Tillbaka

Då var man tillbaka i Sverige. Anlände igår runt kl 24. Idag var det jobb. Känns bra det blir ju en kort vecka för imorgon är det fredag sen helg. Resan var grym. Vi har mest solat och badat men samtidigt sett lite eftersom vi har begett oss till olika ställen. Många gobitar finns det i Kroatien, jag menar öar och stränder. Ja även natur. Vi åkte till en national park med lite vattenfall som var väldigt fin. Får berätta mer sen. Kanske bjussa på en bild eller två. Känner mig lite givmild så här efter semestern. Det får dock bli en annan dag. Måste sussan lull koka kittelen full nu. Sova alltså.

Härliga helg

Det har varit en härlig helg. I fredags gick jag och en kompis en sväng till en restaurang och drack lite kaffe och cola. Så himla härligt var det inte på restaurangen. En unge spydde. Vi hoppades på att det inte var magsjuka utan att han ätit för mycket. Peppar peppar. Förutom det så var det trevligt.

I lördags begav jag mig till Norrtälje. Vi handlade en present till Håkans gudbarn Tuva som fyllde 3 år. Hon fick ett metspö, såpbubblor och en hårklämma med rosa hår i. Alla presenter var populära av födelsedagsbarnet. Vi var även och fikade en sväng sen blev det kalas. Vi rundade av kvällen med friidrott och middag på restaurang.

Söndagen spaade vi. Vi åkte till Havshotellet i Grisslehamn. Tog varsin heltimmes massage och var smidig som en ål efteråt, så skönt. Inte en enda spänning i kroppen. Sen bubblade vi i bubbelpoolen, badade ångbastu, vanlig bastu, badade lite i en annan pool och sen dusch. Efteråt käkade vi och begav oss till brygg bygget. Skruvade några plankor och kastade några stenar i stenkistan. Japp och då var man stel igen. Fort går det. Sen begav vi oss till Håkan och tittade på friidrott. Självklart var det Usain Bolt som var höjdpunkten. Jösses amalia han är ju galet bra. Vi gissade på kross och världsrekord men hade aldrig trott 9.58.

Goda nyheter, vi var 11 pers på träningen idag. En klar förbättring, än finns det hopp. På onsdag åker jag till Kroatien. Lovely!

Ett år

Dags att ta tag i den här dagen. Ska bege mig till Norrtälje och hälsa på Håkan. Idag är det 1 år sedan vi träffades. Vi ska fira lite. När vi blev tillsammans vet jag egentligen inte. Vi började träffas och sen rullade det bara på och nu har det gått ett år. Helt otroligt. Eller så otroligt är det ju egentligen inte. Det händer nog dagligen. Nåja kul i alla fall.

Innebandyträningen i torsdags blev inställd. Kanske lika bra med tanke på att vi bara var 3 sist. På måndag går vi som sagt in i hall och hoppas vi blir många fler. Blir så mycket roligare då. Jag har inte gjort några framsteg i lägenheten. Måste fixa insatser till garderoberna så jag får in kläderna. Sen ska jag fixa mer när jag kommer hem från Kroatien. Åker på onsdag och är borta en vecka. Ska bli skönt. Nä nu ska jag ta en dusch och sen bege mig.

Tre denna gång

Idag var vi hela 3 personer på träningen. Hmm kommer bli en tuff säsong om vi forsätter så här. Nåja många jobbar och semestrar forfarande. Nästa vecka går vi in i hall och då blir vi fler gissar och hoppas jag.

Tog min andra vaccinationsspruta mot färstingar eller egentligen TBE. Nu är jag skyddad ett år ungefär. Ska ta en till till våren då tror jag skyddet vara i 3 år. Fortfarande kan man få borrelia så det är bäst att vara försiktig ändå. Hugaligen fästingar är läskiga. Har dock fortfarande inte sett någon. Eller jag kanske hade en i armhålan. Så minliten så jag vet inte om det var ett skräp eller en fästing men den satt fast. Håkan var inte heller säker och han är ju ändå proffs. Han har sett en och annan. Just ja jag har sett en i en burk en gång som hade sugit blod den var stor och typ ljusgrå. Inte kolsvart i alla fall. Det var nog när jag var typ 12 år. En lärare tog med den i burken. Den hade fastnat på hennes hund.

Ojoj nu behöver jag skönhetssömn. Natti.

Hel och ren, väldigt enkelt

Var ju och hämtade mitt pass idag och det var värre än jag trodde. Det finns ju ett enkelt husmodersknep som oftast funkar för att ge intryck av att vara en vettig människa i situationer som t ex på intervjuer, fotografering och andra sociala sammanhang. Väldigt enkelt "Hel och ren". Jag missade dock på den ena av de två nämligen ren, så enkelt men ack så lätt att glömma. Haha okej jag glömde inte. Fick bara så väldigt bråttom den morgonen när jag stack till stan. Tänkte inte på att man tar ett foto till passet. Fasiken om jag bara hade duschat den dagen. På passfotot har jag håret uppsatt och även om det är svartvitt så ser man att det är väldigt skitigt. Utsläppt hår hade nog varit bättre. Som sagt så är passet bara giltigt i 3 år eftersom jag fick det i ersättning för att mitt förra pass gick sönder. Ja och jag behöver ju inte titta i det mer än nödvändigt.

