Resa bokad

Det blev en resa till Lanzarote. Hade ju planerat Egypten men nu rekommenderar UD inte att man åker dit. Det kan ju ha ändrats till i mars då vi åker men kändes onödigt.
Bokade 11/3 till 18/3 hoppas inte det var då syster kommer till Stockholm men det var i början av mars. Om inte nu den 11:e räknas till början av mars. Den 11:e passade bäst för Håkan. Gud sån tid det tar att boka, har suttit i flera timmar. Ja och då har jag inte räknat all tid som vi la ner på att hitta rätt i Egypten som vi sen inte bokade.
Inte blev det så billigt heller 7700 kr per skalle. Vi ville ha ett hotell med gym och tennisbana. Nu hade inte detta tennis men men man kan inte få allt. Vi tänker träna lite också under resan :) Nu kan man ju hoppas att det inte är ett värdelöst gym när vi la lite extra pengar på det. Well vi får se helt enkelt. Tror det är runt 20-22 grader där så inte supervarmt men ändå varmare än här.
Blir nice, har en resa till Åre att se framemot om 16 dagar sen inte så länge till charterresan. Sen är det nästan vår ju :) Nu däremot så är det sängen som gäller.

En skön start på söndagen

Helgen har varit fin. Det blev inte innebandy igår, de fick ihop folk. Lirade i alla fall korpinnebandy nyss. Det är 3-manna med små mål utan målvakt, 2*13 minuter och 2 matcher efter varandra. Det var skoj. Vi spelade 6-6 och sen 6-4. En vinst och en oavgjord, inte fy skam tycker jag.
60-årsfesten igår var trevlig, lite sliten idag har jag varit men mest trött. Åt en jättegod toastskagen, hemligheten var västerbottenost och lite kummin. Testa det nästa gång så blir det en hit.
Jag och Håkan la in en Harry Boy igår, alltså V75. Vi kollade första loppet och såg att vi missade direkt. Nåja 6 rätt blev det i alla fall. Räknade ut att vi vunnit runt 160 kr. Vi bestämde oss för att spela allt på Prix d'amerique på den svenska hästen Maharadja, eller nått liknande heter den. Håkan går till kassan och säger, vi har en liten vinst här och vi vill satsa allt på plats på Maharadja. Han i kassan håller på att fixa och Håkan frågar vad blev det egentligen för vinst? Ja ni ser det här på lappen. Vi kollar och undrar om det verkligen stämmer, för där står 9957 kr. Ha ha det stämde visst, vi fick 7 rätt. Håkan kollade fel på första loppet eller så visade text-tv fel en liten stund direkt efter första loppet. Hehe tur att vi såg det för att satsa 9000 kr på en häst känns ju lite väl. Vi spelade 200 kr på den istället och det gick in. Oddset var bara 1.8 så vi vann 360 kr. Kanske borde ha satsat 9900 kr istället, då hade det blivit 17900 kr. Nåja 4500 kr var bara så där är inte helt fel ändå. En skön start på söndagen :)
Min vän Harry Boy nedan :). Vi brukar oftast ta spikharry, då väljer man spikarna själva eller köpa in oss på ett system. Men igår gjorde Harry allt jobb. Vi spelade 200 kr alltså 100 kr var jag och Håkan. Vi spelar inte heller varje helg utan det går i perioder men igår var det bra att vi slängde in ett spel.

Fixat

Fixade så att headern nu också syns i internet explorer. Problemet var att den var CMYK och jpg. Ändrade till RGB så var det klar't och betal't.

Utåtriktad

Kursen igår om teamledarskap var spännande. Fick göra en PULSanalys, pådrivande, utåtriktad, lyssnande och systematisk. Sen hamnade man nära eller långtifrån dessa typer. Inte oväntat med ett gäng tekniker från Ericsson var alla på övre skalan av systematisk. Själv tyckte jag enligt testet att jag var väldigt systematisk och inte alls pådrivande men hyfsat utåtriktad och lyssnande. Kul att höra hur andra uppfattar mig, de tyckte att jag var mer pådrivande än jag själv tyckte, mer utåtriktad eller snarare extremt utåtriktad. Mindre systematisk och mindre lyhörd än hur jag själv uppfattade mig själv. Även fast man är mindre av något av de fyra typerna så är det inte dåligt. Man har andra egenskaper istället. Haha börjar låta lite som om man säger att någon är snäll så kan man säga, ja men det är kossor också. Fast snäll tycker jag är en bra egenskap.

