Möbler behövs

Vi vann seriepremiären i söndags med hela 12-3. Det var skoj. Två mål gjorde jag. Blev även matchenshöjdpunkt. Ett pris som vår coach ska dela ut varje match. Kul att få det. Kändes som att det gick bra faktiskt, så jag är nöjd.

Fasiken vad jag är slö nuförtiden. Skäms för jag orkar inte ta tag i lägenheten. Måste göra ett ryck. Jag vill så gärna få tag i en fin, lagom stor kökssoffa med förvaring under locket, vilket jag inte lyckas med. Kollar hela tiden på blocket. Man måste vara snabbare än blixten. När jag fått tag i en kökssoffa ska jag fixa bord och två stolar. Sista rycket blir en soffa och en mediabänk. Behöver en tresitssoffa med en större fotpall till. Inte för stor soffa och en mediabänk som inte heller är för stor. Det tar tid att hitta rätt möbler. En garderob är inte helt klar heller men till helgen kanske. Nåja jag kämpar på.

Ciao


Lite bättre denna gång

Idag gick det bättre på träningsmatchen. Vi spelade 7-7 och vi spelade mycket bättre denna gång. Det känns bra inför söndagens seriepremiär. Vi mötte samma gäng som förra gången. En tjej i de andra laget blev asförbannad på mig. Började anklaga mig för att gå på hennes knän. Vi var i en närkamp och gruffade lite grann. Det kändes som att hon höll fast mig och jag försökte komma loss. Jag sa just det att jag försökte komma loss och att jag inte hade gjort något. Visst var vi i en närkamp men att gå på någons knän låter ju sjukt. I en senare sekvens när jag inte ens har bollen får jag en rejäl knuff i ryggen av samma spelare. Jag sa inget utan bara spelade vidare.

Nog om det ska bli kul med match på söndag. Jag är laddad. Å fredag imorgon, gud vad det är skönt med helg man får passa på att njuta för fort går den. Veckorna går ju också fort så snart är det helg igen eller ska man bli lite skraj över att tiden bara rusar iväg. Dags för att sova lite.

Fattar det knappt själv

Träningsmatchen i torsdags i innebandy gick inte så bra. Tror vi förlorade med kanske 7-4 eller liknande. Det var ändå jämnt och det kanske var 5-4 till motståndarna i slutet men sen fick de två snabba.

Spelade en innefotbollscup idag som bankerna i stan ordnar. Tror det var Swedbank som anordnade den detta år. Vi spelade endast två matcher medan herrarna nog fick spela fyra. Inte lika många som fick ihop damlag. Vi vann båda våra matcherna så vi vann cupen whoho =). Anledningen att jag var med och spelade är för att korplaget jag spelar med är ju Handelsbanken. Första matchen vann vi med 3-0 och jag gjorde 2 mål. Andra matchen vann vi med 3-1 och där gjorde jag också 2 mål och ett assist. Jag är förvånad själv att jag lyckades göra 4 mål på 2 matcher. Matcherna var bara 15 minuter långa men hur jobbigt som helst. Vi spelade med vägggarna vilket gör att bollen alltid är vid liv. Endast om bollen åkte ut på kortsidan kunde det bli hörna eller målvaktens boll. Men det hände inte så ofta. Vi var 4 utespelare och 1 målvakt på planen och 3 avbytare. Man bytte när man blev trött ibland fick man hoppa in igen på direkten. Puh hade aldrig trott att en 15 minuters match kunde vara så jobbig. Alla i laget tyckte det och innan sa vi att skit 15 minuter är ju askort man kommer inte ens komma in i matchen, men så var det inte.

Fasiken jag lyckades göra ett assnyggt mål. Fick beröm efter matchen. En i laget kom springandes med bollen på höger sida och jag löpte på vänster sida. Ropade och hon slog en lite högre passning till mig. Jag var helt fri, tog ner bollen med knäet och lät bollen studsa en gång sen på uppstudset sköt jag med vristen, säger man så, översidan av foten ialla fall, i bortre krysset. Ett hårt skott som satt i krysset. Fan fattar det knappast själv. Brukar alltid bli nervös vid bra lägen och skjuta rakt på målvakten men nu blev jag inte nervös utan bara gjorde. Jag såg verkligen målet annars ser jag bara målisen. Hihi hamnade i ett stim. Det brukar hända en gång varje säsong, även en blind höna hittar ett korn ibland som det brukar heta.

Det blir fest ikväll igen. Det blir faktiskt fjärde veckan på raken. Har tänkt ta det lugnt men det snackas om utgång till Solidaritet som har öppet till kl 5 på morgon. Jag blir trött bara av tanken. Kl 3 är nog sent då är man i säng runt kl 4 om man har tur. Vi får se men det kommer bli trevligt i alla fall. Ska festa med några klasskompisar från Universitetstiden.

Halleluja

Torsdag imorgon och då ska vi köra vår första träningsmatch med innebandyn. Ingen coach har vi eftersom hon är bortrest men vi ska nog lyckas knåpa ihop en laguppställning. Fortfarande är uppslutningen på träningen inte den bästa. Det gör ju en smått förbannad. Förra veckan fick vi ställa in en träning för att vi var för få. I och för sig var ju många sjuka så det är väl okej. Nästa vecka är det seriepremiär och jag tycker inte att vi är redo. Men plötsligt händer det har jag hört, mirakel händer väl fortfarande så vi kanske hinner bli redo. Även en blind höna hittar ett korn ibland. Jag överdriver lite så illa är det inte men det vore skönt sig att få spela ihop sig med några så man har lite trygghet på matchen. Vi får se helt enkelt.

