Röd är också en färg

Ja det blev lite färg i lördags. Lite väl mycket. Var och paddlade kanot på en sjö med Håkan. Det var varmt och skönt. Inte för varmt eftersom det fläktade skönt på sjön. Vi fiskade lite medan vi flöt omrking på sjön och fick 11 abborrar. Vi behöll ingen. Vi fick mycket färg. Båda var väldigt brända om knäna och benen. Vi hade smort ryggen och ansiktet men tänkte inte på benen. Vi åkte senare och badade i havet vid Väddö. Det var skönt dock är vi båda badkrukor och vi tog ca 30 minuter på oss att doppa oss om det inte tog längre tid. Doppade blev vi tillslut.

I söndags blev det två visningar och sol i Vinterviken. Visningarna slutade med ett köp av lägenhet idag. Känns kul men nu är jag en ofri människa med lån på mina axlar. Jag är ändå glad har ju ett alldeles eget boende nu =) Flyttar in den 1 augusti.

Håller tummarna

Hoppas på sol imorgon och är det soligt ska jag banne mig få lite färg. Jag är så otroligt blek. De flesta runt omkring mig brukar säga "å jag är så blek" då sätter jag fram min arm brevid deras och helt plötsligt ser de bruna ut. Jag brukar få färg på sommaren men jag är ändå noga med att smörja in mig med solkräm. Vill inte bränna mig.

Som de flesta har jag sett fotbollen idag. Semifinal i U21 EM, Sverige-England. Dessa undomar som spelar fotboll med hjärta, glädje och är lite som kalvar på grönbete. De är så kreativa och spelar så rolig fotboll. De har inte tråkats sönder av Lagerbäcks taktik eller kanske ska jag säga Lagerbäck. De gör de oväntade och är ibland lite ivriga men det är så kul att se. Vända 3-0 till 3-3 är ju helt otroligt och starkt. Synd att de inte räckte hela vägen. Englands målvakt var lite väl kaxig på straffarna men då missar han ju nästa match också, tack vara ett onödigt gult kort. Detta glädjer mig lite just nu, nu när Sverige blev utslagna av England. Skulle vara kul att se en match mellan Sveriges A-lag och Sveriges U21-lag. Tror undomarna skulle försöka sig på ett mycket roligt spel men frågan är om a-lagets rutin väger för tungt. Kanske kanske inte. Det är en match vi aldrig kommer få se men det finns många spelare som vi kan se framemot då de kliver in i a-laget och låt oss hoppas att de tar med sig kreativiteten och viljan. Låt oss hoppas det blir snart. Ledsen Henke men det är dags för Markus Berg att spela på topp med Zlatan. Du tvekar ju alltid ändå om du ska vara med i landslaget. Hur många gånger har det varit nej, nej, nej sen ja? Du är duktig men Markus producerar otroligt mycket.


Storstad

Hade lite framsteg på jobbet idag med problemet som jag haft i allt för många dagar. Änligen säger jag. Hade lite avslutning med korplaget idag. Vi var på Storstad och käkade. Mycket trevligt. Nu är det nattinatt det är ju fredag imorgon och jag ska prestera en massa på jobbet hade jag tänkt.

Puh det funkar

Puh, chippet i skon som mäter hur lång jag springer verkar fungera igen. Jag hade glömt slå på den ordenligt. Slog av den då jag flög från Lule. Sprang lite intervaller idag. 4 gånger 800 meter, i ett tempo av 75 %. Jättesvårt att veta om det är 75 %. Försökte hålla ett högre tempo än då jag joggar. Dock så gick det inte så snabbt. Var seg idag kändes det som. Väldigt tufft på jobbet just nu. Har fortfarande ett problem som jag inte lyckas lösa. Dessutom så lyckades jag sabba lite mer saker idag och vet inte vad som gick fel. Typiskt.

