Påskilipåskpåsk

Påsken börjar imorgon. Hoho då tar jag mitt pick och pack hoppar på kvasten och flyger till Blåkulla som den påskkärring jag är. Det var ju inte riktigt sant men nästan. Jag packar en väska, hoppar på ett flyg och flyger till Lule som den kärring jag är. Kärring kanske jag inte är riktigt ännu men jag jobbar på det. Först blir det jobb, sen frissan och fixa frillan sen flyg till Lule. En härlig dag. Ska bli skoj och skönt med lite ledigt. Kul att träffa familjen och kanske pimpla lite firrar. Vi får se, vi får se vad Påsken bär i sitt sköte. Visst brukar man säga så, låter ju lite knäppt. Bär för frukt kanske låter bättre. Vi får se vad Påsken bär för frukt.

Var på spinning idag. Det är en träningsform som funkar för min häl. Kändes inte alls under spinningpasset men jag har ont när jag går. Hälproblemet kom tillbaka efter matchen i söndags men det var ju inte så oväntat utan ganska väntat. Nåja, sist blev det bättre efter 5 dagars vila, så på fredag borde hälen var okej för att gå normalt med. Kanske inte redo för mer belastning än så. Ska fokusera på att gymma överkroppen. Tänkte satsa på att se ut som en som inte kan släppa kylskåpet. Får se hur det går, kanske kör lite spinning också för det kändes bra idag. Med bra menar jag bra i hälen. Det var fortfarande sjukt jobbigt inte lika jobbigt som sist jag var men tufft ändå.

Saknar kissimissen lite. På måndag när jag skulle sova tänkte jag på alla fina stunder vi hade tillsammans. Han åkte hem i måndags och lite tomt var det. Han var ju faktiskt väldigt söt ibland. Får försöka komma ihåg att han var väldigt krävande också. Jamade och följde efter mig vart jag än gick i lägenheten. Ja och jag förstod aldrig vad han ville. Sen blev han vild i stort sett varje kväll runt kl 23. Då sprang han runt överallt och hoppade på alla möbler. Det var något han brukar göra inte bara hemma hos mig. Han behövde kanske göra av med lite energi. Han orkade bara i ca 30 minuter och tur var väl det. Annars hade han kunnat vara igång hela natten.

Håkan försöker få mig att köpa katt nu. Han säger att han kan köpa en kattunge till mig. Jag säger nej. Han säger ja det kanske är dumt att ge bort djur till folk. Ja sa ja det är det. Kanske funkar om man verkligen önskar sig ett djur. Håkan sa jaha så du önskar dig en katt. Jag sa nej än en gång. Jag är inte redo för husdjur. Jag har inte förstått syftet ännu. Ja eller djur ger mig ingenting eller det är mer jobb än vad man får tillbaka. Lite ger det ju. De kan ju vara rätt så söta. Nu ska jag sova sött.


Oavgjort

Spelade match idag. Hälen kändes bra och jag kunde springa. Dock gör den lite ont så här efteråt. Vi spelade 4-4 mot järfälla. De som vann serien. Kul att avsluta med en bra match.

Åh har fått hänga med Sarpe i helgen eller snarare igår. Vi var på Skansen och kollade på djuren. Lyckades se svansen på järven. Check. Vill ju alltid se björn, varg, järv och lo när jag är där. Såg björn, varg och järv. Det förbaskade lodjuret är ju omöjligt att se. Den har lite för mycket yta och för många saker att gömma sig bakom. Men men jag ger mig inte. Nästa gång då ska jag banne mig se den. Sen hängde vi hos Jenca på kvällen och käkade och drack lite öl till maten.

Katten Felix bor fortfarande hos mig. Visst är han söt men jag är inte övertygad. Ja inte övertygad över varför man ska ha husdjur. Det ger mig ingenting. Inte mer än katthår överallt och kattsand som stänker lite varstans. Han vill ju kela och jag klappar honom. Jaha tänker jag, det var ju lite gulligt. Imorgon ska han åka hem och jag längtar faktiskt lite. Då ska jag dammsuga hela lägenheten och rolla alla möbler med en klädrulle. En sån med klister för att fånga upp katthåren. Längtar faktist. Hehe jag gillar å ha det rent. Kanske kommer jag sakna honom. Vi får se. Jag vill nog inte vara kattvakt igen. Det blir för mycket att städa efteråt.


Hälsporre

Har fått så ont i min häl. Kan inte gå ordentligt. Googlade på ont i hälen och hälsporre dök upp. Läste att det kan försvinna om några måndader. Jösses några månader. Jag ska ju spela match på söndag. Jag kan ju inte gå och halta så länge. Det började i tisdags och gör bara ondare och ondare. Kan inte komma ihåg att jag gjort något speciellt. Tränade i måndags men då kändes det bra. Skulle haft träningsmatch idag men kunde inte vara med. Den blev ändå inställd för det var fler som inte kunde. Vet inte om det är hälsporre heller. 

