sommarvärme

Festen igår blev lyckad men jag hade gjort lite väl mycket mat. Det är så svårt att beräkna. Maten smakade i alla fall bra. Det var jättetrevligt hos mig sen gick några av oss ut. Inte så skoj, jag har tappat danssuget. Tycker mest det är jobbigt och längtar hem till sängen. Kanske är inne i en danssvacka.

Städade udan idag efterfesten men det gick fort. Alla var städade och jag körde med papperstallrikar för att slippa disk. Sen tog jag en löprunda och använde ipoden med chipet. Jag tror den är lite optimistisk för jag sprang verkligen långsamt och inte så långt men ändå tyckte den att jag sprungit 3.25 km. Ja och att jag sprang varje km i 5.45 km/min. Har svårt att tro att det gick så snabbt för jag lunkade fram. Nåja, ska testa den på en sträcka som jag vet hur lång den är för att se hur korrekt den visar.

Efter joggingturen gick jag ut och promenerade i solen och satt i solen en stund. Trevligt. Verkligen sommarvärme idag och igår

28 vårsnurr

Idag är vädret strålande och det vankas festligeheter ikväll. Det är jag som står för partajet så nu ska jag baka lite bröd, en paj, några röror och en tårta. Jag firar 28 vårsnurr. Fyllde egentligen år igår men kör lite fest idag. Firade med Håkan igår. Fick en massa presenter. Fick ett rött-orangea läppstift, en gråsvart kajal, ögonskuggor, och lite rengöring för ansiktet. Sen fick jag 9 trisslotter av Håkans föräldrar eller en var från Håkan. Jag vann totalt 200 kr, det var vinst på 4 av lotterna a 50 kr. Det var skoj. Fick även en ficka man har på armen som man har ipoden i. Nu har jag inget att skylla på. Det är bara ut och jogga. Ska försöka ta mig ut idag. Det borde jag hinna.

Vi var även ute och käkade, Håkan och jag. Det blev Texas long horn. Först åt vi nachos och olika röror till förrätt. Sen tog jag faktiskt hummer. Första gången jag åt det. Verkligen gått. Den var grillad så väldigt god smak. Håkan tog oxfilé som också var väldigt mumsig. Avslutade med efterrätt. För min del blev det Hallon cheesecake. Den var helt okej men jag har ätit godare. Håkan tog glass och chokladsås. Väldigt mätt var man så det var bara att åka hem och lägga sig på sofflocket och se lite film. Nä nu måste jag sätta igång. Har en hel del att förbereda innan kvällen. Jag tycker det är kul att pyssla lite.

Grönt är skönt

Fotade precis min nya Ipod nano och skulle lägga upp en bild men så dog batteriet. Nåja jag letade upp en bild på nätet. Jag var aldrig ute och joggade idag eftersom regnet hängde i luften. Jag testade chipet lite genom att promenera fram och tillbaka i lägenheten. Den verkade fungera i alla fall men hur korrekt vet jag inte. När det blir en ordentlig joggingtur vet jag inte. Imorgon blir det korpmatch i fotboll. Kanske vi lyckas göra något mål eller rent ut av tar någon poäng. På torsdag innebandyträning och på fredag lite middag och födelsedagsfirande med Håkan. På lördag ska jag laga mat till en fest på kvällen. Kanske på söndag om jag inte är för bakis men det kan jag aldrig veta. I fredags drack jag två glas rosévin och hade världens huvudvärk på lördagen. Andra gånger kan jag dricka mera och må bättre.

Där ser ni den:




Grönt är skönt

Halleluja

Var på en Gosspelkonsert idag och vet ni vad. Man blir tamefan nästan frälst. Det är så medryckande och man blir så glad. Mycket bra var det.

Igår fiskade jag och Håkan strömming och det nappade som tusan. Vi fick kanske ca 40 sen fick vi sluta för att vi skulle orka rensa. Dock så orkade vi inte rensa ändå. Vi var så hungriga när vi kom hem, kl var 21.30 så det blev bara lite micromat och Håkan ska rensa idag. Jag köpte även en ipod nano igår, en grön blev det, så fin. Köpte även ett chip som man ska ha i skon som mäter sträckan och tiden när man är ute och joggar. De ska bli spännande. Nu håller jag på att ladda in musik i den och ladda batteriet. Imorgon blir det till att ut och springa med den. Får se om jag blir nöjd.

