Tuffa tider

Puh vad jobbig dag, satt på möte i flera timmar på jobbet, helt trött i huvudet efteråt. Sen sov jag dåligt med. Nu måste jag sova känner jag. Kul inlägg tänker ni, nej men ibland blir inte livet roligare än så här :)

Lite AW på AG

Igår var Åregänget på AW för att snacka minnen från Åre :). Det var ju bara en vecka sen men vi ville ändå umgås. Visst snackade vi Åre men även annat skitsnack också. Hängde på Allmänna Galleriet, AG, vid Fridhemsplan. Trevligt ställe. Gillade det nog lite mer innan de gjorde om men det har goda viner där. Såg även Oscar Linnros, min spontana kommentar var, vad kort han är. Kanske inte jättekort men kortare än jag trodde att han var. När jag för något år sedan såg Magnus som var med i Barbados var min spontana kommentar, vad tjock han var. Kanske inte en tjockis men lite kraftigare än jag hade trott. Blir nog bio ikväll, var länge sen jag gick på bio. Var det blir för film vet jag inte. Hade tänkt gå på inflyttningsfest men eftersom jag fortfarande är förkyld och lite hängig så skippar jag det.

Nu har jag anmält mig till Milspåret, då är det bara att börja träna.


Jag är rädd

Sitter och spelar Resident Evil Zero på wii. Sitter på helspänn för det är så läskigt. Jag är rädd sitter jag och säger till Håkan varje gång jag går igenom en dörr. Väntar bara på att nästa zombie eller annan fiende ska gå till attack. Hur tycker jag spelet är då? Haha när jag frågade H innan vi började spela om det är som Mario, började han garva och säger med barnröst "Är det som Mario". Okej inte samma som Mario som är mitt favoritspel. Har lite svårt med styrningen och tycker det är lite segt men börjar smått komma in i det. Lite synd att man inte kan spela två samtidgt, eller det kanske man kan men vet inte hur.  I Super Mario Galaxy 2 kan player 2 vara en hjälpreda och samla grejer och döda fiender. Det är ju nice så är båda aktiva.

Men åå

Så störigt, har fortfarande ryck i ögonlocket. Jag försöker sova, jag dricker knappt nå kaffe eller svart te. Det envisa rycket fortsätter och fortsätter. Inte lika mycket nu men varje dag några gånger. Snart blir det botox i ögonlocket, inte för att få bort rynkor utan rycket. Det här med botox har jag kommit på själv, har inte läst om det men jag tror det skulle funka. Hehe okej jag avvaktar lite med botoxen. Får sova ännu mer då. Det kan också komma av att man sitter mycket vid datorn. Det har jag dock svårt att påverka med tanke på att jag jobbar med datorn. Kanske inte behöver hänga framför datorn, så mycket på kvällarna. Äh så farligt är det inte, jag börjar bli van med rycket :-)

Nog gnällt, det är ju fredag imorgon. Varför vara gnällig när jag kan vara glad. Sjukt fort har denna vecka gått, känns som att jag nyss kom hem från Åre. Ingen nyhet att tiden går fort, men ibland går det overkligt fort, lite science fiction över det hela. It's the Matrix, eller vad är det man brukar säga. Eller det var deja vu som var it's the Matrix. Kanske borde se filmerna igen, har glömt så mycket. Nu blire en dusch och lyxfällan.

 

 


Tristessen har kommit

Tristessen har tagit ett stadigt grepp om mig efter hemkomsten från Åre. Helt plötsligt känns vardagen så otroligt grå. Jag har halkat ner i en svacka men ska nog ta mig upp. Var ju otroligt intensivt och kul när jag varit borta och nu är allt lugnt och som vanligt.

Förra veckan hyllade jag vardagen, kanske inte i bloggen men i mina tankar. Var på spinning på måndag och tog en bastu efteråt, jättehärligt, lite vardagslyx. Energin kanske rinner tillbaka snart. Kan också bero på att jag har åkt på en ordentlig förkylning också, näsan rinner och huvudet dunkar. Det ska väl gå över snart också.


