Lugna gatan

Jag kommer ta det oerhört lugnt idag kan jag lova. Kanske kolla på några avsnitt av lost eller läsa. Jag funderar på att slå till och köpa en ny tv så kanske kommer jag googla lite så jag hittar den perfekta tvn. Imorgon innefotbollsmatch och på söndag innebandymatch. Ska försöka hinna städa ordentligt i lägenheten i helgen. Tänkte kanske börja lite smått idag men det återstår att se. Det blev gym igår och jag känner av det i musklerna idag, så där lite lagom, sweet! Borde gymma lite oftare.

Nu måste jag käka. Tips på en supergod baguette som jag gjorde häromdagen:

Baguett, en halv som de gräddar i butik och dela den på mitten längs efter, inte helt igenom
Smöra lite på båda sidor
Ost, ta någon ostskiva och lägg i
Skagenröra, lägg ca 1-2 cm tjocktlager på ena sidan
Gurka, några skivor
Tomat några skivor
Kräfstjärtar, fyll på med lagom mycket

= mumsfillibabba

gym?!

Ska till gymmet snart och gymma första gången på ett år nästan. Sist jag tränade på gym var nog i mars förra året och det är ju mars snart. Jag har inte direkt några muskler just nu. Får se om jag kommer iväg för just nu är jag rätt så seg. Ska byta om strax.

Yees!

Igår så levererade vi. Kl 13.05 tryckte jag på enter och satte igång leveransen. Det gick bra och har inte hört några klagomål idag. Har börjat analysera den nya arbetsuppgiften så det är kul. Vilken lättnad det var att äntligen bli klar. Puh..och huvudvärken har gett med sig.

Bloc Party igår var supernice! Vi hade sittplats och jag tyckte det var skönt. Jag ser sällan något på spelningar då jag har ståplats. Jag är ju inte jättelång och det är oftast svårt att ta sig längst fram. Fast ibland blev man lite dans- och hoppsugen så då hade ju ståplats varit trevligt.

Tränade innebandy idag och idag var jag peppad. Längtar till matchen på söndag.

Än lever hoppet

Vi levererade inte idag men jag har goda förhoppningar om morgondagen. Det ser ljusare ut ialla fall. Jobbade över idag också så jag missade träningen och jag var peppad men jag får köra på onsdag istället. Vill ta revansch, jag var ju inte nöjd med matchen igår.

Imorgon är det Bloc Party, Sweet lord of Jesus. Här är ett litet smakprov:



Det går bra nu...inte

Det går bra nu, kompis det går bra nu. Nej tyvärr så kan jag inte påstå att det går bra. Förlorade innebandymatch idag med 4-2 och jag kanske gjorde min sämsta match för säsongen. Jag skäms faktiskt för om man känner att man gav allt och förlorar så känns det lite bättre. Ja då har man ändå försökt och kan medge att de andra laget var bättre. De var duktiga men jag vet att jag kan spela bättre än jag gjorde idag. Det ville sig inte.

Puh hoppas verkligen att vi får leverera vårt arbetspaket imorgon. Det skulle vara så sköönt. Jag hoppas alla testfall gick bra. Det vore en lättnad. Då kanske min huvudvärk släpper som jag har haft till och från den senaste veckan. Det tror jag att den kommer göra.

På tisdag ska vi gå och se Bloc Party, det kommer bli trevligt. Jag längtar =)

Det ser mörkt ut

Inte gick det så bra på jobbet idag heller. Jag gav upp och det får bli måndagens problem. Allt tog så lång tid och det kändes som att inget blev gjort. Får se om vi fixar allt på måndag. Fast det måste vi. Snart blir det melodifestivalen fast jag är inte så peppad men något måste man ju hitta på.