I lördags var jag på konstfacks vårutställning och på Beckmans. Vissa saker är fina andra bara svåra att förstå. Jag är ingen mjukis utan mer en hårding, lite mer teknik så att säga. Jag vill veta varför och hur inget sånt här det är olika för alla. Jag tar gärna en definition. Konkreta saker helt enkelt. Dock uppskattar jag vissa saker som jag tycker är snygga, fina eller har en cool tanke bakom. På kvällen blev det bio det blev  Wolverine. Väldigt underhållande. Den var bra men jag gillar Hugh Jackman fast vem gör inte det =).

Nu är det sängdags igen. Dagarna går så fort.

Jobb idag ändå

Jag hade visst inte alls långledigt denna helg. Igår var jag ledig men idag har jag jobbat. Det var knappt några där. Alla på Ericsson var lediga men inte min konsultfirma så jag fick minsann jobba. Det var lugnt ändå. Jag var ju ledig igår så lite har jag vilat upp mig. Ja och nu är det helg.

I onsdags åkte jag och Håkan till Nyköping och bodde på hotell en natt. Bara för att lyxa till det lite. Där bastade vi, badade lite i en pool och spelade biljard. På morgonen njöt vi av hotellfrukosten vilket alltid är så himla gott och trevligt. Sen skulle vi åka på en utflykt och vi tog sikte mot Norrköping. Dock så kom vi på att jag aldrig varit på Kolmården så vi åkte dit. Det var mysigt. Var ju på Skansen i söndags. Börjar bli en riktig djurparksfantast :) eller det är nog mer en tillfällighet. Försökte ju se björn, varg, lo och järv på Skansen men såg bara bjön och varg. Försökte även se dessa djur på Kolmården men även denna gång såg jag bara björn och varg. Hur svårt ska det vara att se dem? Börjar nästan tycka att de har lite förstor inhängnad att röra sig på och för många gömställen när de inte går att se djuren. Det är ju ändå deras jobb. Ska göra ett nytt försök på Skansen senare i sommar. Fick ju se en massa andra djur. Tigrar, som såg helt malplacerade ut där de låg bland granar och tallar. Noshörningar som är så sjukt stora. Man fatta knappt. Skymtade några delfiner, sälar och pingviner. Jag lärde mig också att pingviner är en fågel. Har funderat vilken kategori de tillhör. Schimpanserna var roliga att se då de klättrade omkring. Jag har dock inga bilder eftersom jag glömde kameran hemma. Fotade inte med mobilen heller.

Vi avslutade äventyret med att käka oxfilé med Bernaisesås på någon hamnkrog i Nyköping. Sen bar det iväg hemmåt. Vi båda jobbade ju idag. Nu är det helg igen och det känns skönt. Lite drinks ikväll, sen konstfacks vårutställning imorgon.

Ilandsproblem men ändå

Skrev detta inlägg i går, se kursivstil, plus lite till men muppblogg strulade så klart och inlägget publicerades aldrig. Trots två försök. Sjukt störigt att hela inlägget inte hade sparats heller. Har för mig att jag skrev något jättebra som inte kom med och nu minns jag inte. Okej det är ett ilandsproblem och det är verkligen inte hela världen. Men men lite frustrerad bli man. Mitt tålamod är inte gjort för sånt här. Det är i och för sig inte gjort för särskillt mycket. Det är alldeles för kort, underbart är kort. Hehe okej inte när det gäller tålamod. Puh jag har blivit bättre men det är en lång bit kvar innan jag ligger på en någorlunda normal nivå.

Inlägget från igår:
Här har man gått och längtat till att det ska bli uppehåll i innebandyn och nu när det bara är en veckas träning kvar så vill jag träna mer. Vi tränade idag och det var skoj. Fattar inte att jag inte är peppad varje gång utan känner mig alltid lite omotiverad. Jag vill inte åka men jag gör det ändå och sen väl där så är det jättekul. Jag borde ju veta det vid där här laget att det blir kul.