En lyckad resa

Måste bara säga att Åreresan var superb. Jag kan inte skryta med min brädåkning för den var under all kritik, skyller på åldern. Det finns ju så mycket som kan gå snett om man åker fort, så jag åker sakta istället. Mesigheten verkar öka linjärt med åldern. Det var kul i alla fall. Hade jättefint väder fredag och lördag, som gjorde att humöret hamnade på topp. Körde lite afterski, bastubad och utgång. Käkade schysst mat och umgicks med de härliga tjejerna Marri, Sara och Jossan.

Floskel från resan, att knacka på väggen till herrbastun och fråga hur många horn står opp? Haha till mitt försvar kan jag säga att jag inte riktigt tänkte. Vi satt i dambastun och killarna i herrbastun knackade i väggen när vi öppnade ölen och frågade om vi hade fest eller. Jag ville kontra med något och det första som dök upp var bulleri-bulleri-bockramsan.

 

Nedan: Godast på resan var nog varm choklad med 2 cl minttuu i.

Nedan: Jag inklämd under hjälmen och rånarluva, ursäkta kan ni öppna bussdörrarna?

Nedan: Vy och en röd pinne.

Nedan: Tjejerna

 


Resfeber

F-n det är bättre att resa på morgonen än på kvällen då hinner man inte vanka av och ann. Man hinner inte tänka att man kommer missa tåg hit eller dit. Har jag glömt det här eller det där. Vet inte om det här med att packa i god tid var en av mina bästa idéer heller. Har för mycket tid att gå mig själv på nerverna i väntan på avresan. Nu närmar det sig och jag är i upplösningstillstånd, magsår nästa, bara för att hinna med ett tåg. Nåja, jag har gott om tid men nästa gång ska jag hålla mig sysselsatt fram till jag ska iväg. Det här med att ta det lugnt är alldeles för stressande.

Tjohoo nu ska åkas

Gissa vem som är ute i god tid. Yes, det är jag. Jag håller på att packa inför resan till Åre imorgon. I god tid undrar ni då? Jo tåget går inte förrän kl 23.15, så i vanlig fall hade jag stresspackat innan och fått stressa iväg till tåget. Visst kanske jag får stressa imorgon också men packa det gör jag nu. Det ökar på oddset eller snarare minskar oddset att jag får stressa till tåget.

Igår var alla hjärtans dag. Jag gav Håkan 4 triss och fick sånna fina chokladtryfflar i olika smak av honom. Choklad är aldrig fel. Jahapp sen var det över, eller vi köpte hem Thaimat. Det var gott men blev lite äcklad efteråt fick ont i magen, hihi och det var innan jag åt chokladen så det var inte fel på den. Tror det var för starkt för mig, konstigt starkt. Gick upp i näsan så jag hade nysskalvakad. Haha eller kavalkad heter det ju.

Bild från Romme förra året. Kanske inte blir exakt samma sak nu i Åre. Har ny skidjacka i turkost, sen kommer inte Håkan följa med utan det är en tjejresa. Skidglasögonen ska jag inte ha. Köpte de billigaste i Romme, då jag glömt mina. Dock hittar jag inte mina vanlig. kanske är det i lule. Nåja får köpa ett par i Åre eller imorgon.

 

Fast imorgon blir det jobb hela dagen och sen nattåget till Åre.


Sådär

Innebandyn gick sådär kan man säga eller snarare skitdåligt. Förlust med 12-7 och sen 11-7. I båda matcherna hade vi dessutom ledningen inför andra har jag för mig. I början av andra bara rasade de in mål medan vi sköt stolpe ut osv eller inte sköt alls. Trist så bra var inte motståndarna men så dåliga var vi. Bittert men inget att göra mer än att göra det bättre nästa gång.

Tipsar

Igår kväll passade jag på att se alla svsnitt som visats av "En idiot på resa" på SVT Play. Har ni missat det så se det. Det är superkul. Det är Ricky Gervais, han från "The Office" som är producent. Han skickar iväg en kompis på resor för att se olika underverk. De roliga är att han som reser egentligen inte gillar att resa. Jätterolig kille. Det första avsnitt finns upp till och med 18 februari. Jag lovar att ni kommer garva, det gör jag :)

 

 

Källa: svt.se

 

Var på Östasiatiska museet idag och kollade på Terrakottaarmén, länken går till museet. Facinerande att de kinesiska kejsarna byggde enorma gravplatser med massa rum fyllda med armér och andra figurer, tjänare djur osv. Denna Qin dynastin, då de största figurerna hittats (eller som visades på museet) är ju i verklig storlek. Tanken var att kejsaren skulle ha samma skydd och makt efter döden. Jag fotade när jag var där men jag vågar inte lägga upp eftersom att man bara fick fota för privat bruk och webben är inte direkt privat även om jag inte har så många läsare.