Spelade korpmatch idag i fotboll vi förlorade med 5-2. Jösses vad dålig jag var. Jag gör inte så mycket på planen över huvud taget. Får försöka skärpa mig till nästa match.

Det går bra på jobbet. Brukade inte gilla att analysera felrapporter men nu är jag fasiken grym på det. Löser dem på löpandeband. Okej i alla fall vissa. Är det ett område som jag har varit in och grejat med så är det mycket enklare. De andra tar lite längre tid. Numera får jag inte ångest så fort jag ser att jag fått en felrapport. Trodde nästan inte att denna dag skulle komma men det gjorde den, halleluja. Hoppas känslan håller i sig.

Helgen rundas av

Vistelsen i Örebro var riktigt trevlig. Kul att få fira bröllopsparet. Fick träffa många vänner och bekanta. Lite trött idag har jag varit men orkade titta på Svenska cupen semifinal mellan Djurgården och Linköping. Det var damerna som spelade. Linköping vann med 4-3. En underhållande match. Nu blir det lite tv.

Pics

Bjuder på två bilder från Kroatien. Den ena är på mig då jag står framför en fin utsikt. Vatten och berg i bakgrunden men bergen syns nog inte. Den andra är från nationalparken vi besökte. Gillar den för den är lite spöklik.




Fixar

Nu är det helg. Lovely. Väntar på att Honksy ska dyka upp. Lyssnar på White lies, gillar vad jag hör. Imorgon bär det iväg till Örebro där är det bröllopsfest. En kompis har gift sig och de kör fest imorgon. Ska bli kul att få fira dem samt träffa lite kompisar. När Håkan dyker upp blir det rödspätta och pottis. Ska bli mumsigt. Sen blir det nog lite fix i hemmet. Kanske hänga upp gardiner och persienner. Måla ett till varv i den ena garderoben. Den ena är ju klar men den andra har jag bara målat ett varv. Vilket inte räcker eftersom den gröna färgen lyser igenom. Det är kul att småfixa. Se hur det blir bättre och bättre. Forfarande mycket som fattas. I möbelväg har jag inte kommit längre än sängen och byrån. Eller för att vara exakt så har jag följande möbler:

Säng
Byrå
Soffbord
Pall
två stolar
en skohylla

Behöver
Soffa
Köksmöbler

Listan blev inte så lång. Behöver också en taklampa till rummet. Jag har ju bara en etta. Vet inte riktigt vad man ska kalla rummet. Det blir ju både sovrum och vardagsrum. Ska kolla lite möbler på nätet nu. Ciao ciao

Bygger garderober

Nu är den ena garderoben klar. Jag håller på att bygga hyllor i dem och måla om. Kan visa en bild en annan dag. Innan var de gröna nu är de vita. Sen så la vi in två hyllor och flyttade upp pinnen man kan hänga galgar på. Med vi menar jag givetvis Håkan. Jag bygger inte så mycket men har målat en del. Ska bli skönt att få in allt i garderoberna. I söndags åkte jag och Håkan till Linköping och hämtade en byrå som jag har haft där i ett förråd. Perfekt, då har kan jag ha lite kläder i lådorna. Förvaring är A och O. Imorgon är det fredag det är ju underbart. Bjuder på en till bild från Kroatien. Det är den härliga solnedgången i Zadar. Det är jag som står på muren.



Kroatien


Ute i god tid

Idag spelade Sverige mot Malta. Att de inte kan vinna med fler mål. Nå vi vann i alla fall. Hmm har inte hänt så mkt idag. Var på jobbet. Skulle ha haft träning men den blev inställd för många sjuklingar i laget och jag räknar mig inte till den kategorin. Hade tänkt träna idag. Inte så hes längre men lite hostig.

Bokade flyg till Lule till Jul. Man måste vara ute i god tid och ändå fick jag ge en 1000-lapp för en väg. Nåja kunde haft värre.

Det var ett tag sen

Oj nu var det ett tag sen jag bloggade. Har tappat stinget lite. Jag vill egentligen ladda upp någon bild från resan men har inte blivit av och därför har jag inte skrivit något. Det blir ingen bild nu heller orkar inte. Jag orkade. Här kommer två bilder. En från nationalparken vi besökte och en från en ö vi besöktet. Längtar tillbaka lite grann. Skönt var det.

Har tränat idag och efter träningen blev det avokado och marbouchoklad. Inte ihop för det vore ju lite äckligt utan först avokado och sen choklad. Man måste ju fylla på med något =). Har ju varit lite krasslig i en vecka men tränade ändå idag. Känner mig pigg trots att jag knappt har någon röst. Det är inte rätt tider att dra på sig en förkylning. Ja, så även om man känner sig pigg ska man ju helst inte vara på jobbet. Även om det är en helt vanlig förkylning. I fall att det skulle vara Influensa A, den nya influensan, H1N1 alltså svininfluensan. Kärt barn har många namn. Kan ju bli en tuff höst. Ibland kan man ju få flera förkylningar. Man blir lite rastlös av att vara hemma om man känner sig pigg men har lite ont i halsen eller något annat. Jag var i och för sig bara hemma en dag. De borde vara enklare att kunna ta ett test så man vet om det är svinis eller inte. Min känns då som en helt vanlig förkylning. Nog om det. Det gick bra på träningen och det var roligt. Vi var ganska många också. Nu är det sova som gäller. Tiden rusar iväg.



RSS 2.0