Käpp rätt åt helivetti

Nu är jag nervös och lite pressad. Ska till Coventry med jobbet på måndag. Jag ska vara där och lära upp mig. Sen ska jag vara expert på ett område och kunna driva förbättringar, lösa problem och hjälpa andra. Fy det kommer aldrig gå det här. Det kommer gå käpp rätt åt helivetti på ren tornedalsfinska. Optimismen flöder men va fan just nu känns det kört som ja vad säger man, kört känns det som tusan. Läser dokument och kollar koden men det är så mycket att lära sig. Får inte grepp på allt. Det kommer väl ge med sig förr eller senare. Men jag behöver kunna allt nu.

Kollade på lyxfällan, jag gillar verkligen det programmet. Vet inte varför men kanske för att man får känna sig så nöjd. Nöjd över att jag har någorlunda koll på min ekonomi. Jag har ingen koll på hur mycket jag spenderar varje månad. Säkerligen mer än jag borde eller behöver men samtidigt så går jag inte back och jag sparar också lite varje månad. Ja så länge det är så, så känner jag mig nöjd.

Korpmatchen blev inställd. Trist men vi vann ju walkover så vi får väl glädjas åt det lilla.

Ny strategi

Jag har gett upp shakes och soppor varannan dag. Min mage uppskattade inte shakesen. Jag klarade av det psykiskt men magen sa ifrån. Kanske innehåller det laktos, vilket jag borde ha kollat upp innan. I och för sig dubbel effekt haha. Nu har jag slutat äta lite varannan dag ojdå det låter ju inte så bra att sluta äta varannan dag. Nu äter jag lagom varje dag istället och undviker kolhydrater och onyttigheter som godis. GI kallas den dieten nog. Jag är dock dålig på att träna. Mitt träningskort har gått ut och innebandyn har uppehåll. Många ursäkter blir det. Jag ska träna med jobbet imorgon och sen korpmatch i fotboll. Jag kör all träning på en och samma dag =). Jag har gått ner 3 kg om jag kollar på när jag började med dieten. Dock så kan jag gå upp och ner 3 kg på en dag känns det som. Imorgon kan de vara tillbaka och sen borta igen. Det är nog inget långvarigt resultat. Men men än har jag inte gett upp. De förbannade jeansen ska på och inte bara på ska de, utan det ska vara hyfsat bekväma också. Vi får se.

Nästa vecka blir en busy vecka. Ska vara i Coventry måndag till torsdag. Sen Valencia fredag till måndag. I alla fall så ser planen ut. Just nu så går flygen i alla fall så det är lovande.

Har putsat fönstrerna idag. Skönt, nu ser man ut igenom dem. Ja och in för den delen med om det är av intresse för någon. Ett av fönstrerna satt fast med fästen överst och gick inte att vrida runt. Det kunde jag inte putsa utsidan på. Undrar hur de som bodde här förut gjorde innan. De andra satt fast på sidan så det gick fint att putsa. Nu ska jag kypa till kojs. Tidigt för att vara mig men jag ska läsa lite också.

Bounce och 30 årsfest

Bounce i fredags var grymt bra. Allt kanske inte var grymt men överlag var föreställningen fantastisk. Innan besökte vi en Afrikansk restaurang. Hmm vet inte om jag är såld eller ägd som ungdomarna brukar säga. Man fick in en stor mexikansk hatt som innehöll en sur pannkaka med lite bruna, gula och gröna geggor på. Har jag sålt in det ännu? Man käkade med händerna. Jag vet inte om det är något för en norrlänning som vill äta hamburgare med bestick. Vissa röror var goda, de som påminnde om indisk mat. Någon röra var lite obehaglig. Den sura pannkakan är något de äter i afrika som jag uppfattat det, tror den innehåller vinäger, därav surheten. Kanske är en vanesak. Finns säkert vissa rätter som är väldigt goda. Vi tog afriska svar på fyra små rätter. Därav några geggor som inte var tipptopp, inte i min mun i alla fall. Nåja kanske ger det en chans till i framtiden. Lite kul var det att sitta fyra pers runt en stor mexikansk hatt och äta med händerna. Personalen var också väldigt trevlig.