Ska iväg och spela lite korpinnebandy snart. Det är så bekvämt eftersom hallen ligger bara 5 minuters promenad från mig. Inte kör vi uppvärmning heller. Jo uppvärmning är ju bra men såå tråkigt. Skön att skippa man får bara vara försiktig så man inte skadar sig.

 

 


Tokig

Blir tokig på min granne eller han som bor ovanför. Har varit och sagt till om att han spelar väldigt hög musik, vilket han tog till sig. Problemet är att han inte verkar tänka ett steg längre. Man kanske inte ska möblera om och fixa i lägeneheten tolv på natten. Även om man gör det utan musik så skapar det mycket oljud. Vi bor i ett gammalt hus och gamla hus är oftas lyhörda. I vårt hus är det lyhört i vertikal riktning. Nåja, ska prata med honom igen, han är nog förstående men ovetande. Han verkar tro att han har flyttat till ett hus. Kanske första gången har bor i en lägenhet i ett gammalt hus. Har ju gott kurs nu i teamledarskap och vi fick lära oss att ge feedback. Jag har lust att använda vargspråket men det är ingen bra idé, då kommer personen i fråga hamna i försvarsläge direkt. Giraffspråket ska man använda.

 

Vargspråket jag har lust att säga:

Ursäkta är du helt dum i huvudet, du verkar tro att du har flyttat till ett hus på landet. Att börja fixa i lägeneheten tolv på natten det är inte okej. Försök att börja tänka efter lite istället. Som sagt vi bor i ett lyhört hus och det är inte bara musik som kan störa grannarna utan andra ljud också. Inte så svårt att räkna ut om man har något bakom pannbenet.

Giraffspråket jag borde säga:

När jag hör mycket ljud från din lägenhet speciellt sent på kvällen när jag ska sova så blir jag störd, därför behöver jag lugn och ro och skulle önska om du kunde göra sådana saker andra tider på dygnet.

Puh skönt att få avreagera sig lite. Nu kan jag använda mig av giraffspråket istället.

Har haft ryck i ögonlocket varje dag till och från i snart två månader. Inte hela dagar men det återkommer flera gånger per dag. Skit störigt. Börjar få andra tics pga detta. Jag drar och trycker på ögonlocket för att få det att sluta. Jag googlade lite och läste att det kan bero på sömnbrist men jag har inte sovit dåligt i två månder, visst till och från sover man ju mindre. Sen läste jag även att koffein kunde orsaka det. Jag dricker runt 3 koppar per dag, haha alltså 3 koppar kaffe, inte 3 koppar ren koffein, vilket jag alltid gjort så jag undrar varför detta händer nu. Jag testade igår att bara dricka en kopp kaffe. Ja och ryckningarna inträffade bara 2 gånger under dagen och inte alls lika kraftiga. Idag har jag inte haft en enda ryckning och inget kaffe. Jag börjar se ett samband eller så är det psykologist. Vill jag ha ryck i ögonlocket eller huvudvärk? Måste ha en kopp kaffe snart annars går denna dagen åt skogen. Kaffe är såå gott.

 

 

 

 

 

 

 


Fina fiskarna

Sushi är verkligen gott. Ska åka och hämta sushi från Svenska Sushiköket i Midsommarkransen snart. En laxocado blev det, alltså 4 bitar lax och 4 bitar avocado. De har fin sushi där så har ni vägarna förbi Kransen och sugen är på sushi, så vet ni vart ni ska gå. Ja det har inte bara fin sushi den är god också.

Imorgon är det dag 2 av kursen i teamledarskap som jag går. Ska bli skoj, man lär sig mycket om sig själv och om andra, vilket ska göra en till en bättre ledare förhoppningsvis om man tar med sig det man lärt sig. Inte så lätt alltid man rullar på i sitt vanliga jag som man alltid gjort. Jag får fokusera så ska det nog gå.