Jobb och åter jobb

Idag vart jag kvar länge på jobbet. Kom hem runt kvart i tio. Jag skulle jobba till kl 19 hade jag tänkte men sen dök det upp problem som jag ville fixa. Vi ska ju leverera på måndag så vi måste bli klara. Jag hade tänkte köra lite upgrade innan jag gick hem idag men det hann jag inte alls, så imorgon blir det jobb igen. Sen när problemen inte visade sig vara problem blir man lagom less. Jag tror testfallen kördes på fel bygge men det kunde ju inte jag veta och försökte hitta vart det gick fel. När jag tillslut gått igenom allt och inte hittat något konstigt så körde jag testfallet själv. Ja och då gick det pass. Fan, i 3 timmar letade jag fel som inte ens fanns. Under den tiden hade jag kunnat köra upgrade och sluppit jobba imorgon. Hehe fast jag vågar inte säga för mycket kanske jag kommer till jobbet imorgon och inser att jag gjort fel så att det blev pass, bara för att jag var så trött.

Hade ju tänkt att kolla på någon film idag men nu blir det sängen snart. Såg förresten In Bruges igår. Jag vet inte men jag tyckte inte att den var så bra. Den har fått 8.1 av 10 på imdb. Jag skulle nog ge den 5 av 10. En okej film men inget mer. Kanske var jag för trött jag vet inte.

Ingen fotbollsmatch imorgon eftersom vi fick lämna WO. Vi fick inte ihop något lag. På söndag innebandymatch. Det ska bli skoj. Trevlig helg.

Inget speciellt direkt

Jaha just nu har jag inte så mycket att dela med mig av. Jag har inget att skriva om eftersom jag inte har funderat så mycket den sista tiden. Jag är verkligen inne i vardagslunken. Äta jobba sova, äta jobba sova, äta jobba sova. Fast egentligen stämmer det inte helt. Egentligen så ser det ut så här äta, jobba, äta, jobba, äta, träna, äta, duscha, sova. I alla fall på onsdagar och måndagar. Fast i slutändan blir det väl äta, jobba, sova för det tar ju upp den mesta tiden. Ja det börjar bli dags för den tredje grejen på listan, alltså sova.

Fettäckligt

Har tränat innebandy idag i vanlig ordning och det gick väl hyfsat. Fast jag kan bättre men man kan ju inte alltid vara på topp. Jobbet gick fint och vi närmar oss leverans. Jippie! Skönt att få bli klar och börja på nästa uppgift.

Såg precis på tv3 när det gjorde en fettsugning och ursäkta ordvalet men det är faktiskt fettäckligt. De rör runt som bara den under huden med ett munstycke i metall, hur våldsamt som helst. Sen ser man en gulaktig trögflytande vätska passera en genomskinlig slang. Varför genomskinlig undrar jag? Sen samlas det i en genomskinlig bägare. Varför genomskinlig undrar jag igen? Visar de innehållet för patienten sen? Förmodligen vill de ha koll på vad de suger ut egentligen så de inte råkar ta fel och suger ut blodet eller någon annan kroppsvätska. Ja och så vill de säkert ha koll på hur mycket de sugit ut, så de inte tar för mycket eller för lite. Nog om detta för det är verkligen vidrigt tycker jag. Jag är i och för sig ganska känslig men inte ser det trevligt ut direkt.

Nog snackat nu ska jag sova.

Slö men har ändå jobbat idag

Var på jobbet en sväng idag. Vi behöver verkligen bli klara med det vi gör nu. Blir skönt att börja med något annat. Jag är skapligt less nu. Ja eller man vill ju bara känna att man producerat något och få bita i nya uppgifter. Det är nära nu i alla fall =). Så förutom jobb har jag mest tittat på tv. Får helt plötsligt in en massa kanaler, så jag passar på att titta. Eller det är inget utöver det vanliga egentligen, men nu ser jag 3, 5, 6 osv innan var det bara kanal 1, 2 och 4.

