.
Ja sen händer det inte så mycket. Jobb och Meänkelikurs. Håkan ska åka till dalarna eller om det var värmland med en kompis och vaska guld. Han har lovat att jag ska få allt guld han hittar. Jag hoppas han hittar mycket men eftersom han lovar bort allt guld så har han nog inte så stora förhoppningar själv. Vi får se men jag håller tummarna.
Skönt med helg som vanligt. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på men kanske lite shopping och städning.

Tar tillvara på naturen

Känner mig nöjd eftersom jag har kommit på att jag tar tillvara på det naturen har att erbjuda. Kollade igenom min frys och där fanns, självplockade rabarber, blåbär och kantareller. En egenjagad älgsteck, inte jagad av mig men Håkans pappa. Har egenfiskad gös, inte i min frys dock utan i Håkans. Sist men inte minst egenfiskade kräftor dock så är de uppätna nu. De hann heller aldrig hamna i frysen. Vi la 10 burar i lördags och fick 17 kräftor som vi kokade och åt upp på kvällen.

Klockan är runt 6.30 och vi är på väg att vittja kräftburarna. Inget filter på bilden de var sånt ljus.


Håkan fick ro av att ro.


Vi plockar svamp. Denna är fotad med Cross Process appen.


New York, utsikt från Empire State building


Håkan = Horka


Koreansk barbeque i NY.


Gul taxi.


Köar i regnet till kyrkan för att gå på gospel. Man fick inte fota inne i kyrkan.

Tillbaka igen

Nu är jag tillbaka efter ett långt blogguppehåll. Lite snabb summering följer här. New York var grymt roligt. 4 dagar kändes länge fast ändå var det mycket vi inte hann med men mycket vi hann med. Får åka tillbaka en annan gång. Väldigt häftig stad, allt finns ju där.
När vi anlände till Sverige var jag sjukt jet-lagd. Sov typ i 2 dagar. Den 3:e dagen åkte jag till Lule och hängde där i nästan en vecka. Hann lära min systerson vem som är bäst. Alltså Milla, moster milla :) Fick tjata lite grann för först sa han sitt egna namn Oscar. Men några upprepningar så kom det som rinnande vatten. Fast nu så är han lite lurigare än så. Nu säger han den som frågar. Kom tillbaka till Stockholm en torsdagkväll sen fredagmorgon åkte vi till skåne, Österlen för att gå på bröllop. Sen på måndagen blev det jobb igen. Håkans kompis gifte sig om ni är nyfikna.
Förutom jobb så gör jag inte så mycket. Träningen har jag lagt ner, eller jag har inte tränat ordentligt sen juni någon gång eller var det redan i maj jag började trappa ner. Måste rycka upp mig börjar få ont i rygg och axlar. Läser en kurs i Meänkieli, tornedalsfinska, på distans. Sjukt svårt men men jag ska inte ge mig. Ska banne mig lära mig bilda meningar, och kunna ha en konversation. Hehe nåja rabbla lite fler ord är bra nog.
Ska försöka att blogga lite mer frekvent nu, nu när jag är igång.

RSS 2.0