Inget Usa för mig

Ja, då blev jobbresan till Usa inställd. Skulle ha åkt imorgon men så blir det inte. Det verkar som att andra svängen blir av i alla fall. Skulle ju komma hem för att gå på bröllop men nu åker jag bara efter bröllopet. Men saker och ting ändras fort. Dock så åker jag själv. Trist att inte få åka med en kollega men men det ska väl gå ändå.
Tog mig ut på en joggingtur idag och det var inte igår jag sprang senast. Snarare en månad sen. Ska försöka få det till en vana. Har hört att man måste göra en sak 70 gånger innan det blir en vana. Bara 69 gånger kvar då :) Eller var det 40 gånger. Nåja många gånger i alla fall.

Jobb, jobb och åter jobb

Om ni undrar vart jag har tagit vägen så försöker jag jobba ihjäl mig. Jag försöker inte med det men jag jobbar jättemycket. Vi ska ju leverera snart och inget funkar. Snart så kanske det börja lösa sig fast vi har många olösta grejer. Bänken kom tillbaka eller snarare en i mitt hus såg den längre ner på gatan och hämtade hem den. Min 30-årsfest blev superb. Vädret var otroligt, alla verkade glada och nöjda. Mat och dryck smakade bra. Städningen gick fint. Fick massa hjälp av Håkan, lillsyrran, Nebbe och Sofia både före, efter och under festen. Sen hjälpte några andra till under kvällen. Vi började kl 17 och slutade kl 2. Fantastiskt att vi kunde hålla på så sent och ändå vara utomhus men det var otroligt varmt. Inga grannar klagade heller. Kunde inte ha blivit bättre än det blev. Den 28 juni drar jag till Usa för jobb. Ska bli skoj och spännande.

Förbannade j-vla tjuvar

Fy fan va förbannad jag är. Visst kanske man inte ska förvänta sig att vissa grejer ska få stå kvar i Stockholm men man tror ändå på mänskligheten. Att folk ska kunna låta andras grejer vara. Tyvärr så finns för många j-vla idioter. Först så fixade en tjej i huset två fina krukor med blommor i som hon ställde vid de två portar som tillhör huset, för att få det att se lite trevligt ut. Visst tänkte man att de skulle ryka men de fick stå kvar i en månad sen tog någon den ena sen den andra. Varför kan de inte bara få stå där och se fina ut? Folk borde ju fatta att det är våra och inte till allmänhetens förfogande. Men är man dum i huvudet så är man.

Nu har ett idiotpucko eller flera idiotpuckon snott träbänken som Håkan byggt som stått i vår innergård. Den fanns där när jag gick hemifrån kl 16 men var borta nu när jag kom hem 22.30. Det störiga är att en kille hade fest på innergården igår och flyttade bänken från det ställe där den brukar stå och ställde den på ett annat ställe. Han ställde inte tillbaka den. Jag får för mig att den syntes bättre och blev därför stulen. Ja så jag tycker att det är hans fel också.

Fy fan så arg jag är. Jag vill åka runt i kvarteret och leta och sno tillbaka den. Dock räknas det också som stöld. Kanske kan jag ringa polisen om jag hittar den och få tillåtelse att ta tillbaka den om jag skulle hitta den. Jag har i och för sig inga bevis på att det är min. Kanske om man hade fotat den fast vet inte om det hade räckt.

Såg en kvinna när jag gick till affären eller om det var till festen som spanade in en annan bänk. Eller jag reagerade på att hon tittade så noga på en bänk som var fastlåst och jag tänkte, varför sätter hon sig inte. Kanske var det hon som snodde vår bänk. Jag skulle nog inte känna igen henne ändå. '


Jag förstår inte vad det är för fel på folk? Tycker man att det är okej att ta grejer som inte är fastlåsta? Nåja vi får helt enkelt låsa fast allting i fortsättningen, så länge som folk beter sig som idiotpuckon.

Då var man 30-åring

Det gick bra att fylla 30 i söndags. Jag känner mig rätt så vanlig :). Inte helt oväntat kanske. Käkade smörgåstårta och tårta på landet i lördags, sen elitloppet på söndag. Elitloppet var mest för pappas skull. Det är han som är travtokig. Vi andra hängde med för att få spela lite på hästarna. För det kan vara ganska skoj. Satsa lite på en häst och sen hålla tummarna att det går vägen. Ja utan spelet vore det rätt så värdelöst att kolla på hästar som springer runt.

Fick superfina presenter:
En Ipad2
En löparklocka
En tavla med ett motiv som jag har målat av från ett konstverk. Nu hänger den uppe.
En orkidée i kruka
En bukett
Calvin klein underkläder.


Jag har fotat presenter men de ligger på mobilen just nu. Laddar upp bilder från födelsedagen lite senare.

RSS 2.0