Nu börjar mitt hem likna ett hem. Köpte en säng igår. En 140 cm säng blev det, alltså 140 cm bred. Längden är väl 200 cm tror jag. Normal längd i alla fall. En Sultan Singås från Ikea och en bäddmadrass Tviet som ska göra att man inte är lika varm när man sover. Jag hoppas det stämmer. Var inne på en fast/hård säng men alla rekommenderade en medium eller mjuk för någon i min storlek så nu blev det en medium. Den är jätteskön än så länge. Har bara sovit en natt men längtar redan tills jag får sova igen.

Jobba jobba joobba

Semestern är slut och jobbet är igång. Det känns helt okej. Har ju i och för sig en vecka semester om 2 veckor då jag åker en vecka till Kroatien. Sweet!. Innebandyn drog igång idag. Vi körde lite löpträning. De var skoj. Har tränat lite på egen hand så lite kondis hade jag. Dock så hade vi ingen tränare där så det blir nog tuffare på torsdag. Vi bestämde själva vad vi skulle göra.

Acklimatiserar mig

Flytten gick smidigt. Det blev fyra vändor med bilen. Jag fick ändå ihop 9 flyttlådor, 3 banankartonger, 4 säckar med kläder, sängkläder, täcken och kuddar, 8 väskor med kläder, tre blåa ikeakassar med typ mixer, vattenkokare etc, 3 smålådor och någon extra påse. Rätt mycket med tanke på att jag mest äger skräp tycker jag. Eller inte bara skräp hoppas jag men det är så mycket som jag fortfarande saknar. Förutom lådorna och påsarna så flyttade vi en TV model fet alltså icke platt, två stolar, ett soffbord, en skohylla och en madrass. Då förstår ni att jag måste investera i en säng, soffa, köksbord och stolar. Vill även köpa en platt-tv men det blir längre fram. Sängen är högst prioriterat. Madrassen som jag sover på är en skumgummimadrass och funkar i några dagar. Jag bor väldigt bohemiskt just nu men det ska ändras så småning om. En sak i taget.

Det var kul på DN-galan. Synd att vi inte har fler svenskar som är i form. Wissman sprang men gjorde väl inte ett kanonlopp. Mustafa Mohammed trillade ju på ett hinder. Han hade ledningen och efter fallet kom han aldrig tillbaka. Dock tror jag inte han hade vunnit ändå. Spurten som kenyerna satte in när det återstod ca 200 meter var galen. Sjukt snabbt.

1000 metersloppet vi såg var så snabbt. Alltså även om jag sprang det fortaste jag kan så skulle jag inte ens hänga med i 10 meter. Mitt snabbaste är inte ens så snabbt som de springer i 1000 meter.

Kul att se Tyson Gay. Vi satt på andra långsidan om 100 metersloppet. Hade varit kul att se dem springa på andra sidan men de biljetterna kostade 500 kr mer än de vi gav. Dock så såg vi ändå hur snabbt det gick. Man fattar inte egentligen. Nästan som en tecknad film. Man hinner inte se benen utan de blir suddigt och de rullar fram liksom.

Var en sväng på Ikea idag. Det var mycket folk där kan jag lova. Fast det kan nog vara ännu mer vid andra tillfällen. Jag handlade lite mer skräp =). Tänkte kolla på säng men det var så mycket folk så jag orkade inte provligga. Ska läsa på lite så jag vet vilka jag ska testa då jag kommer dit. Jag handlade istället 4 koppar, 4 djupa tallrikar/skålar, en hallmatta, toaborste, diskborste, disktrasor, en kastrull, stekspade, grytlappar och klämmor till påsar. Säkert slank det med något annat. Det blir så lätt så på Ikea. Allt låter ju så billigt. Men många bäckar små som man brukar säga.

Börjar smått vänja mig vid den nya lägenheten. Dock kändes den mycket mindre än jag minns den från visningen. Men den börjar kännas större och större när man får klurar på lite lösningar. Det tar också några dagar för mig att acklimatisera mig. Hade massa ångest då vi bar hit alla grejer igår. Längtade tillbaka till lägenheten jag bodde i. Tyckte den var asbra osv. Fast egentligen vet jag inte om den är så mycket bättre dessutom hyrde jag den i andrahand och skulle ändå varit tvungen att flytta senast september. Denna kommer bli bra med lite möbler, tycker ändå att den känns hemtrevlig. Jag har ju madrassen på golvet, tv och dator =). Nu blir det lite läsa. Det blir en lugn kväll. Ska bege mig till Håkans lantställe och bygga brygga med honom. Jag tycker det är mysigt att få vara på landet. Kul att se bryggan ta form. Som sagt så bidrar jag inte med så mycket mer än som sällskap. Alltid nått.

RSS 2.0