Kollade såklart på Mello igår. Det var väl ganska väntat att Måns skulle gå vidare. Han har ju många fans. Rockbandet H.E.A.T hade jag väl inte tippat. Trodde mer på Amy Diamond och Lili och Sussi. De gick ju till andra chansen. Jag har i alla fall fortfarande Alcazar som favoriter. Innan Mello var jag på hockey och såg Lule mot Södertälje i Södertälje. Lule vann med 4-0 och Södertälje hade inte några bra lägen. Lule kändes mycket bättre. Nu ska jag slappa lite mer.

Sjätte bilden i det sjätte albumet

Är lite trött känner jag nu. Var med några på jobbet och drack öl. Det blev en tidig kväll. Var väl hemma 23.30 men är ändå trött. Man sover nog inte lika avslappnat med alkohol i kroppen även om det kan kännas så. Fottimatch snart och håller på tvätta lite innan.

Min lillasyrra utmanade mig att ladda upp den sjätte bilden i mitt sjätte album. Ja och gissa vad det blev för bild! En bild på lillsyrran. Grattis:


Nej nu ska jag kolla tvätten. Ha en bra alla hjärtans dag!

Tiden är urled

Idag har det mest varit jobb men hann med att träffa Junior, JohnJohn, eller bara John som han heter. Vi käkade lite middag på söder. Både gott och trevligt var det. Jösses vad många det är man träffar alldeles för sällan och ändå bor man i samma stad. Hur ska man hinna? Eller egentligen borde man hinna om man planerade lite mer. Ni vet hur det blir. Tiden bara försvinner av någon anledning och plötsligt har en vecka, en månad, ett halvår eller ett år passerat. Tiden går fort när man har roligt. Så är det ju men samtidigt när man har gjort en massa saker, roliga saker, så kan det kännas länge. Ja om man är bortrest en helg då kanske man hittar på extra mycket den helgen och då känns den väldigt lång men ändå gick den snabbt. Det är konstigt det här med tiden.

Ju äldre man blir desto snabbare går tiden. Ett sommarlov kändes ju sjukt länge när man var 7 bast. Nu bara svischar det förbi. Hehe eller nu har man ju inget sommarlov. Egentligen så är det ju inte så konstigt för nu är man ju 20 år äldre än när man var 7 och ju fler år man lever desto mindre blir exempelvis en månad. Jag menar när man sätter det i proportion med varandra. Nu kan man tänka i termer som jag har spelat fotboll i 20 år. Jag är ledig i en månad. Ja så en månad går ju asfort då man tänker så.

Ibland när jag exempelvis ska ut och jogga och jag inte alls är sugen. Kanske jag tänker ush springa 25 minuter det är ju aslänge, jag pallar inte. Sen tänker jag dessa 25 minuter i en annan situation t ex jag vaknar upp en morgon och har försovit mig och det är 25 minuter tills bussen ska då. Ja då min sanna gud (läste precis att minsann kommer från det uttrycket alternativt min sanna själ) ska ni veta att dessa 25 minuter är slut innan man ens börjat tänka på det man ska göra. Ja nu får det räcka, times up. Natti

Sliten

Var på träning idag igen och så tungt det gick. Hade ingen ork antingen så håller jag på bli sjuk eller så behöver jag vila. Spelade match lördag och söndag sen träning måndag. Igår tränade jag inte utan var och kollade på basket i Södertälje.

Det var södertälje kings mot 08 Stockholm. Södertälja vann. Det är lite kul med basket det ska vara så mycket attityd. Sen i början när de presenterar spelarna så kör en del lite moves, nästan dansar lite. Det är inte så att man kan se en fotbollsspelare göra det eller en hockeyspelare. Nej inte innebandy heller. Ja det är rätt så skoj med basket. Jag spelade basket några år. Jag var väldigt duktig men slutade för att jag tyckte man fick ha så lite fysisk kontakt. Jag har ju nästan jämt spelat fotboll som känns tuffare. Sen höll jag även på med innebandy och var tvungen att välja bort en sport. Jag har väl inte längden på min sida heller, 164 cm gör man inga dunkar på. Kollade på basket en del när jag bodde i Lule också. Heja Plannja och Heja Lule basket.

