Helgen är ljuv

Det är så skönt med helg. De tycker nog alla efter en arbetsvecka. Avslutade arbetsveckan med lite träning på friskis och svettis. Jag sprang lite på löpbandet. Löpband är bra för mig, jag blir liksom besatt när jag väl ställer mig på ett och jag tränar hårt. Gillar och se tiden, hur långt man sprungit och hastighet. Det är lite jobbigt när man är trött och tiden går i snigelfart fast tiden går ju alltid lika snabbt men så känns det inte. Skulle värma upp lite lugnt men det slutade med att jag sprang 28 minuter och ökade tempot hela tiden. Sen var jag genomblöt i svett och skämdes lite och gymmade knappt något alls. Ville ju inte svetta ner maskinerna. Jag körde lite biceps och triceps med hantlar, sen lite bröst och axlar i maskiner. Sen stretch. Skönt med lite träning på fredan då kan man slappa i lugn och ro. Har innebandymatch imorgon på kvällen men fram tills dess ska jag slappa. Ska i väg på Texas long horn och käka med en kompis i kväll kanske blir det en bio också vi får se. Gott ska det bli i alla fall.

Lite bilder. Nedan klocktornet i Ununge kyrka där Fanny döptes.



Tårtan, god var den och söt. Lika söt som den ser ut :)



Jesus var där



Höstigt

Det är så skönt att vara i skogen att plocka svamp. Håkan menar att det är samlaren i människan som kommer fram. Jag menar att det är naturen som är härlig. Fast visst är det kul att samla på sig svamp eller andra grejer. Vi är som sagt svamptokiga och var och plockade lite gula kantareller idag igen :). Målet nästa år är att plocka svamp men även bär.

Lite bilder från skogen.




Årets största kantarell. I alla fall som vi har hittat.


Höstigt


Rensad och ska torkas. Längst fram gul kantarell och bakom trattkantareller blandat med gul trumpetsvamp.




Ännu mera. Till vänster trattkantarell och gul trumpetsvamp. I mitten svart trumpetsvamp och till höger torkade gula kantareller.


Jag borde ha tagit efter bilder då svampen torkat klart. Då är det så lite kvar. Allt skulle rymmas på en plåt. Men lägger man de i vatten igen så kommer de svälla och smaken finns kvar. Väl torkade kan de hålla flera år i glasburkar. Har lagt dem i glasburkar och ska använda dem i såser osv.

Var på Håkans systerdotters dop. Fanny heter hon.

Jag med Fannys paket.



Håkan framför kyrkan.


Fanny i den rosa fotöljen som hon fick i present av oss.


Fanny.


Har varit en lugn vecka. Jobbet rullar på, även innebandyn. Man är lugnt sagt inne i vardagslunken efter semestern. Rätt trevligt ändå man har tid för träning och man har rätt att ta det lugnt. Nu ska jag softa vidare denna söndagskväll och invänta måndagsångesten då man ska tillbaka till jobbet. Hehe lider faktiskt av jobbångest fasiken det är den dära omöjliga felrapporten som förstör. Annars brukar jag vara laddad inför jobbet. Ska softa nu ångesten får jag ta imorgon då väckarklockan tjuter.

RSS 2.0