Väderstation önskas

Idag vankas innebandymatch. Den är först 17.45 men får väl börja åka om en timme drygt. Klubban som jag glömde i måndags var jag och hämtade i tisdags så nu kan jag spela som vanligt.

Igår var en lugn fredag. Var på skivstång och kom hem runt kl 19 sen åt jag och kollade på På spåret. Var faktiskt med lite i matchen. I alla fall frågorna kring Kiruna. De var nog inte så svåra. Kunde även se att vi befann oss i norra delarna av Sverige. Men kom inte på att det var Kiruna förrän någon av deltagarna nämnde det.

Woho nu är jag Ericssonanställd. Har sagt upp mig på DFind och skrivit på papprena från Ericsson. Den 15 februari är jag Ericssonanställd. Kommer inte bli så stor omställning egentligen. Kommer ju jobba med samma som jag gör nu. Samma uppgifter samma folk samma ställe. Det känns bra. Det är som att jag byter jobb fast är kvar på samma ställe. Haha vilket är precis det jag gör =)

Var på spinning i onsdags och det är nog den träningen som ger bäst tillfredsställelse efteråt. Man är helt slut och man känner sig så nöjd av att ha avklarat passet. Det känns verkligen som att man har tränat. Fyspass som man körde med innebandyn och fotboll förut gav samma känsla. Vi kör aldrig så tuffa innebandypass nuförtiden.

Jag tänkte köpa en väderstation. Jag vill få koll på vädret direkt på morgonen utan att behöva starta dator eller tv. Egentligen ville jag först ha en termometer men nu har det övergått till en väderstation. Har hittat två som jag funderar på den ena kostar 1190 kr och den andra 749 kr på NetOnNet. Ska läsa mer om den första om den verkar bra annars blir det den andra som är lite billigare om jag inte hittar någon annan.

Kanske denna 1190 kr:

Källa netonnet


Källa: NetOnNet

Alternativt denna ca 749 kr:


Källa: NetOnNet

Ciao ciao nu laddar jag inför matchen. Det blir korv och makaroner.

Glömsk

De senaste innebandyträningarna så har jag glömt något hemma. Det började med att jag glömde shortsen hemma. Nu när det är lite kallare har jag långkalsonger under overallen eftersom vi springer ute på uppvärmningen. Annars brukar jag ta shortsen på mig under overallen. Glömde stoppa ner dem i väskan. Som tur var hade en i laget med sig extra shorts som jag fick låna. Samma visa träningen efter. Dock kom jag på det precis innan jag hoppade på tunnelbanan. Rusade hem, hämtade shortsen och tog ett senare tåg. Kom lite sent men hade i alla fall shorts med mig.

Träningen efter det så fokuserade jag på att komma ihåg shortsen,vilket jag gjorde. Detta resulterade i sin tur i att jag glömde vattenflaskan hemma istället. Träningen efter det så låg fokus på att komma ihåg vattenflaskan. Detta gjorde att jag glömde innebandyklubborna hemma. Haha tänkte när jag gick hemifrån att väskan kändes lite lätt. Kollade i den men allt fanns där. Precis när jag hoppade på tunnelbanan så insåg jag ju att det var klubborna jag saknade. Åkte till träningen och fick låna en klubba av en i laget.

Ja så denna träningen. Grymt fokuserad på att komma ihåg allt dvs klubborna, shortsen, vattenflaskan och skorna. Jag kom ihåg allt. Nöjd över det lämnade jag träningen. Hoppar ur bilen, fick skjuts hem. Märker att något känns lite för lätt. Kollar i klubbfodralet. Jaha då glömde jag en av klubborna i hallen. Den som jag spelar med. Panik, men tänkte ut hur jag skulle lösa det bäst. Ringde till hallen och det hittade klubban så jag kan hämta den imorgon. Fasiken nu får det vara skärpning på mig. Kram

Vinst

Hejsan!

Vi vann innebandymatchen i lördags med 16-2. Härligt, själv gjorde jag 2 mål och 4 eller 5 assist. Kul att få vara med och göra så många poäng. Nu är det skoj med innebandy. Fotbollen däremot gick sämre vi förlorade med 5-1 eller 4-1. Jag stod i mål första halvlek och släppte in ett mål. Sen när jag spelade ute gick det sämre. Var så seg i kroppen att jag inte hade någon teknik. Nåja får göra bättre nästa gång.