Bara en vecka tills Åre, och även Lanzarote närmar sig men 1 månad dit drygt. Har mycket skoj inplanerat, dock känner jag att jag missar mycket på jobbet. Jag brukar vara den som alltid är där :) Nåja semester är ju också ganska kul.

 


Bra ord

Funderar på bra ord. Vuxenröj är ett sådant. Vuxenröj innebär för er som inte vet när vuxna läs ungefär 40-talister har fest och släpper loss. När de släpper loss så står styrdans på schemat. Vuxenröj förknippar jag med styrdans i alla fall. Fottvålare var något som Blondinbella skrev, ja en som tvålar fötterna helt enkelt. Jag är en fottvålare. Känner att jag vill tvätta dem extra när jag tränat. Alltså jag läser inte Blondinbellas blogg men hörde det på radion. Hihi så ni inte dömer mig. Fast jag måste erkänna att jag läser andra modebloggares bloggar. Inget fel med det kanske. Småroligt, ja något som är lite kul. Det ordet gillar jag med. Happ då var det slut med ord. Blev inte så många.

Losing my patience

Tålamod har aldrig riktigt varit min grej. De vet en del som känner mig =). Kanske därför jag fick denna låt tilldelad. Väldigt bra låt och visst kan jag hålla med om att den passar mig. Mitt tålamod blir bättre och bättre i alla fall. Losing my patience heter låten och Shit Robot heter bandet. Jag gillar bandnamnet också

 

 

Klipp frå youtube.

Shoppat

Shoppade nya snowboardskor igår. Köpte även en ny skidjacka i turkost. Skulle fota men är för lat just nu. Jackan var bra men skorna var inte perfekta. Fick ta de som fanns i min storlek som var hyfsade. De är sköna men problemet är att höger sko inte sitter lika bra i hälen som vänster sko. Kanske inget jag tänker på när jag åker. Var runt på 4 butiker innan vi hittade några i min storlek. Nåja, kanske orkar jag åka och kolla igen, annars behåller jag de.

Blev lite gym igår och sen tv-spel. Klarade sista banan på Super Mario galaxy 2 på nintendo wii. Dock öppnade sig world s (tror den hette så) en hemlig värld, så lite mer spelande har vi kvar.

Idag har vi busat med Fanny, Håkans systerdotter. Hon var otroligt glad idag. Kan stå lite själv nu om hon får hålla i sig. Dock så får man vara beredd på att hon kan tappa balansen.

Ja det var allt och nu är helgen slut.

 


Roligt?

Vi valde bort resan till Egypten som sagt eller snarare tvingades bort. Nu kommer vi hänga på Lanzarote istället. Dock var det var lite lustigt det som stod på UDs hemsida innan de införde rekommendationer att inte åka dit. Då stod det undvik demonstrationer och stora folksamlingar. Jag och Håkan tänkte då "typiskt vad ska vi då göra på semestern, nu när vi inte kan kasta sten i Kairo". Hehe vi garvade iallafall fast det kanske är ett sånt skämt som man skulle ha vart där för att uppskatta det roliga. Man får tänka i bilder, inte för realistiskt dock för då kan det bli otäckt. Okej så roligt var det inte nu när jag tänkte efter.

Var på jobbet kl 8 idag, var träningspass på schemat. Krävs något extra för att motivera mig upp ur sängen. En vanlig dag så då rullar jag in runt kvart i nio. Sängen är för gossig helt enkelt.


Träning

Var på spinning idag. Jobbigt som vanligt men otroligt skönt efteråt. Jag gillar verkligen spinning. Funderar på att testa friskis crosspass. Det är löpning blandat med styrka och intervall- och spänstträning. Låter bra men jag vet inte om jag pallar. De som går onsdagar är antingen 75 eller 90 minuter långa. Inget av dem lämpar sig för min nuvarande form, jag skulle knäckas mentalt, haha och inte minst fysiskt. Det finns ett som heter cross stav 75 minuter. Kanske vore något men jag vill jogga.

Imorgon ska jag vara på jobbet klockan 8 och köra cirkelgympa. Jag som är så morgontrött och 8 är egentligen inte så tidigt men för mig är det det. Mitt huvud börjar vakna till runt kl 9 och kroppen ja den kommer igång betydligt senare, efter lunch någon gång. Ja nu tvingas jag vakna om inte annat.

 

 


RSS 2.0