Midsommar slog på stort

Var en superkul Midsommar. Vädret var fantastiskt och upplägget för festen perfekt. Välkomstdrink kl 13 men jag och håkan rullade in strax innan 14. Vi lade för mycket tilltro till SL-trafiken och begav oss iväg utan att kolla reseplaneraren. Vilket man nog ska undvika en dag som Midsommarafton då det inte går lika mycket tåg, bussar som en vanlig dag. Något vi fick ångra snabbt när vi missar ett pendeltåg precis och får vänta i 30 minuter. Vi tog oss dit i alla fall. Fortsatte med lunch med snaps runt kl 14.30. Sen blev det tipsrunda och bad. Badkrukan jag badade inte. Jag pallar inte att doppa mig. Sen fortsatte vi festade och umgicks, grillade, körde musikquiz. Just ja brännboll hann vi också med. Några bastade men jag orkade inte blöta ner mig. Jag hade redan duschat en gång på morgonen så det tyckte jag räckte. God mat, trevliga människor, roliga tävlingar och ett toppenväder gjorde succén. Jag mådde till och med bra dagen efter. Festade rätt lugnt man drack en del men utspritt över hela dagen så man vara bara smålullig. Ett vinnande koncept.

Var på landet i lördags och söndags vi fiskade och solade lite. Skönt med sommar nu fattas bara semestern =). Ska vara ledig på fredag och då bär det iväg till Borlänge och peace and love festivalen. Kan ju bli skoj det med.

Långhelg så skönt

Skönt med lite långhelg. Imorgon midsommarafton och det firas här i Stockholm med några vänner. Blir ordentligt firande. Börjar redan kl 13 med välkomstdrink, sen sill och potatislunch, grillning ja och fest, lekar och bastu däremellan. Har varit en tuff vecka med leverans av ett arbetspaket. Vi lyckades leverera tillslut men allt är inte klart ännu. Dokument som ska fixas och det tar tid.

Kanske tar en sväng till stugan under helgen. Hoppas på bra väder i alla fall som alla andra. Men ingen midsommar utan dåligt väder.

Längtar tills jag ska åka till Lule. Har bara planerat en vecka man skulle ha mer semester helt enkelt. Om 4 veckor är jag i Lule är planen. Har inte bokat något men det ska jag fixa.




Bröllop, fotboll och fiske

Man kan ju tro att jag har gått och blivit rojalist som jag har följt bröllopet. Var först inte så engagerad men media har hjärntvättat mig. Jag och Håkan åkte in till centrum i lördags och kollade läget. Det slutade med att vi hängde vid Vasamuseet och kollade på storbildsskärm på bröllopet. Sen såg vi kortegen också och skymtade brudparet. Åkte hem och kollade fotboll men såg även de sista av festen. Det var ju väldigt fint alltihop måste jag ju säga. Jag är ju svag för sagor om prinsar och prinsessor. Ja detta är ju egentligen ingen saga men det är det som fascinerar mig att det är som en saga men ändå på riktigt. Där sitter alla kungar, drottningar, prinsar och prinsessor i tjusiga klänningar och dräkter med tiaror och diadem som i en saga men på riktigt.

I söndags åkte vi och försökte fiska strömming men fick inget. Kanske var det bra, det är så jobbigt att ta om hand om. Man vill ju fixa till dem och käka dem. Har lite svårt för strömming. Det smakar ju bra men det är ju mycket ben. Ett tag kan jag förtränga benen men sen efter ett tag känner jag dem och tappar matlusten. Är ingen storätare av strömming. Men det lilla jag äter är gott.

Var ute och joggade idag. I hela 40 minuter var jag ute och joggade dock inte i värsta tempot men bättre än att inte jogga alls. Just ja i lördags kan ha varit den dag i hela mitt liv som jag hade klätt mig perfekt. Jag menar temperaturmässigt. Jag frös inte och jag svettades inte. Jag var behaglig. Hade tights, tunika och en kofta. Det var ultimat för lördagens temparatur.

Just ja i fredags fick jag träffa VDn. Jag höll ingen presentation men fick vara med ändå. Fick hälsa så det var skoj. Såg honom senare i korridoren och då hälsade vi också. Ja man kan nog säga att vi är kompisar nu haha skoja bara. Det var kul i alla fall och han är ju väldigt engagerad och sprider mycket energi. Efter mötet med VDn kollade vi på detta klipp för att slappna av. Jag var ju inte så spänd eftersom jag inte behövde prata men jag garvade ändå. Många har säkert sett detta redan men det var första gången jag såg det. Sjukt kul! Kollade på det nyss och det var inte lika kul som i fredags, hmm man måste vara på rätt humör kanske.