På restaurangen snackade vi och jag kom på att jag hade glömt att en kompis hade 30 årsfest i lördags i Norrköping. Jag hörde av mig och fick lov att komma till middagen. Det hade blivit ett avhopp. Lite av en roadtrip hade vi. Väldigt trevlig fest och kul att återvända till Norpan. Lite nostalgi sen studietiden. Lite sugen blir man att flytta dit när man blir lite äldre. Enda fiaskot med helgen var natten.

Vi hade inget boende när vi kom dit. Planen var att sova i allrummet i en studentkorridor. Why my god why, var planen det? Vi är ju inte studenter längre och alla har en inkomst. Kanske inte så genomtänkt. Det visade sig i alla fall att en kompis till den blivande 30-åringen lät oss sova i hans lägenhet. Planen var att han skulle sova någon annanstans. Han sov också i lägenheten plus hans kompis. Vi blev alltså 6 pers i en liten etta. Vi trängde ner våra luftmadrasser på golvet. Killen som ägde lägenheten envisades med att sova med öppet fönster och musik på. Jag hade dessutom pumpat min luftmadrass alldeles för hårt och orkade inte börja böka med att pysa ut luft. Min kropp domnade bort lite då och då, och jag frös. Lägg på att jag oftast har svårt att somna första natten på ett nytt ställe. Alla dessa attribut gör natten till 2000-talets värsta natt. Vet inte om bussresan från Lule till Stockholm var värre men båda ligger i topp. Jag sov inte många timmar. Under natten kunde jag inte låta bli att tänka why god why har jag inte bokat ett hotellrum. Tänk att få sova i en mjuk säng i ett tyst varmt rum? Till och med allrummet i studentkorridoren kändes lockande. Jag är ju en vuxen människa med en fast inkomst. Hmm ska lägga denna natten på minnet och undvika att göra om misstaget. Fasiken man blir mer och mer bekväm på äldre dar.

Blev ett långt inlägg det här men det var ju ett tag sen jag skrev.

Pepp igen

Nu är vi tillbaka på banan jag och Håkan. Nya tag och ett nytt försök att bege oss till Valencia. Vi bokade en ny resa nu åker vi 7/5 till 10/5, hoppas vi i alla fall. Det blir en vecka i resanstecken för mig. Ska till Coventry den 3/5 med jobbet, kommer tillbaka den 6/5. Sen den 7/5 reser vi till Valencia. Hoppas hoppas att vulkanerna håller sig lugna. Inga utbrott från varken Eyjafjallajökull eller Katla.

Förutom att boka resa till Valencia igår, så bokade vi lite andra grejer. Lika bra att passa på när man ändå är i farten. Bokade biljetter till Solvalla den 29/5, elitloppshelgen. Bokade boende i Borlänge den 2 juli till 4 juli då blir det Peace and Love festival är tanken. Sist men inte minst bokade vi flyg till Lule den 4/6 för den helgen vankas dop. Den lille rackaren Oscar ska döpas. Kul med lite saker inbokade. Nu på fredag är det Bounce som gäller.



Cash not ash

Som någon nyhetsrubrik sa: "Iceland send cash not ash". Haha lite roligt i all denna misär. Fast det kanske inte islänningarna tycker. Har inte stått så mycket alls om hur de har det nuförtiden dock så kunde flygplan lyfte och landa där. Vindarna blåste helt enkelt deras väg denna gång.

Idag var det jobb. Det gick faktiskt bra. Nu har jag lyckas ställa om psyket till jobb. I fredags gick det bara inte, nu har jag börjat acceptera det. Nu tänker jag inte att jag kunde ha suttit på ett soligt café i Valencia och bara slappa, istället för att stirra i loggfiler på jobbet. Okej nu gjorde jag det men jag blev inte deppig. Vi har kanske hittat en ny helg vi kan åka. Det gäller bara att vulkanen lugnar ner sig. Vi ser ljuset i tunneln jag och Håkan.

Helgen var rätt så skön också. Vi var lediga i fredags, även om vi var lite deppiga, så var det skönt med en extra ledig dag. Vi bilade lite, käkade, shoppade lite. Vi hyrde film och käkade godis. På lördagen gymmade vi, hälsade på Håkans syrra, kollade bryggan, såg film igen. På söndagen åkte vi ut till Vaxholms öarna. Kollade lite på en redutt, fikade sen åkte vi till Vasamuseet. Lite historia istället för sport som vi brukar kolla på. Lite omväxling.