Snäll? Är nog ändå lite skraj för kossor trots att de är snälla. Det är ett stort djur.

Bild från aftonbladet.se

Om man inte är på övre skalan av systematisk, så kan det betyda att man är snabb istället. Motsatts till lyhörd kan vara energisk och otålig. Otålig är jag verkligen om det är bra vet jag inte. Är man inte den utåtriktad typen, kan betyda att man värderar eller funderar innan man pratar. Istället för sånna som jag som talar först och tänker sen :). Om man inte är lika pådrivande kanske man går mot det ödmjuka hållet istället. Klart man kan vara kombinationer också. Väldigt lärorikt för sig själv i alla fall. Även tips på hur man bemöter vissa typer av människor och vad de har för drivkrafter.

Skönt med helg som alltid. Det blir faktiskt innebandymatch imorgon. Har ju lagt av men de hade ont om folk så jag får hoppa in. Nervöst! På kvällen blir det 60-årsmiddag i Norrtälje. Håkans kompis mamma fyller 60. Det blir restaurangbesök, det är alltid mysigt att gå på restaurang och käka god mat.

Jättegod torsk som jag åt i Portugal i somras. Tyvär blev jag matförgiftade efteråt, känner mig inte äcklad av maten trots det. Skulle äta det igen fast utan matförgiftning då :) med matförgiftning då passar jag.

 

 

 


Flexpass

Var på Flex på friskis och svettis idag. Inte jobbigt alls men det var inte tanken heller utan att man ska blir rörlig. Får se om det hjälper. Känner mig lite stel nu efteråt, man rörde sig på olika ovanliga sätt. Jag är inte direkt van vid de rörelserna och då blir man ju medveten om att man är stel. Visst baksidan av lår visste jag att jag var stel men alla andra ställen. Nåja det är säkert nyttigt. Dock så är det kondis jag behöver. Det får jag ta en annan dag.

Ledarskapskurs imorgon, ska blir skoj.


Utmana sig själv, varför?

Har hållt en presentation idag om min karriär på Ericsson för nyanställda på Ericsson. I alla fall, hålla presentation är något jag verkligen ogillar. Visst det går bra men känslan inom mig är inget vidare. Jag utmanade mig själv, vilket är nyttigt men min fråga är kommer känslan någonsin försvinna och vara positiv istället? Jag tror banne mig inte det. Jag utmanar ju mig själv för att en dag förhoppningsvis slippa den jobbiga känslan men jag märker ingen skillnad. Att sitta i ett bord med andra går bra men inte denna tydliga presentationsform när man är längst fram i rummet. Blä säger jag men nu är det gjort och det var intressant men känslan, tack men nej tack.

Kommer jag fortsätta att utmana mig själv och utsätta mig för denna situation? Svaret är troligtvis ja. Jag kommer säkert att tänka likadant nästa gång, att övning ger färdighet. Kommer jag att vara mindre nervös och obekväm? Svaret är troligtvis nej. Det är väl bara att acceptera det helt enkelt, livet är inte alltid en vals på rosor.

Snart blir det sushi, och bokande av utlandsresa. Jag och Håkan planerar att resa bort i mars. Lutar åt Marocko eller Egypten. Jag blev sugen på Jordanien men Håkan menade att det är oroligt där och verkade inte så sugen. Jag vet inte om det är oroligt där, kanske det är. Har mest läst om oroligheter i Tunisien och lite om Algeriet. Bara det är lite sol, lite bad och något man kan göra. Haha kanske räcker om jag köper ett Kinderägg, det är ju också tre önskningar i ett. Fast mer något man kan leka med, något med choklad och en tredje grej som jag inte minns. Var det spännande som var den 3:e grejen?

Bild från Portugal i somras.