Nu så ska jag sova så jag får den där välbehövda vilningen.

Skam den som ger sig

Ja jag säger det då, idag har jag verkligen fått kämpa. Min rygg har varit så stel och ond. Varje gång på jobbet då jag skulle lämna stolen för att gå till kaffemaskinen, har det varit en kamp på liv och död. En kamp på gott och ont. Ont som i smärta i ryggen, gott som i kaffet. Ryggen gillade inte att jag satt stilla men jag tycker den kunde ha haft lite förståelse med tanke på mitt jobb. Jag jobbar ju med datorn hela dagarna. I och för sig har jag en bärbar men springa runt med den kändes inte helt rätt.

Nåja, jag begav mig i alla fall till träningen och skam den som ger sig säger jag bara. Efter ca 1timme och en kvart började den mjukna lite och jag kunde springa relativt obehindrat den sista kvarten. Första 75 minuterna var en kamp mot smärtan. Jag tror dock att jag bara har en rejäl träningsvärk i ryggen och eftersom man är ovan att ha det, tror man på direkten att man fått ett ryggskott eller dylikt. Sen vet jag ju att det här med stretchning inte är min starka sida. Har man som jag spelat fotboll i 20 år och innebandy i 12 år och endast stretchat sporadiskt, säg en så där 10 gånger per år. Ja då får man faktiskt skylla sig själv. Jag borde stretcha men det är ju såå tråkigt. Idag har jag gjort det för jag hoppas att jag ska vara smidig som en, som en, ja vad säger man egentligen? Kommer inte på det. Smidig som en lärka? Nej. Smidig som ett kylskåp hehe det vill jag inte men kommer troligtvis vara det. Skam den som ger sig, smidig som en katt säger man ju.

Vinst men en stel rygg på köpet

Idag blev det vinst med 4-2, så det var riktigt kul. Dock så är jag så stel i ryggen att jag inte kan röra mig. Jag borde stretcha bättre för det är en ostrechad rumpa och lår som drar ihop ryggen så den gör ont. Borde ha lärt mig efter alla dessa år och två matcher på en helg är tufft. Ska köra träning imorgon också för jag tror rörelse är bra. Sitter man stilla blir det värre. Måndag imorgon och det ska nog bli bra. Jag trivs bra med jobbet nu när det är mer att göra och mer aktion. Hoppas det håller i sig. Nu när jag har lite mer rutin så kanske jag vet hur man håller tempot och får mer uppgifter. Ska ta och stretcha lite nu så jag kan röra mig imorgon. Ha det!

90-talet is back

Just nu är jag en softis. Jag sitter och softar i soffan och kollar på Mello. Tycker ändå är ett trevligt problem haha jag menar program. Man vill ju hänga med i tugget som man kommer höra överallt. Jag hejar på Alcazar. Gillar deras 90-talstema/80-talstema. De årtalen är svåra att skilja på eftersom man ofta tänker att mycket sådant kommer från 80-talet men mycket kan man skylla på 90-talet. Jag skulle säga att de kör 90-talstema, me like. De kör en riktig Eurodiscodänga i härligt färgglada kläder med ljussättningen i massor med färger. Jag säger det igen jag gillar färg =). Det gick vidare så jag måste väl vara glad.

Spelade innebandymatch idag och vi var inte med i matchen kan man säga. Vi förlorade med 5-1. När det återstod 6 sekunder av matchen lyckades vi ialla fall spräcka nollan. Jag gjorde assist. Har börjat lossna för mig i innebandyn hoppas jag. Förra matchen 1 mål och två assist och ett assist idag. Jag kände inget av sträckningen i baksidan av ljumsken om man nu kan sträcka sig där. Kanske var det baksida av låret. Det var bra.

Stay the night, stay the night jag diggar med. Imorgon är det innebandymatch igen och då j-vlar ska vi vinna. Heja, Heja Heja.