Kissemissen sköter sig. Han följer efter mig hela tiden och kastar sig mot mina fötter. Han vill gossa med dem. Är jag på toa jamar han utanför. Tur att Håkan tittade förbi igår då fick Felix(en) (kissemissen) mer gos än han fått på ett helt dygn. Ibörjan ryckte jag till varje gång kissen strök sig mot mina ben men nu börjar jag vänja mig. Han var lite stressad också i början men nu börjar han bli lugnare och jag är också lugnare. Skulle fota honom nyss för han sov så sött i en boll men han vaknade. Igår kväll blev han vild och hoppade och kutade runt i lägenheten. Får se om han håller sig lugn hela kvällen. Han lugnade sig efter 10 minuter.

Egenträning

I mitt innebandylag har det varit väldigt dålig närvaro de senaste månaderna. Många ursäkter blir det. För mig är en av de lustigaste när man säger att man ska köra egenträning. Sist jag kollade var innebandy en lagsport. Det är inte bra på gymmet eller bra på spinningpasset som vi behöver bli. Det är innebandy vi behöver träna och vi behöver träna tillsammans. Idag var vi i alla fall många på träningen hela 12 st. Det var ett tag sedan vi var så många. Kul faktiskt.

Typiskt fastnade framför CSI. Jag som skulle sova. Oj imorgon kommer katten. Jag är nervös. Jag är ju verkligen inte bra på det här med djur. Tänk om han inte gillar att vara här eller mig. Får se hur det går.



Förra helgen

Här kommer bilder från Romme förra helgen. Både jag och Håkan hade glömt skidglasögon så vi fick köpa varsitt par. Det blev de allra billigaste. De funkade i alla fall.

Det var skoj att åka lite bräda. Får se om vi lyckas klämma in ett åk när vi är i Lule i påsk. Kanske blir det bara pimpling. Pimpling på isen alltså och pimpling av fisk på isen i så fall. Kanske någon öl också fast inte på isen.

Hehe lite posé av mig. Sen jag och Håkan.



Ut med den tjocka in med den smala

Åh köpte en ny TV igår och jag är kär i den. Den är så fin. Tjockisen åker ut och spinkisen tar över. Tjockisen står i köket nu fast bara tillfälligt. Frukosttv har fått en ny innebörd =). En alldeles för stor tv i mitt lilla kök.

Så här ser den gamla ut. Någon som vill köpa eller köpa ni kan få den? =). Haha jag får väl betala för att någon ska vilja ha den.

 



Det blev en 40 tum  LED tv från Samsung 6000 series. Kunde inte låta bli att köpa en LED. Planerade att köpa en LCD men sen blev det inte så. LED är ju så tunn och fin. Jättebra bild och snygg är den. Skulle inte köpa en 40 tum heller. Var inne på 32 eller 37. LED fanns bara i 37 som minst så den tänkte jag köpa men då var den slut. Då blev det 40 tum. Kanske lite förstor för min lilla etta men va fan det funkar. Här är den, lite tunnare än den gamla:

   

Jag ska ha den på den lilla tvbänken. Dock så ska det komma ben på tv-bänken eller snarare hjul. Jag köpte hjul till men bara 2 hjul. Det blir lite ostadigt med bara 2 hjul så jag behöver fixa två till =). Då kan jag bara vrida den och kolla på tv både från soffan och sängen. Ibland är nästan bilden lite för bra. Bättre skärpa än i verkligeheten om det kan vara så.


Anspråkslöst

Tänkte att jag skulle blogga lite nu men jag är alldeles för trött för att tänka. Helt blank i huvudet, blank som en nyputsad bil, blank som en tom A4, blank som den blankaste guldtackan. Blank, blank blank. Nåja nu kom jag på något. Idag har varit en anspråkslös dag kan man säga. Jag jobbade, jag gick hem, jag tänkte åka och gymma och det är ju tanken som räknas. Jag stannade hemma och städade lägenheten istället. Sen kollade jag på lyxfällan medan jag glatt surfade runt på nätet och planerade mina nästa inköp. Beställde inget men på lördag tänkte jag shoppa lite. Behöver ett sängbord, två ramar, tv, hyllor kanske inte köper allt men något blir det nog.