Idag tränade jag innebandy och än så länge så känns hälen bra. Det är imorgon jag får känna att jag lever. Eller så har ett mirakel skett och den har läkt. Vi får se helt enkelt. På torsdag kör vi första korpmatchen i fotboll. Jag hoppas jag kan vara med. Nu ska jag sova för imorgon ska jag kolla i loggfiler på jobbet.

Deppigt

Denna resa skulle ju göra mig pigg och peppad. Nu är det tvärtom, allt dök ner till deppigaste deppigaste. Måste orka ställa om men det blir tungt. Klart det går men nu får jag vänta ända till juli troligtvis för en utlandsresa.

Inställt

Jahapp då var det klart. Det blir ingen resa. Flyget imorgon är inställt. Nu ska jag bara försöka få pengarna tillbaka. Ska nog ändå vara ledig imorgon. Orkar inte ställa om tanken till jobb. Får ta och jobba måndag och tisdag. Då kanske jag har fokuserat om. Trist, trist tråkigt. Men det finns de som drabbats mer än jag.

Why God! whyyyyyy

Förbannade vulkanjävel. Ursäkta språket men just i detta läge finns det inget fint att säga. Den förbannade vulkanen sabbar min resa till Valencia. Som jag har längtat och väntat, laddat och peppat. Framförallt som jag har längtat. Nu är alla flygningar från och till Sverige inställda. Ja och läser man på nyheterna så låter det inte lovande "Kan pågå i flera månader", "Oförändrad aktivitet i vulkanen", "Sist den hade ett utbrott så höll det på i ett år". Dock är det väl vinden det hänger på och vinden har inte vänt, kompis, det går inte bra nu. Blev lite inspirerad av Petter där för en sekund. Ja jag är deppig. Eller inte för att jag blir deppig av Petter utan att resan troligtvis inte blir av gör mig deppig.

Fattar ni hur det känns inombords. Här har man laddat för en resa i Valencia med sol, god mat, vila, avslappning och nöjen. Vad får jag istället en helt vanlig dag på jobbet. Jag tänker inte ta semester om det inte blir Valencia. Då får jag jobba och att ställa om psyket är inte så enkelt.

Nä nu ska jag tillbedja alla gudarna och be om ett mirakel, så att min resa blir av. Än har jag inte gett upp. Hoppet försvinner ju inte i första taget. Imorgon kan bli alldeles, alldeles underbar eller alldeles, alldeles lidande. Ja för jag kommer lida på jobbet när jag tänker på att jag borde ha varit i Valencia. I vanliga fall lider jag inte på jobbet utan trivs bra. Nu ska jag ta och packa. Ja jag vill ju åka så ska förbereda mig.


Storshopparen, det är jag det.

Idag har jag varit på stan från kl 12 till kl 16.30. I hela 4.5 h var jag där och den storhandlare som jag är kom jag hem med en Dove deodorant för hela 25 kr från Åhlens. Ja jag vet jag borde dra ner på mitt shoppande =). Okej ibland handlar jag nog en del men idag var det inte något som jag behövde. Eller jag behöver saker men hittade inget som funkade. Då undrar ni hur jag kunde vara så länge på stan. Ja det var skoj att kolla på grejer och folk sen var jag där med en kompis, så vi passade på att umgås. Förutom att gå i affärer så drack jag kaffe två gånger och te en gång. Hela 3 fikapauser hann vi med. Trevligt.

Nu är det el clasico som väntar. Heja heja Bra fotboll! Det är klassiskt att säga att man hejar på bra fotboll när man inte håller på något lag. Fast jag håller ändå på Barcelona. Zlatte spelar ju där, fast trist att han inte kan spela idag. Men vi har ju Messi! Yes!


Förnyelse

Tänkte skapa en ny blogg eller snarare flytta denna. Fast det är en bit från tanke till handling. Eller egentligen inte enligt mig. Mitt motto är gör't (gör det) eller do it för er som föredrar engelska. Jag tänker det ofta då det är något jag ska göra. Om jag kommer på mig med att försöka skjuta upp det för att det är lite bökigt. Ja då tänkte jag varför krångla till det när det bara är att gör't.