En höjdare på tv är ju På spåret. Jag försöker se det varje fredag eller i annat fall reprisen. Jag tycker det är kul med frågesport. Att jag gillar På spåret kanske tyder på att man börjar komma upp i åren. 2011 fyller jag 30. Puh  då blir det fest! Idag blir det inte fest för jag är så trött.

SVB

Kollar på SVB Sveriges värsta bilförare. Det var ju faktiskt kul dock så har jag läst att TV4 har anställt skådespelare som ska spela dåliga bilförare. Detta tar ju bort charmen men jag skrattade mycket ändå =). Hihi man känner igen sig vissa gånger eller typ alla gånger egentligen. Typ när jag ska fickparkera, eller backa. Tänk att behöva möte en ambulans på en jättesmal väg, ja vem som helst skulle ju få panik. Sen behöva backa snabbt och köra undan, nej det vore mardrömmen. Köra efter GPS är inte heller lätt fast lättare än utan. För då har man ju ingen aning om vart man ska. GPSen underlättar om man fattar vilken väg den menar man ska svänga av. Fast jag håller nog inte samma klass som de i SVB, det får jag hoppas i alla fall. Lite bättre är jag nog. Jag kör lugnt och sansat. Mitt problem är lokalsinnet men jag jobbar på det.

Nu ska jag äta lite glass. Jag är ju en riktig söttand. Jag har liksom inget stopp men man är ju uppvuxen på att fika. Man har hälsat på släkt i Tornedalen där alla bjuder på minst 7 sorter och där ett nej tack inte är okej. Nej där ska de trugas tills kakfaten står tomma. Inte för att jag lider av det för det är ju så gott. Mer fika till folket! =)

Kortis

Oj har inte lagt mig ännu så detta blir ett jättekort inlägg. Jobbade idag det gick bra och sen var jag på innebandyträning den gick också bra. Kände mig stel i ljumksken, hoppas det inte är en sträckning utan bara stelhet. Ja det visar sig. Nattit

Malmö indoor galan

Hihi får order här av Håkan att jag inte ska blogga sönder honom så jag får väl sluta =). Nu ska vi kolla på Malmö indoor gala, friidrottstävling, visas på tv4. Idag har det varit kul på jobbet och det har gått bra. Jag är nöjd och gillar jobbet mycket nu. Sen blev det píngis med kollegorna och det var skoj. Nä nu blire tv. Ciao

Kungar och tulpaner

Igår så tog Håkan och jag en sväng till Tulpanmuseet i Åkeshov. Det var min idé. När jag föreslog det som söndagsnöje undrade Håkan hoppfullt om jag menade tulpan som i tulpankrig eller liknande. Jag sa nej jag menar tulpan som i blomman och hoppet försvann från Håkan. Jag tror han kände sig lite skyldig eftersom jag gick med på att se den hemska filmen Eden Lake och unnade mig och sig själv lite färgglada oskuldsfulla blommor. För det kan man väl knappast få mardrömmar av, vilket jag får väldigt lätt annars. Det fanns många fina tulpaner i massor med fina färger. Att det är ett museum kan jag väl tycka är lite overkill men tycker man om blommor så kan man ta sig dit. Enkelt söndagsnöje man blir väl inte överväldigad men trevligt var det. Fotade lite med mobben och nu när ni ser bilderna så kanske ni inte behöver åka dit för då fattar ni konceptet.


Efter tulpanmuséet så tog vi en sväng förbi kungen. Det var första gången som jag såg slottet, Drottningholmsslott. Man börjar ju undra när man ser ett sådant stort hus. Har de grejer i alla rummen? Har kungen ens varit i alla rum? Hur många rum använder de aktivt? Vad gjorde kungen när vi var där? Om de får besök av andra kungligheter sover de på slottet eller på hotell?

Idag har jag bara jobbat. Jag jobbade lite extra eftersom jag hade några timmar minus på mitt kompkonto. Snart är det nollställt. Bara tv timmar minus.



RSS 2.0