Kattvakt

Det trodde ni inte va. Att jag ska vara kattvakt nästa vecka. Jag är ju inte direkt djurvan och jag brukar säga att jag inte gillar djur. Djurvän det är jag i alla fall. Egentligen så gillar jag inte djur som jag inte känner. Jag känner inte så värst många djur heller. Jag känner i och för sig inte denna katt heller. Jag har träffat den en gång och den verkade snäll men jag minns inte ens vad den heter. Jag tänker att jag kommer lära känna den. Sen har jag ju lite stöd av Håkan förhoppningsvis. Jag kommer kunna ta hand om katten som att ge den mat, vatten och husrum, ja och byta kattlådan. Det är det här med kelet som jag inte kan. Kanske lär jag mig. Håkan är ju uppvuxen med katter och gillar dem, så det är bra att han kan komma och hälsa på och kela lite med kissemissen. Alltså jag menar inte mig utan den riktiga kissemissen. Fast han får kela med mig också. Jag ser framemot att vara kattvakt. Det kommer bli kul och det rör sig om 1 vecka som den kommer bo hos mig. Spännande. 

Var på spinning idag och det var fanimej förbannat jobbigt. Värsta superkvinnan höll i passet. Hon var uppbyggd som en långdistanslöpare, en snabb långdistanslöpare. Ja det var bara att bita ihop och hänga på. När jag gick till tunnelbanan så vek sig nästan benen på mig. Nu känns det skön men jag svor många gåner tyst i mitt huvud under passets gång att "Hur fasiken tänkte jag när jag bestämde mig för spinning istället för Dansafro". Nu svär jag inte längre utan känner mig nöjd. Så nöjd att jag ska hoppa i sängen nu och sova gott.

Skoj med snowboard

Det var jättekul att åka bräda igår. Blir lite irriterad på mig själv att jag inte gör det oftare. Jag menar fler gånger per år. Kanske nästa år? Får se man kanske hinner med lite mer åkning detta år också. Det gick hyfsat, jag utvecklades inte direkt men det jag kunde fanns kvar. Dock så sitter min liftfobi kvar. Är alltid lite nervös över att åka lift och blir lite klantig då jag ska stiga av så jag lyckas trilla flera gånger. Nåja inget allvarligt i alla fall. Fasiken man blir ju sjuk av för mycket frisk luft. Både jag och Håkan var helt knäckta igår efter åkningen. Tärd i ansiktet som sved. Kanske brände man sig lite det var ju sol hela dagen. Sen var vi helt mosiga och trötta på kvällen. Det blev en lugn afton med mello och betapet på nätet. Det är nog ändå nyttigt med frisk luft man behöver nog mer än man får.

Idag har vi också haft en soft dag. Var och fikade på förmiddagen sen spelade vi lite betapet och därefter basket i Södertälje. Vi kollade damerna Södertälje mot Solna. Södertälje vann. På matchen träffade jag Sofia och två jobbarkompisar till henne, så vi käkade indiskt i Södertälje. Mycket gott och trevligt. Det händer inte så ofta att man träffar på bekanta här i Stockholm, okej nu var det i Södertälje, så att man kan hitta på något spontant. Nu hände det i alla fall och det var skoj. Sånt händer nog oftare i mindre städer. Nu ska jag sova gott efter en skön helg. Hade ingen innebandymatch denna helg. Tog även ledigt från korpfotbollen och skippade matchen. Jag ville ha en helt matchfri helg. Det var så länge sen.

Oj jag har glömt

Jag har helt glömt bort att uppdatera bloggen. Ibland känns det som att man gjorde det igår men dagarna går fortare än man tror. Igår blir helt plötsligt förrgår, förra veckan osv.

Var på dansafro idag igen. Det var skoj och ganska jobbigt. Jag kunde ta ut rörelserna ordentligt denna gång. Hade ju mer koll, så jag blev hyfsat svettig men känner man mig så vet man att svett inte nödvändigtvis betyder att det är jättejobbigt. Det kändes som att jag tränade ialla fall idag. Det är bra med dansafro om jag tänker att jag ska på spinning och håller på att banga. Då tänker jag att jag kan ju i alla fall gå på dansafro. Då släpper ångesten och jag tar mig iväg. Dansafro är inte lika fysiskt jobbigt och därför inte heller lika psykiskt jobbigt som spinning. Liksom andra chansen till träning. Dansafropasset är lite senare än spinningpasset också.

På lördag bär det iväg till Romme Alpin. Jag och Håkan ska åka snowboard. Jösses jag har inte åkt på flera år. Hoppas jag minns hur man gör. Nervöst. Romme Alpin ligger i Dalarna. Det blir bara en dagstur men spännande ändå.

I söndags spelade vi innebandy och vi vann med 5-2. Vi kommer komma 2:a i serien. Surt att inte kunna vinna men vi går ju upp i div 3 i alla fall. Det är det viktigaste.


RSS 2.0