Får se om jag kommer ihåg vad jag skrev. Hmm nja helt blankt.
Nu är det lång helg snart igen ialla fall. Det är ju så skönt. Det är så härligt med arbetslivet på det sättet. Man blir bortskämd av alla dessa långhelger.

Lägenhetsbiten ligger på is. Jag borde ta ett ryck för snart är det sommar och då är det inte många som säljer sina lägenheter. Här jag bor nu får jag bo till augusti och då finns inte heller många lägenheter ute för försäljning. På söndag då jävlar smäller det. Då ska jag gå på visning och sen buda, om jag hittar något lämpligt objekt. Då kanske jag har en lägenhet nästa vecka who knows.

Supersköna söndag

Åh vad söndagar är härliga när man inte varit ute och festat. Ingen huvudvärk eller trötthet, ingen ångest för den delen heller. Inte för att jag har gjort så mycket hittills. Läst bok och kollar lägenheter. Funderar om jag ska palla att gå på några visningar idag men jag vet inte. Går man på visning så måste man ta en massa beslut om man ska lägga bud osv. Är man med i en budgivning så måste man fatta beslut hela tiden ska jag lägga ett till bud osv. Fasiken jag har nästan lagt köp planerna åt sidan. Det är för jobbigt men någonstans måste man ju bo. Får bo här till augusti så det är inte så länge kvar.

Lite gym kommer det bli i eftermiddag i alla fall och umgås med Håkan. Han kommer dyka upp snart. Kollade Eurovision igår. Norge vann det var kul. Han var otrligt charmig men har inte riktigt fastnat för låten. Visst sätter den sig men tyckte det fanns andra som var bättre.


Hihi å hehe

Kollar precis på Eurovision, en semifinal. Assågud...Nederländernas bidrag var sjukt kul. Hihi riktigt dåligt men roande. Kunde fan nästan ta och rösta på det dock får inte Sverige rösta. Fast jag hade nog inte orkat ändå. Har inte sett alla bidrag men jag slog på TVn när Ukraina sjöng. Jag tippar dem som vinnare. Tror det bidraget går hem. Lite svängigt så där. Kanske ändrar mig efter snabbreprisen. Annars var Bosniens bidrag i förra semifinalen trevligt. Påminde lite om Stad i ljus tycker jag. Jag kan höra fel eftersom jag trots allt är lite tondöv. Albaniens bidrag kommer nog också långt. Nåja ska uttala mig om jag ser Eurovision på lördag efter man sett alla bidrag.

Här kan ni se Nederländernas bidrag. Det är humor.



Tränade innebandy idag och det var skoj. Snart är det dock uppehåll och lite längtar jag. Vi ska bara träna maj ut sen drar vi igån igen i slutet på juli.

Stelkramp

Ännu en förlust i korpen. Denna gång endast med 2-0 och vi hade några lägen. Jag brände ett läge då jag sköt rakt på målvakten. Bollen studsade ut på retur men då snubblade jag eftersom jag blev för ivrig. Så inga mål där inte. Nästa gång då jävlart i mig ska den sitta. Jag är fortfarande sjukt stel från fysen i måndags. Tror jag fick någon förslitning/stäckning i axeln. Är så stel så jag har nästan lite nackspärr fast ändå inte. Några knutar i alla fall. Nästan lite kramp ibland.

Gud så trött

Vi körde fys på innebandyträningen idag och gissa om jag är trött nu. Ja precis det är jag. Ja och gissa om det kommer kännas imorgon. Ja precis det kommer det göra. Ja det blev inget lägenhetsköp. Jag slutade buda och de var två andra som budade vidare och den blev 100 000 kr dyrare än mitt sista bud. Nåja förlorar man en så finns det 1000 till. Hmm undrar om den frasen funkar i lägenhetsbranchen också. Jag tror det faktiskt. There are plenty of fish in the sea. I helgen har jag shoppat, festat och städat. Ja och slappat. Det är ju obligatoriskt på helgerna.