Sammanfattningsvis

Det har varit en skön midsommarhelg måste jag säga. Jag och Honksy åkte till lule i torsdags. Just ja vi vann matchen i onsdags förra veckan med 3-2. En härlig vinst. Vi låg under med 2-0 men lyckades vända. Ett assist gjorde jag. Ja och problemet som jag suttit med på jobbet löstes precis innan jag skulle gå hem. Eller nästintill. Upptäckte idag att det fortfarande behövs lite finslip. Men större delen fungerar.

Ja vi anlände ganska sent på torsdag så det blev mest lite prat med familjen och sen sängen. På fredag hann vi med en vända på stan, en löprunda och fest. Min syrra hade 30-årsfest. Vi grillade, festade och umgicks. Sen blev det lite fika på det och minipizzor som vickning. På lördagen var vi lite sega efter festligheterna. Inte särskilt bakis men jag var lite trött. Vi kollade klart på Twilight, väldigt bra. Var ute i solen. Spelade kubb, boule och badminton. Vi tog även en cykeltur runt Lule. På kvällen blev det grill igen och denna gång lax. På söndag hade syrran öppet hus och det droppade in folk och fikade under dagen. Jag hann med två fikaomgångar. Hade tänkt mig en men efter lite käk så väcktes fikasuget igen. Ja just jag jag och Håkan hann med en joggingtur också. Vi sprang till kiosken för att spela på v75. Dit var det ca 1 km. Där upptäckte vi att vi hade för lite pengar så vi sprang hem och hämtade sen sprang vi till kiosken och spelade och sen hem. Det blev ca 4 km. Planen var att ta en joggingtur och på vägen spela på hästar. Nu blev det fram och tillbaka men det funkade det med.

Hehe när vi kom tillbaka var jag sjöblöt av svett men det märktes inte på Håkan att han joggat. Syrrans kille undrade om jag hade sprungit med Håkan på ryggen. Håkan sa nä jag gick brevid Camilla som sprang. Haha inget var sant så klart. Jag svettas väldigt lätt men det gör inte alla.

Var ute på en joggingtur nyss men chipet registrerade inte den. Stod att jag sprungit 0 km på 11 minuter. Det stämmer ju inte. Den ipoden slog av träningspasset flera gånger under rundan. Jag startade den igen men det verkar som att chippet i skon slogs av eller aldrig gick ingån. Hoppas det funkar nästa gång.

Snart är det match

Match idag igen i fotbollen. Hoppas det går bra. Den börjar inte förrän 21 så jag ska bege mig snart. Laddar lite på sofflocket nu. Ska spela för seger så klart.

Har suttit med ett problem på jobbet som verkar svårlöst. Det driver mig till galenskap. Började med det förra veckan i måndags och har inte löst det ännu. Lite närmare lösningen har jag kommit eftersom jag har löst delar men ännu inte löst det helt. Vore trevligt om det funkade imorgon så jag kan slappna av i midsommar. Håller tummarna.

Nu måste jag göra mig redo. Åh imorgon bär det iväg till Lule. Längtar..ska fira midsommar och syrran som fyller 30.

En fullspäckad helg

I helgen har det varit mycket festligeheter. I fredags var det jobbfest och i lördags lagfest. Jobbfesten var på Thaibåten, en båt som serverar thaimat och är väldigt mysig. Efter middagen och någon drink begav vi oss till Marie Laveau, där blev det två drinkar och sen hemgång efter kl 2. Drack en hallon och ingefära, väldigt god och syrlig. Sen blev det en caipirinha också väldigt god.

Var lite seg i lördags och ladda mest inför lagfesten. Den började med käk, lite prisutdelning och sen bowling. Jag fick pris som matchens glädjespridare eller kanske man ska säga årets glädjespridare. Ett trevligt pris. Priset var en t-shirt där det stod matchens glädjespridare 08/09. Jag brukar aldrig få sådan priser. Övriga priser var slitvarg, matchenslirare och matchens prestation. Bowlingen gick så där. Fick 91 och 99 poäng och jag brukar tycka att över 100 så är det okej. Nåja man kan inte lyckas jämt.

