Mussla på kroken

Var ute på landet i lördags och pysslade. Eller det är ju inte mitt land utan Håkans eller det ligger ju i Sverige, så landet är Sverige, men det är inte stad, så det är land och jag får också vara där med Håkan. Vi var ute och fiskade lite med Håkans nya båt. En båt för två personer med två snurrstollar på hihi menar snurrstolar såklart. Snurstollarna på det är jag och Håkan och vi sitter på snurrstolarna. Då kommer man lite högre upp när man kastar kastspö. Vi fick några små abborrar och en mussla. Jag fick musslan. Haha blev paff när jag fick den. Sa till Håkan medan jag vevade upp den. Ja detta känns som en stor fisk och den kämpar emot som bara den. Hehe det gjorde inte musslan. Vi fick bara små firrar så vi kastade tillbaka dem. Vi undrade om Henry hade behållit dem. Ja Henry min pappa. Vi tänkte att pappa hade nog mumsat i sig alla på en gång. Kanske inte musslan och den allra minsta abborren. De andra hade fått följa med hem till stekpannan. Vi är för slöa för att ta hand om fiskarna så de fick åka tillbaka.

I söndags var jag flitig. Tvättade en massa och lagade lite kläder. Sydde fast knappar som lossnat och lagade lite hål. Inte så roligt att läsa om men jag känner mig nöjd.








Snaps eller hostmedicin

Jag kollar precis på Efterlyst. Leif GW är ju härligast, jag gillar hans analyser. Tror att jag ska ta och läsa någon av hans böcker snart. När jag var yngre ja ca 1 månad sedan kunde jag inte se på Efterlyst utan att få mardrömmar. Ja jag fick inte mardrömmar av Leif GW utan alla brott som begås och lite av Hasse Aro. Haha okej jag fick inte mardrömmar av Hasse Aro eller om honom. Nu är det tredje eller fjärde gången jag ser det och jag tror inte att jag kommer få mardrömmar. Jag kanske är lite vuxnare nu, eh vuxnare är nog inte ett korrekt ord mer vuxen, eller inte lika mottaglig och känslig. Ja jag blir ju snart 29 år så det kanske dags att vuxna till sig lite. Eller snarare jag får mardrömmar ändå utan att kolla på något läskigt.

Förkylningen håller i sig. Jag har varit på vårdcentralen idag och fick hostmedecin. Det kändes precis som att ta en snaps. Ja hugaligen och jag gillar inte snaps. Hoppas den hjälper mot hostan så jag får sova i natt. Det tror jag att den kommer göra. Dessutom har hostan börjat lätta lite men näsan den är täppt den.

Jag slutar aldrig att förvånas när det gäller vårdcentraler. Det går liksom aldrig att hamna rätt på första försöket. Ska man lyckas med det då ska man nog vara stammis, vilket kanske inte är så kul i sig. Jag ringde ett nummer för att boka tid. De hade telfontid mellan klockan 8-17. När jag kommer fram kan jag välja att boka akut tid eller boka en planerad tid. Jag väljer planerad tid och får veta att de ska ringa upp mig kl 9.15. De ringer upp mig kl 9.15 jag ber om en tid men alla tider för dagen var tagna. Jag får veta att jag borde ha valt akut tid för väljer man planerad tid så hamnar man sist på listan, så sklart. Jag frågar om jag kan boka en tid till imorgon men det går ju inte heller för sig för då finns det inga tider att boka för de som ringer imorgon, så klart. Dessutom så ska man ringa prick kl 8.00 om man ska ha chansen att få en tid, så klart. Jag var ju lite klantig som ringde 8.30. Säg mig då varför ens ha alternativet planerad tid när det är i stort sett omöjligt att få en tid då? Varför ha öppet telfonbokningen till kl 17? Okej de har ju rådgivning också vilket är bra, så det kan jag förstå. I alla fall så fick jag en andra chans. Kl 16-22 kunde man ringa till jouren. Då ställde jag ett alarm kl 15.55 så att jag kunde ringa kl 16.00. Fick en tid kl 17.40. Alternativt hade jag kunnat ringa imorgon kl 8.00 och välja akut tid. Nåja det löste sig till slut.

Puh tror banne mig att det var snaps jag tog och inte hostmedicin känner mig full. Ska vila nu tror jag.


Nya grejer till listan

Jag önskar nog mig en epilator också. När jag säger nog är det för att jag hoppas jag ska klara av att använda den. Det gör ju så ont. Den rycker hårstråna med roten. Jag önskar mig en som inte gör ont haha finns det sånna? Kanske en wet and dry, alltså en vattentät. Vet inte om det gör mindre ont med en wet and dry.

Kom på att det vore kul med ett sällskapsspel också. Har ingen aning vad det finns för roliga spel just nu men att jag gillar att spela spel.