Ännu en förlust

Hade korpmatch idag igen och vi förlorade med 6-0. Skit det går tungt för oss men vi kom ju tvåa i serien förra året och har flyttats upp en division om inte två. Nu spelar vi i division 2 i korpen tror vi spelade i division 4 förra året. Eller om det var division 3. I alla fall de två lagen vi mött har varit bra. De vi mötte idag var ännu bättre än de förra. Vi spelade bättre denna gång så snart ska vi nog lyckas göra mål. Första matchen som vi lämnade wo tror jag vi hade vunnit. Vi möte de laget inomhus och då vann vi eller förlorade vi med uddamålet. Har lagt bud på en lägenhet i Hornstull. Panik. Jag vet inte vad jag vill. Vill jag ha den eller inte. Jag vet inte. Jobbigt det här. Just nu har jag det högsta budet och vi får se vad som händer imorgon. Nu ska jag sova. Fastnade lite vid datorn så här på kvällskvisten. Natti

Manic monday

Okej så manisk var den inte relativt lugn måste jag säga. Jobbade sen blev det seminarium med konsultfirman. Ämnet var kommunikation och var väldigt givande. Det är inte så konstigt att så mycket information försvinner när man kommunicerar. Det finns knep. T ex att upprepa uppgiften man fått så att man har förstått rätt osv.

Jösses vilken slappar helg

Denna långhelg har varit sjukt lugn för min del. I torsdags blev det ju Bounce och lite utgång. I fredags ja vad hände då. Håkan kom förbi och vi åkte och fikade på Zetas trägårdscafé nära Ikea i Kungens kurva. Väldigt mysigt! Man satt bland växterna utomhus. Skönt att få lite sol. Samt åkte lite på stormarknader men det blev inga köp av något. I går tog vi oss ut till Håkans lantställe kan man säga eller hans familjs lantställe. Där paddlade vi kanot och fiskade. Vi fick inga fiskar men det var trevligt att paddla och det var riktigt varmt ute. Man klarade sig i linne och shorts. Vi hade även picknick. Sen kastade vi diskus och kula. Jag ökade lite i diskus, ca 30 cm, och har nu kastat ca 17.20. I kula ökade jag 3 cm till ca 6.81 eller något liknade. Ja och efter det åkte vi och grillade hos några av Håkans kompisar. Just ja innan diskusen och kulan hann vi förbi Håkans jobb och satt lite i en massagestol. Den masserar ryggen och den hittar lite knutar. Skönt faktiskt. Idag blev det en tidig morgon. Klockan ringde kl 7 eftersom Håkan skulle delta i en spjuttävling och jag skulle följa med och tittat. Eventuellt deltaga men det var så mycket folk som tävlade så jag pallade inte. Kollade när småtjejerna, upp till 15 år tror jag, kastade diskus. Några kastade runt 30 meter. Där ligger man i lä kan man säga. För Håkan gick det bra. Han kastade längst av alla seniorer. Det blev över 55 meter och var ett nytt personbästa. Sen blev det lunch på ett café vid vasaparken och därefter blev det 3 lägenhetsvisningar. Alla var okej men ingen klockren. Kanske har man för höga krav men lite på känsla måste man gå. Det är det enda jag kan gå på. Hihi låter som jag har gjort en massa men jag har inte gjort det jag tänkte. Storstädning och stortvättning. Nåja, skiten finns ju kvar och får försöka fixa det nästa helg eller under veckan.

Caution!

Bounces föreställning var asgrym. Den heter Caution! och innehåller verkligen allt. Som publik är man också involverad. De ville få en att dansa i slutet och lite dansade vi nog allt. Sen under hela föreställningen får man förflytta sig eftersom de dansar i olika delar av rummet. Skulle vilja berätta mer och det kan jag men utifall ni ska titta på den själv så avvaktar jag. Det snyggast kan ha varit då de dansade på ett genomskinligt plastnät uppe i taket, så man stod underifrån och tittade upp. Vackert och häftigt! Efteråt var man själv väldigt danssugen och man försökte sig på några moves på vägen till puben och senare på dansgolvet. Låt oss säga så här, man/jag behöver en hel del träning och finslipning av movesen, för bra ser det inte ut. Snarare tvärtom. Kul var det i alla fall. Ska citera en t-shirt som Bounce sålde efter föreställningen: "Jag måste dansa för att våga supa" Ja och igår kändes det verkligen så.

RSS 2.0