I söndags var också en seg dag. Hängde med Håkan vi kollade på friidrott på tv och innan dess var vi och fikade och köpte present till en kompis. För sen senare på kvällen blev det besök på en indisk restaurang där vi överraskade kompisen. Vi var ett gäng som firade honom. Det har var mycket evenemang under helgen och inte ett enda foto har jag tagit. Jag tror till och med att jag har haft med kameran men har inte fotat.

Första vinsten

Sprang en mil idag enligt ipoden och sensorn. Det kändes bra trots att jag tror ipoden är lite optimistisk. Jag har ju inte kalibrerat den men måste åtminstone ha sprungit 9 km. Fram till 5 km kändes det lugnt sen var det rätt tungt. När det var 2 km kvar blev jag pigg men sen när det återstod 1 km så var det en kamp. Den var tung. Väldigt skönt efteråt. Vi får se om jag ger mig på en sådan runda igen eller om jag håller mig till 5km, där ikring. Kanske varierar mig.

Ååå igår vann vi vår första match i korpserien. Laget vi mötte har också förlorat alla matcher men låg nästsist i serien eftersom de hade bättre målskillnad än oss. Detta ändrade vi på igår eftersom vi vann med 4-0. Vi klättrade en plats. Nu ligger vi nästsist istället för sist. Det känns ändå som att vi kan vinna fler matcher. Vi spelar mycket bättre nu än de första matchen i serien.

Det var ju länge sedan jag publiserade bilder här i bloggen. Har några bilder då jag och Håkan var och fikade på ett trädgårdscafé i våras. Där hängde det jättestora silvriga pumlor/julgranskulor i ett blommande träd. Vi försökte foto oss i pumlan men vi syns inte så bra. Blommorna var fina i alla fall.







Lite av varje

Skulle ha tagit en joggingtur idag men det skippar jag. Har varit väldigt trött. Såg så klart fotbollen i lördags och typiskt att Sverige inte gör mål. Blev fest i lördags och igår gick jag på lägenhetsvisningar och det är en jag verkligen gillade. Har lagt ett bud men får lägga ett nytt i morgon eftersom någon redan budat över. Sådan ångest detta är. Vad ska man göra man behöver boende.

Bowlade lite igår med Håkan. Vi vann två matcher var men hade högsta poängen. 205 poäng så han vann kan man säga. Min bästa runda blev 139. Det är jag nöjd med.


Mini me

Sprang lite idag också. Fasiken mitt vänstra knä känns stelt och gör lite ont. Känner inget när jag springer utan efteråt. Kanske har jag fel skor. Nåja så allvarligt är det nog inte. Tror lite stretching kan hjälpa. I alla fall så la jag till min Nike mini me eller var den kallas, till vänster i bloggen, efter länkarna. Det är den lila gubben med grönt hår. Där står statistik från mina joggingturer och jag hoppas det kan peppa mig.

Skönt med helg. Det vankas fest och fotbollsmatch imorgon. Ska se Sverige-Danmark sen är jag bjuden på en inflyttningsfest. Kanske blir det några visningar på söndag. Ja och jag kommer rösta. Vet inte bara på vad ännu eller jag vet vart jag står men inte vem jag ska rösta på. Ska göra något test på nätet.

Nära ögat

Idag var det nära ögat att vi fick en poäng i korpserien eller till och med vinst. Vi förlorade med 3-2. Typiskt vi var ju med i matchen. Jag spelade back och det gick fint. Okej ett mål kan jag ta på mig. Dribblade som back, tappade bollen, orkade inte jobba hem, hon gjorde mål. Var helt slut i det läget, hade sprungit en massa och väljer och dribbla. Dåligt val. Inga avbytare hade vi men det gick bra ändå men med en avbytare hade vi vunnit. Det tror jag.

Har haft syrran på besök. Hon kom igår kväll och åkte idag. Kort men väldigt trevlig. Synd att man inte ses oftare. Vi kommer i alla fall ses till midsommar. Skojigt.

Lite snabbare

Joggade idag igen. Idag blev det 5 km om ipoden visar rätt. Jag sprang i ett lite snabbare tempo än igår, så det gjorde det jobbigare. Ska faktiskt lägga mig tidigt idag. natti

RSS 2.0