Tant Camilla

I fredags när jag planerade en lugn hemmakväll framför På spåret väljer grannen ovanför mig att spela hårdrock på högsta volym från kl 18. Jag kunde inte ens höra tvn och klockan började närma sig åtta. Det är fruktansvärt lyhört här i huset. Jag planerade att gå upp och be honom sänka eftersom jag inte ens hörde tvn och På spåret började ju snart. Kom på att jag kanske inte skulle nämna På spåret för att inte verka allt för mossig. Dock så slapp jag, han sänkte volymen strax innan åtta så jag hörde tvn, tack och lov. Kvällen var räddad. Sen begav han sig nog på krogen runt  kl 22 för då blev det tyst. Ojoj vilken tant jag har blivit som har stenkoll på mina grannar, i alla fall han ovanför men det är väl inget fel med det :)

Var på spinning idag, hade glömt vattenflaskan. Det gör jag inte om var så törstig. Jobbigt var det också men man mår så bra efteråt.

 

 


Ludde

Var på Ikea igår och tanken var att handla hyllor till Håkans föräldrars källare. Det gjorde vi men jag passade på att handla lite, så nu ligger Ludde fårskinn på min fotpall och gossar med mina fötter. Supermysigt jag förstår att småbebisar gillar att leka på det.

Fårskinnet

 

Handlade två nya sovkuddar. Jag har hört att efter 2 år är 60 % av innehållet i en kudde kvalster, kvalster som har ätit upp innehållet. Eftersom innehållet i mina kuddar har försvunnit så undrar jag om kvalstret har börjat äta varandra. Usch vill inte tänka på det, fast jag brukar tvätta dem i maskin ibland, så det finns nog de som har värre kuddar. Är inte säker på siffrorna här om det var 60 % och 2 år men lite sanning finns det nog i det.

Sen blev det en bricka, smidigt när man ska servera te eller kaffe i salongen. Salongen som i mitt fall även är sovrum, tvrum, och datorrum. Kan kalla det mitt levnadsrum, där är jag mest. Sen kommer nog toaletten och hallen och sist men inte minst mitt kök. Är slö när det kommer till matlagning och jag som ville bli kock när jag var liten.

Servetter inhandlades, har fått en uppfostran där servetter är en viktig del av livet. Man måste alltid ha servetter hemma och tillgängliga. Sen blev det nya galgar man har alltid för få känns det som, två diskborstar och två toalettborstar.

Nu ska jag lägga mig och läsa "Den ofrivilliga monarken", inget jag hade planerat men fick den i julklapp och tänker att det kan väl vara skoj. Jag gillar ju kungahuset, haha eller är facinerad. Älskade sagor om prinsar, prinsessor, kungar och drottningar när jag var liten.


Söndag 23/1

Skrev ett inlägg igår men det verkar inte ha publicerat. Typiskt då! Får skriva igen.

Jag planerar 30-årskris. Jag tänker att jag kan "beat the system" som man brukar säga. Om jag planerar den så är jag ju beredd och då blir det ingen riktig kris. Att fylla 30 år betyder ju att det bara är 35 år till pensionen :). Det är inte så att jag räknar ner till pensionen men då jag tänker så, så känner jag mig väldigt ung. Får se hur det går kanske inte går att komma undan krisen.

Planen är i alla fall att jag ska springa några lopp i år. Det som får symbolisera krisen är Tjurruset. En mil springer man men det är en tuff bana där man kan få springa över vattendrag osv. Sen två andra lopp som jag springer med syrran för att komma igång med träningen.

Milspåret 18/5

Lidingöloppet 1 mil 25/9

Tjurruset 8/10

Har funderat på halvmaran den 11/9 men som jag brukar säga, jag blir inte äldre inte dumdristig. Man ska väl bli visare med åldern? Känns som att jag struntar i halvmaran men lite lockad är jag.

Ska fokusera på handbollen nu, Sverige-Kroatien, spännande.

 

 


Oväntat

Hej

Det trodde ni inte va? Att jag skulle börja blogga igen och att jag börjar halv två på natten en fredag. Men jag fick tillbaka suget. Har formaterat om datorn och det ena ledde till det andra. Installerade om program och började kolla på bilder. Ja och vips så var jag inne på bloggen. Försökte mig på en ny design men alla webbläsare verkar inte visa den. Får pyssla vidare en annan dag. Ska faktiskt hoppa i säng. Hade tänkt mig en tidig kväll men tiden rinner iväg när man håller på att fixa med datorn.

 

RSS 2.0