Usch jag är så förkyld. Hostar, nyser, snorar som aldrig förr. Hoppas den försvinner snart.




Sommaren är här

Skit eller det är inte skit utan lovely, 22 grader i skuggan säkert ännu varmare nu. Solen skiner ja nu är det sommar. Ja ni undrar säkert varför jag sitter vi datorn när vädret är så fint. Hehe ska strax gå ut. Har varit ute och joggat och har ätit och duschat.

Lovade syrran att skriva upp lite vad jag önskar i födelsedagspresent. Det är så svårt sånt här. Kommer bara på bökiga saker sånt som jag funderar på att köpa. Skriver upp det som dyker upp så att jag kanske kommer igång med önskningar.

  • Gummistövlar, ett par svarta med vita snören eller ett par hel vita. Storlek 38 blir säkert bra.
  • Cykel med cykelkorg
  • Fotvård
  • Kylskåp och frys. Gärna svart tror jag. Det jag har nu fryser sönder grönsaker. Svart är det nya rostfria har jag hört.
  • Köksfläkt, svart. Har ingen.
  • Minipc
  • Bluerayspelare som kan spela dvd också fast det kanske alla kan. Liten svart och smidig =)
  • Presentkort på sportaffär, underkläder eller annan klädaffär.
  • Väderstation som är lite snygg. Har tänkt köpa en men det har inte blivit av. Jag har inte ens en termometer så jag vet aldrig hur varmt/kallt det är.
  • Sänggavel, enkel enfärgad ljus. Inte så lätt att ge bort =)
  • Vinglas, har endast 6 vanliga dricksglas. Behöver inte få jättemånga vinglas 4-8st. Måste ju rymma dem i skåpen också. Gärna snygga men har inte kollat ut några.
  • Dammsugare. Köpte en billig på elgiganten som slutade fungera sist men kom igång igen. Kanske en av ett känt märke, så det är lättare att få tag i dammsugarpåsar. Liten och smidig helst så jag får in den i ett skåp.
  • Presentkort på Make-up store eller liknande vore lite skoj.
  • Massage
  • Iphone, hehe får jag nog köpa själv om ingen vinner storvinsten.
  • Prenumeration på en rolig tidning sonicmagazine, Filter, computer sweden, cap design någon annan programmerings- eller datatidning.
  • Böcker gärna pocket för andra böcker är så jobbiga att hålla i när man läser.

Det blev lite grejjer ändå. Kanske kommer på något mer senare om det behövs =). Nu ska jag ut i solen.


Sommaren var är du?

Inte en gång, inte två gånger utan fyra gånger har jag lyckats undkomma Eyjafjallajökulls ilska eller är det kanske kärlek, den senaste veckan. Det går om man bara vill tillräckligt mycket och är tillräckligt snäll. Eller snarare om man har lite flyt. Flög till och från Birmingham med jobbet. Sen blev det Valencia i helgen. Nära ögat var det att vår flight hade kunde blivit inställd. I söndags var många flyg inställda i Spanien men igår var det okej igen. Ja plötslig händer det. Kanske skulle man ha köpt en lott också. Spelade i och för sig på V75, nära sju rätt var det men nära ger inga pengar.

Det var bra i Valencia, varmt och skönt. En fin stad vi strosade i stan, var lite på playan, åt Paellan, var på museum och akvarium. Gud vad jag längtar till sommaren nu, 25 grader och sol var det. Underbart. Ja sommaren och solen. Välkommen välkommen var inte blyg.

Information

Sitter på hotellet i Birmingham. Det har varit en dag fylld av information och mitt huvud är sjukt trött ja och även jag är sjukt trött. Jag är i Coventry för jobb fast vi bor på ett hotell i Birmingham. Det tar ca 45 minuter att ta sig till Coventry men det ska tydligen vara bättre/större i Birmingham så därför bor vi här. Det är faktiskt ganska skoj att vara på jobbresa man känner sig lite viktig.

Har läst att åskmolnet nej menar askmolnet har börjat ställa till det igen. Eller snarare ställa in flygningar. Skit det känns som att jag kommer bli kvar i Coventry. England verkar ju kunna påverkas av askmolnet. Hoppas jag tar mig till Sverige på torsdag och sen Valencia på fredag. Ja sen hoppas jag att jag tar mig hem från Valencia på måndag nästa vecka. Fasiken det är mycket jag hoppas på nu och om något går fel så kommer jag bli ett åskmoln. Nej det kommer jag inte men väldigt väldigt besviken.

Nu är jag så trött så jag måste lägga mig. Ska pressa in mer information i huvudet imorgon och övermorgon sen när jag kommer till Valencia kommer informationen pysa ut och sen nästa vecka är jag tillbaka som vanligt. Inget nytt i huvudet. Hoppas jag lyckas behålla något =).

RSS 2.0