Har fixat lite mer hemma. Jag fattar inte att man behöver så mycket i en etta. Men lite smått här och var. Känns som att jag är på Ikea väldigt ofta. Var där i lördags och köpte ett nytt soffbord och en ny byrå. Jag har ett soffbord sen tidigare men det passar inte in. Inte heller byrån. Har fortfarande lite grejer kvar att fixa dock.

Tv-bänk
Platt-tv
Matta
Ramar
Hyllor

Det tar sig dock. Ska fortsätta kolla på Johan Falk nu, eller så är det nyheterna men det ska jag också se.

Fina fredag

Skönt med helg igen men snart är det måndag igen så det är bäst att passa på att njuta =). Har avrundat fredagen med ett skivstångspass på Friskis och svettis. Det gick lite bättre denna gång än förra fredagen. Men gud så osmidig jag är, stel som en pinne. Några övningar går ut på att bli lite smidigare och det känns nyttigt för mig. Sträcker som tusan bara av att röra sig lite. Visst kör man styrka också. Efter passet så åkte jag till söder och käkade med en kompis det var trevligt och gott. Borde man göra oftare som man alltid säger. Som alla vet så rusar tiden iväg.

Hade besök av lilla systeryster i onsdags. Hon och pojkvännen åkte lika fort som de anlände. Vi hann i alla fall umgås i några timmar. De övernattade och sen åkte det till Valencia tidigt på morgonen. Syster ska plugga spanska där under våren. Jag måste åka och hälsa på det vore skoj. Kanske kolla lite fotti då jag är där.

Innebandymatch imorgon och jag hoppas det går bättre än sist. Jag är bara så oinspirerad just nu eftersom att jag får order om att hålla mig i mitten och inte ha för bråttom upp i anfall. Eftersom vi i vårt lag gärna skjuter så fort vi kommit över halva så innebär det att jag rör mig lite som en hockeyspelsgubbe. Jag står i mitten någonstans kring slottet på vår planhalva och rör mig ca 5 meter upp sen 5 meter ner. Ja och eftersom att våra backar gärna lägger upp bollen direkt till en forward som i sin tur går på skott. Ja ni förstår ju själva hur mycket bollkontakt man får då. Jag får vara glad om jag lyckas göra några brytningar. Jag vill gärna ta lite löpningar och göra mig spelbar. Om jag tar en löpning så gäller det ju att passen kommer och att bollen inte fastnar på någon motståndare för då blir det oftast kontring och jag är väck. Om jag inte har turen med mig och någon som är närmare tar min plats. Visst jag kanske låter bitter men det är bara för att jag är bitter.

Det ska bli så skönt att få sova tills jag vaknar av mig själv. Inget alarm som väcker mig. Sova är livet. Haha okej i alla fall en stor del av livet. En del som jag uppskattar. Natti


Otursdagen

Igår kändes det verkligen som att allt gick fel. Det började med att jag vaknade så var dagen förstörd. Hehe nej inte riktigt så illa men mycket gick fel. Det började med att jag och Håkan skulle göra varma mackor i mitt mackjärn. Brödet var fruset så när vi försökte stänga järnet så sprack den. Den går ju fortfarande att använda men den ser trasig ut.

Vi fortsatte vidare till Mio för att hämta soffan och bäddpallen som jag beställde i slutet av november och som äntligen har kommit. Att det ska behöva ta 2 måndader. I alla fall det gick bra. Vi åkte och lämnade släpkärran och stannade och käkade på ett thaiställe. Där lyckas jag skära mig i munnen med skeden. Inte bara en gång utan två gånger. Tar en sked med mat och känner att det brände till. Tänkte inte så mycket på det. Tar en till tugga och det bränner till ännu mer. Då märker jag att jag blöder ur munnen. Jag visar Håkan och han frågade vad som hände. Han såg två jack på insidan av vänster mungipa. Det var otäckt att få skärsår i munnen. Vi upptäcker att skeden är väldigt vass i kanterna. Den har inte blivit tillräckligt slipad enligt vår bedömning. Jag säger till och de slänger den. Tar en ny sked men den var i samma skick. De hade nyss köpt nya skedar. Hmm jag tror inte att de kommer slänga alla skedar eller gå tillbaka med dem. Måste vara något produktionsfel på dem.

