Helgen

Oj nu var det ett tag sedan jag skrev. I helgen var jag på Popagandafestivalen här i Stockholm. Skönt att vara på festival i staden där man bor. Då får man åka hem och sova i sin egen säng och det är ju aldrig fel. Ja och att sista artisten spelade kl 22 var faktiskt skönt då var man hemma runt 12 på natten. Ja då fick man sin skönhetssömn också. Haha nu var det inte bara därför jag gick på festivalen för att få sova i egen säng och komma hem i hyfsad tid utan självklart var jag där för att se artisterna. Helt klar bäst under festivalen var Robyn och Hot Chip. Jag avgudar verkligen Robyn hon är så cool och spelade alla de bästa låtarna. Hot Chip är ju mina idoler. Sen såg jag många andra band som Shout Out Louds, Magic Numbers, Familjen säker lite till. En grym festival helt enkelt.

Sen har det varit fullt upp med jobb förra veckan. Har jobbat över lite grann och varit trött när jag kommit hem. Nu roar jag mig med att tvätta kläder.

Premiär

Gud vad skoj det var med innebandyträning idag. Jag känner mig pepp inför en ny säsong. Började lite ringrostig. Kunde inte ens få iväg ett dragskott. Tror utrustningen har legat av sig och tappat skärpan under uppehållet. Tror jag kanske måste köpa ny klubba eller i alla fall nytt blad. För inte var det jag som tappat skärpan...hehe. Okej det blev bättre efter ett tag. Fick nog inte igång skottet men vi spelade på små mål och lyckades göra några mål. Väldigt kul att träffa alla med bollen på deras ben. Haha nej menar så klart att träffa alla som personer. Några blåmärken blev de men jag klarade mig hyfsat bra.

Tror inte att jag var urform rent fysiskt sett. Har ju legat på sofflocket i en månad ungefär men tränade bra innan dess. Nåja det är ju bara en träning hittills man ska inte ropa hej ännu.

Jag och Håkan firade 2 år i söndags. Det var en väldigt mysig helg. Hängde lite i Vinterviken i lördags det var ju kanonväder. Åkte till stan och mötte upp syster den yngre och vi käkade i Gamla stan och drack kaffe i gallerian. Sen mötte jag upp Håkan igen och vi köpte hem sushi och kollade på Lost. Jag håller på att se klart serien. Har säsong 6 kvar nu den är ju verkligen otroligt bra serien. Välspelad och spännande. I söndags blev det landet där vi fixade lite. Jag gick runt och klippte lite grenar som jag tyckte spretade ut lite mycket. Håkan grejade med taket. Som Håkan uttryckte det. "Du som inte gillar växtlighet kan kanske rensa här runt stugan". Jag gillar växter och växtlighet men jag vill att det ska vara under kontroll. Alltså tillfixat, inte vildvuxet vilket det lätt är i en skog. Jag fick göra det jag kunde men även jag får inse att en skog är en skog. Sen blev det kalas, Håkans gudbarn fyllde 4. Stora tjejen. Vi bollade lite volleyboll sen blev det hem till mig, köpte pizza och kollade film. Green Zone såg vi med Matt Damon. Ganska bra film men efter att ha sett alla plus bakom filmen trodde man ju att den skulle vara superduperbra. Helt okej men inget revolutionerande.






Jippie blev det under semestern

Hej

Semestern var verkligen jippie. Hade fullt upp hela tiden. Eller jag tog det ju superlugnt men var iväg hela semester. Har jobbat första veckan denna veckan. Ingen mjukstart blev. Fick börja lösa akuta problem direkt. Nåja lika bra att komma igång. Ingen rast och ingen ro.

Började med en vecka i Portugal, 4 dagar i Albufeira, 2 dagar i Lissabon sen 1 dag i Faro. Kanoners kanoner var det. Kan verkligen rekommendera Portugal både Algarvekusten och Lissabon. Lite kallt i vattnet, ungefär som att bada i älvarna i norrland. Okej kanske inte lika kallt. Det är ju faktiskt okej när det är varmt i solen.

Några kort från Cristiano-Ronaldo-land. Hörde att han skulle vara på semester i Algarve när vi var där men inte såg jag honom. I och för sig består Algarvekusten "bara" av 16 mil strand =).



Ovan: Den underbara bollen som Sofia inhandlade.



Ovan: Beachen i Albufeira



Ovan: Jag och min Barbiering. Lämnade kvar den. Hade den som kudde, flöt lite på den och som fototillbehör som ovan.



Ovan: Spöken? Väldigt söta sådana i alla fall.



Ovan: Lissabon



Ovan: Frulle, toast kanske?




Ovan: Två glada

Efter Portugal så begav jag mig till Lule. Jättemysigt där med. Alltid kul att träffa familjen. Där tog jag det ännu lugnare om möjligt. Busade lite med min systerson som bara blir sötare och sötare. Fotade dock inte så mkt där. Påbörjade en karriär som tennisproffs i Lule. Inser nu så här i efterhand att jag har en lång, då menar jag väldigt lång bit tills jag är proffs. Måste nog erkänna att det är omöjligt. Pratade med Håkan om tennis. Han säger att steg 1 är att få bollen över nät. Jag får förklara för honom att jag inte riktigt är där ännu. Jag missar ju bollen. Han frågar hur då missar bollen? Jag får säga att jag helt enkelt missar bollen. Då säger han, okej Camilla. Steg 1 är att träffa bollen, steg 2 är att få den över nät. Sen minns jag inte vad steg 3 var. Jag kom bara till steg 2 och det var knappt att jag gjorde det. Inget tennisproffs här inte. Typiskt.

Sen återvände jag till Stockholm och jag och Håkan begav oss iväg på bil- och färjsemester. Tror det blev runt 10 färjor i slutändan om man räknar med de som vi åkte mellan öarna på Åland.

Färjorna:
Grisslehamn - Mariehamn
Åland till Vårdö (Som också är en ö på Åland)
Simkäla dit (ö på åland)
Simkäla tillbaka (ö på åland)
Vårdö - Brändö
Brändö - Ö i Finland
Ö i Finland till fastlandet i Finland
Helsingfors-Tallin
Tallin-Helsingfors
Åbo - Stockholm

Trots så många känns det som att jag missade någon. Jag och Honksy hade det mysigt även om det var mulet mest. Vi var lite på Åland, 1 dag i Helsingfors, någon timme i Tallin, en dag i Pärnu i Estland. Några bilder följer nedan:



Ovan: En klubbad säl? Eller kanske den lilla sjöjungfrun nej det är bara jag som försöker posera lite smidigt och avslappnat.



Ovan: På Brändö, tillhör Åland. Väldigt fint även om bilden inte fångade det.



Ovan: Chauffören =) Jag körde också lite.



Ovan: Glada i Helsinki



Ovan: Utsikt över gamla stan i Tallin



Ovan: Stranden i Pärnu, Estland. Långgrunt




Ovan: Stranden i Pärnu, Estland. Hade solen visat sig hade det blivit sol och bad. Lång fin strand.



Ovan: Färjan från Åbo till Stockholm



Ovan: Jag på färjan



Ovan: Vi på färjan hem.

Snip snap slut så var semestern slut. Nya tag till nästa sommar =). Kanske blir det någon week-end. Under höst, vår, vintern om jag har några dagar kvar. Får se får se nu ska jag se insidan av mina ögonlock. Natti

RSS 2.0