Total Eclipse of the Heart: Literal Video Version



Tröstar mig med skor

Den här veckan har jag shoppat tre par skor. Det började med ett par gummistövlar. Sen idag skulle jag egentligen till bolis och köpa lite rosévin men eftersom dagen bestod av två besvikelser, och kvällen inte blev som jag trodde så råkade jag köpa två par skor också. Den första besvikelsen var att jag skulle ha fått vara med under en presentation med VDn. Jag skulle få presentera mig själv och om vad jag gör på jobbet, varför jag trivs så bra osv. Jag var väldigt nervös men oerhört peppad. Sen visade sig att de var tvungen att korta ner tiden med VDn med 10 minuter och då rök jag. Jag skulle ha pratat i 3 minuter ca så det var några till som rök. Visst blev jag lite lättad att det blev inställt men samtidigt så är denna lättnaden inget mot vad jag hade känt efter presentationen. Gissar att jag hade varit sjukt nöjd efteråt. Typiskt men men jag grämer inte ihjäl mig men trist är det dock. Har varit spänd av förväntan hela veckan.

Den andra besvikelsen var att vi fick lämna WO i korpmatchen igen, andra veckan i rad. Ingen fotboll för mig alltså, okej jag tittar på fotboll nu men jag vill ju lira. Man blir ju så sugen. Ska faktiskt provträna med ett lag på onsdag. Det är ett reservlag/b-lag där all är avdankade spelare som är 25+. De tränar en dag i veckan och en match i veckan tror jag. De spelar i en reservlagsserie. Det är 11-manna så det kommer bli jobbigt. Ska provträna så får vi se vad som händer sen.

Ja mina VM-tips ja de går åt h-vete. Hur kan jag vara så dålig på att tippa. Att jag inte har någon koll borde väl inte påverka så mycket eller? Hehe okej klart det gör det men lite tur kan man väl få ha? Nähäpp inte ens det. Vi har tipsliga på jobbet och jag ligger sist. Sen har jag även gjort en drömelva och i den ligan ligger jag också sist. Typiskt att jag skulle välja 3 spanska spelare som sen går och förlorar mot Schweiz. Nåja jag behöll dem och hoppas de skärper sig mot Honduras.

Förutom dessa skor som ni ser på bilderna neda, så köpte jag ett par svarta tygskor. Vad gillar ni det bruna skorna? Jag gillar dem men hade helst haft dem i svart. Såg på nätet att de finns i svart kanske kan jag köpa dem också. Jag tror jag behåller dem i alla fall. Gummistövlarna och tygskorna stannar i alla fall. Har slängt tre par skor också. Sådana som var för trasiga.


Källa: www.nicework.nu (Supersnabb leverans när jag beställde)



Källa: www.bianco.com, Bianco footwear

Hugaligen

Det var läskigt ända till slutet av Greys anatomy. Nu är det slut och jag måste tänka på något kul. Kanske att det är vm-snart. Gud så kul. Jag kan tycka att det faktiskt är lite skönt att Sverige inte är med. Då slipper jag ha ångest om Sverige spelar dåligt och bli irriterad på Lagerbäck. Ja för Lagerbäck kunde verkligen reta gallfeber på mig. Hoppas Hamrén är lite roligare. Nu kan jag bara hoppas på bra fotboll och slappna av.

Var i Lule i helgen och det var kanon. Kort men bra. Oscars dop var fint. Han somnade i slutet men han var i alla fall vaken när han fick vatten på huvudet. Åh Oscar är så himla söt. Saknar honom och alla där hemma i Lule.

På lördag avslutningsfest med laget. Det blir nog skoj. Får se om jag lirar nästa år. Det här med dålig träningsnärvaro stör mig. Jag ids inte själv åka och träna längre för jag tänker att det inte kommer vara någon där. Nu har vi ju uppehåll fast vi tränar en gång i veckan. Ska läsa lite trevlig bok nu.

Jag är skraj

Gud så läskigt kvällens avsnitt av Greys Anatomy. Passar sig inte för mina nerver. Jag är riktigt skraj. Verkar inte som att det kan sluta lyckligt detta avsnitt och jag gillart det inte. Nu fortsätter det.


Helgen som var

Hade besök av pappa i helgen. Det var skoj, vi var på Solvalla och jag spelade bort lite pengar. Sen åkte vi och fiskade med Håkans nya båt på söndagen. Håkan fick en gädda som skrämde livet ur mig. Så stor i jämförelse med abborrana vi brukar få. Båten är nog liten och sen skulle den in i båten också. Nåja det gick bra.

På fredag bär det iväg till Lule och dop. Det ska bli skoj. Kom precis på att jag har tvätt i maskinen. Måste rusa till tvättstugan.

RSS 2.0