Vi fortsätter vidare till Burger king och beställer två latte. Vi får två vatten. Vi säger till att vi menade latte. Vi får två latte och betalar med en hundring. Får tillbaka en tjuga. Vi börjar tänka och undrar om det är rimligt att två små latte på Burger king ska kosta 80 kr. Vi frågar vad de kostade och vi får som svar 30 kr. Expediten menar att vi gav en 50-lapp men vi gav en hundring. Vi får tillbaka 50 kr i alla fall.

Vi åkte iväg och jag köpte en taklampa. Sen återvände vi till min lägenhet och började försöka få in soffan i rummet. När vi lämnade den först ställde vi den precis innanför dörren. Efter många om och men får vi in den. Dock så ser vi när vi har öppnat bäddpallen att ena sidan av ramen är knäckt. Usch så tråkigt att vänta 2 månader och när man väl får paketet så är innehållet trasigt. Jag har reklamerat den och de skulle återkomma. De avgör om de ska laga den eller fixa en ny. Då kommer jag få vänta ytterligare en månad eller liknande. Så fruktansvärt tråkigt. Det får verkligen musten att gå ur en. Hoppas de löser det snabbt.

Sen hänger vi upp taklampan och jorfältsbrytaren slår ifrån. Ingen fara på taket det var ju bara att ändra den till ON igen. Sen efter det så insåg jag att det var bäst att hålla låg profil resten av dagen. Vi åkte till en av Håkans kompisar och kollade på film. Vi såg State of Play, den var väldigt bra.

Just match idag med innebandyn. Vi vann med 5-4 dock var jag inge bra. Kom aldrig in i matchen som man brukar säga. Haha ska göra det bättre nästa gång. Bilder var det. Hmm jag är för trött nu men snart det lovar jag.

På rätt spår

Sitter och kollar på På spåret och väntar på Håkan. När han dyker upp blir det käk. Har lagat köttbullar och potatis. Jag längtar faktiskt, allt är ju gott när man är hungrig. Det är köpes köttbullar men det går an ibland.

Var på skivstång idag. Jag har verkligen kommit igång med träningen. Ska se till och hålla i det. Jag har ju ändå träningskort på friskis och svettis då är det ju lika bra att använda det.

Nu ska jag kolla vidare på På spåret. Jag gillar det programmet även om jag inte kan så många svar. Bilder på bloggen, ja det måste jag absolut bli bättre på. Inte just idag =). För nu är det fredagsmys.

Uppfriskande

Var på spinning idag och det känns så skönt nu. Lite uppfriskande måste jag säga. Inte lika uppfriskande innan jag skulle dit. Har fasiken haft ångest sen jag bokade passet vilket var i helgen. Inte så uppfriskande under själva passet, väldigt tungt men efteråt så är var jag nöjd. Inte var det så farligt. Ska försöka gå fler gånger och det blir ju lättare för varje gång eftersom man kommer in i det.

Ooo min soffa är visst klar. Beställde en från Mio i slutet av november och nu fick jag sms om att jag kan hämta den. Måste bara synka med bil och bärhjälp. Äntligen känns det som att jag kan komma iordning i läggan. Haha oj jag har ju bott här sen i augusti. Hmm bättre sent än aldrig. Är lite orolig över att jag tog en alldeles för stor soffa trots att jag har mätt och sånt. Kanske får löse det med att skaffa loftsäng då får man lite mer space. Dock så är det ett jäkla projekt när man vaknar kissnödig under natten eller på morgonkvisten. Det är så jobbigt att ta sig ner. Man drar sig för det och ligger istället och plågas i sängen. Sen inser man att man ändå måste klättra ner om man ska kunna somna om. Det är betydligt smidigare med en säng på markplan. Haha okej så ofta brukar jag inte vakna kissnödig men visst händer det. Det är aldrig kul i och för sig oavsett vart man har sängen.

Vi får se hur det blir med soffan men det måste ju bli bättre än det är nu. Roligare att bjuda hem folk också.

Premiär

Idag hade vi första innebandyträningen efter juluppehållet. Det var skoj men rätt så jobbigt. Kan ju inte säga att jag tänkt på konditionen direkt. Skyller på kylan, den gör det faktiskt tufft att springa ute. Jag har ju varit lite på gym men där finns inga konditionsmaskiner. Eller det finns men det är alltid så mycket folk att man helst bara ska värma upp i 10 minuter. Det ger ju inte någon kondis att bara hålla på i 10 minuter. Pass finns ju som spinning men det har jag inte gått på. Då ska man ju också boka i tid om man vill få plats. Nåja i vilket fall som helst så kommer nog lite av kondisen tillbaka i och med innebandyn. Sen håller nog inte kylan i sig för alltid heller.