Bloggen kommer vara same same but different som man brukar säga. Samma samma fast olika för er som föredrar svenska. Fast med betoning på same same alltså samma samma. Tänkte flytta den till blogspot eller tumblr. Måste komma på ett nytt namn efter som cake är upptaget även Camilla. Saracamilla fanns i alla fall. Kanske kan komma på något fyndigt. Ska fundera lite. I övrigt så kommer den vara samma, same som sagt. Inte same som i etnisk miniorit dock. För det kan jag inget om. Same det engelska ordet.

Ja vad händer annars då. Hmm inte alltför mycket. Jag tränade igår eller försökte. Skulle jogga lite men efter 15 minuter gjorde hälen för ont och jag fick halta hem. Idag har jag haltat till och från jobbet. Tränade lite med mina hantlar här hemma igår istället och jag känner faktiskt lite träningsvärk nu.

Dyrt att gå hungrig

Jag har påbörjat en diet för första gången i mitt liv. Vet inte om det är en bedrift eller bara tragiskt men jag ska göra ett försök. Den heter något i stil med varannan-dag-dieten. Varannan dag ska man äta låkalorigrejer som shakes eller soppor och varannan dag får man äta som vanligt. Lågkaloridagarna ska man äta ca 500 till 600 kalorier. Målet är att köra varannandag dieten i en månad. Kommer ta en paus när jag är i Valencia. Hmm ni ser ju hur bra det verkar gå när jag redan gör undantag. Kanske får köra några dagar extra. Ska försöka att inte hetsa de dagar man får äta som vanligt. Det finns ju risk för det när man längtar efter mat. Har gått bra idag. Har ätit som vanligt

Körde första lågkaloriedagen igår. Ja och det var en pärs. Började morgonen med en shake. Till lunch blev det en soppa, soppan får man dricka. Var tvungen att komplettera med två knäckebrödmackor med lite smör på, och keso. Det blev även ett äpple på eftermiddagen samt många koppar te. Drack även två koppar kaffe under dagen. Till middag blev det en soppa och en shake samt lite keso. Det är inte billigt att gå hungrig, 4 påsar med lågkalorigrejs kostar ca 85 kronor och då är man fortfarande hungrig. Okej lite hjälper det men man blir ju inte mätt.

Målet med dieten är att komma i mina jeans som jag använde för 1.5 år sedan eller snarare två år sedan. Ett tag tänkte jag att det var fel på tyget i jeansen. Att tyget krympte trots att de bara låg i garderoben. På allvar har jag tänkt så men givetvis så har jag lagt på mig ett antal kilon. Kilon som ska väck nu hoppas jag. Vi får se hur dieten fungerar. Kanske inte alls eller så funkar det. Träna får jag göra på de dagar som jag äter vanligt eller så måste jag äta något extra om jag tränar en lågkaloridag. Annars orkar man inte träna. Nu ska jag gå och köpa sushi. Mumsigt! Ska verkligen njuta för imorgon blir det shakes.


Buss nej tack

Påsken i Lule var mysig. Vi pimplade lite, hälsade på släkt åt god mat och mös med familjen. Min systerson Oscar är världens sötaste. Saknar honom redan ja och jag saknar alla andra också.

Jag och Håkan tog buss från Lule till Stockholm. Ca 13 timmar tog det. Det var en ganska vanlig buss. Man kunde luta bak ryggstödet lite och dra i sär sätena. Puh vilken pärs. När vi kom fram kl 8.30 igår tänkte vi ändå att resan gick bra. Vi åkte hem till mig och skulle sova lite. Kl 13 vaknade vi och vi fick verkligen kämpa oss upp ur sägen. Hade kunnat sova några timmar till. Vi ville inte göra det eftersom det kunde förstöra nattsömnen. Ja tar man bussen får man en halv dag förstörd eller snarare en hel dag förstörd. Vi var helt mossiga hela dagen. På bussen sov man i 30 minuter sen vaknade man och var tvungen att byta ställning. Sen tog det lite tid att somna om. Så var det hela resan.

Jobbet idag gick bra. Lite lugnet före stormen. Nästa vecka bär det iväg till Valencia. Jihooo!

RSS 2.0