Måste ligga lite på min spikmatta innan jag somnar. Tror det ändå kan vara lite bra. Rätt så skönt ändå. Det sticker och man blir alldeles varm. Måste ju ändå få igång blodcirkulationen lite. Jag vet inte men det känns okej. Har redan blivit stel i ryggen av innebandyn. Jag blir det alltid om jag kör innebandy efter ett litet uppehåll.

Hmm har tänkt mycket på Tjälknölen jag tillagade i Lule under jul. Den blev ju riktigt smarrig. Är sugen på att göra det fler gånger men man måste ju ha tid. Först la jag den frysta älgsteken på 2.8 kg i ugnen på ca 75-80 grader. Innan termometern i köttet kom upp i 70 grader så hade det säkert gått 20 timmar. Sen låg köttbiten i lag i 14 timmar. Haha det tog ett och ett halvt dygn att tillaga. Planen var att äta den en söndag. Började förbereda på lördag kl 20, ja och på måndag kunde vi äta. Man kan ju tycka att ett sådant långt matlagningsprojet borde göra en osugen att fortsätta med matlagningskonst. Men icke jag, jag blev peppad och har lagat mer mat än vanligt här hemma. Okej matlagningskonst var nog att ta i men det låter fint. Natti

Gymmet

Så ofta bloggar jag inte. Jag glömmer ju hela tiden. Nu så kom jag ihåg i alla fall. Var på gymmet igår, oj vilken träningsvärk i vader och baklåren jag har. Nåja det ska kännas att man tränar. Min systerson Oscar brås på mig, han gymmar också fast i sitt babygym. Fast jag tycker att han är lite slö ibland. Ligger mest och tittar på gymmet och skrattar. Okej lite sprattlar han. Man får ge han lite tid han är ju trots allt bara 7.5 vecka gammal. Hans ålder anges inte ens i år, ja inte ens i månader. Håller han på så här så kommer han vara värsta biffen när han är 1 år gammal.

Själv har jag inte så mycket mål med min träning. Jag blir piggare när jag tränar och det är skönt att känna sig stark. Få bättre hållning. Jag är ju en periodar när det kommer till att träna. Har jag inte en lagidrott som gör att jag tränar regelbundet så brukar jag träna i perioder. Kör kanske någon månad på gymmet, och olika pass. Sen blir det en paus på några månader. Lagidrott är grejen för mig. Vi drar igång med innbandyn på måndag igen. Det blir kul.


Jobb igen

Nu är den sköna semestern slut. Imorgon är det dags för arbete igen men på onsdag är man ledig så det är en kort vecka. Alltid uppskattat med dessa röda dagar som dyker upp ibland. Hat varit ledig sen den 23 dec så nu är jag verkligen utvilad. Ska bli lite skoj att återvända till jobbet. Känns helt okej.

Har spelat Betapet hela helgen. Eller det är mest Håkan som är besatt men då måste jag också spela. Ska faktiskt sova tidigt idag så jag är ännu mer utvilad imorgon.

Gott nytt år

Ja då var det ett nytt år. 00-talet var fint och jag hoppas 10-talet blir bra det med. Försöker fundera på några mål och löften. Har inte tagit några ännu mer än att jag vill använda mitt gymkort lite mer. Har inte varit där sen i somras. Nåja det får inte bli för stora krav så man känner sig missnöjd det ska vara något som gör att man känner sig nöjd. Jag ska som många andra av mina vänner umgås ännu mer med dem. Det är ett mål som bara känns kul.

Jag firade nyår här i Stockholm med några vänner och Håkan. Det blev 3-rätters, mycket gott. Sen fyrverkerier och sen en öl på en bar. Förstår inte när folk bränner av fyrverkerier mitt i folkmassorna. Jag var fan lite skraj. Väntade på att få en raket i nacken. Det fanns ju fyrverkerierna som Skansen sköt som inte en privat person kan konkurrera med ändå. 

Allt som allt så var det supertrevligt. Inte för mycket men ändå ett trevligt avslut på 2009. Jag säger som jag säger varjer år "This is the year", även en låt av Marit Bergman för er som inte visste det.

RSS 2.0