Semester jippie!

Nu har jag semester jippie hippie. Ska precis börja packa inför resan till Portugal. Insåg precis att vi flyger rätt så tidigt. Eller tidigt är en underdrift, jag skojar inte. Jag måste åka hemifrån runt halv fyra på morgonen. Ja då har man ju precis somnat. Kanske ska skippa sömnen. Hehe nej jag sover det jag sover sen får jag sova på resan. Inte hela resan alltså utan resan dit. Ja och på nätterna såklart =)

Bjuder på några bilder från Birmingham. Var på jobbresa i Birmingham/Coventry i början på maj. Har bara bilder på byggnader och kanalen men det är alltid nått. Jag låg lite efter i uppladdandet av bilder så jag körde ett ryck. Kanske tar lite foton under semestern också. Birmingham var en trevlig stad måste jag säga.







Ett slags bubbelhus


Nytt brevid gammalt. Det bubbliga huset låg brevid en katedral.



Sushi


Å lite till kan ju inte sova riktigt ännu

Nu följer lite Valencia bilder. Var ju ett tag sen men bättre sent än aldrig:

Utsikt från Katedralen






Seriös träning i Valencia =)


By night




Snygga byggnader:


Delfinshow




Å det kom hajar, hajar, hajar, pappahaj


Tekniska museet:
Denna roade oss




Staden


Choklad och milkshake. Det var inte så gott som det ser ut med choklade. Milkshaken var bra däremot.



Katedralen


Tjurfäktningsarenan:


Nu sängen. Kanske somnar innan tolv om jag inte kremerar av värmen i lägenheten. Visst säger man egentligt jag kreverar när det är varmt? Men det är ju passar ju så bra att säga jag kremerar tycker jag. Krevera vad är det egentligen?

Slog upp krevera:
Explodera, sprängas, detonera, brisra, detonera, spricka, förgås, brista, krepera.

Nu när jag ändå är igång

Bara för att jag alltid ska ha massa ursäkter för att inte gå och lägga mig, så laddar jag upp lite fler bilder. Jag är så hopplös. Tänkte lägga mig direkt efter duschen var på en liten löprunda innan. Slog inte på tvn för att jag inte skulle fastna där. Skulle ju bara kolla mailen innan jag la mig =). Ska bara som Alfons Åberg brukar säga.

Bjuder på några foton från Midsommar:





Lite bad för de modiga

Jag och Håkan

Varmt och skön

Ja varmt och skönt kan man lugnt säga att det är här. Vet inte hur länge det har varit varmt. Man håller inte koll längre. Svetten rinner konstant men det gör inget. Det är inte så ofta vi har så bra sommar här i Sverige. Sista jobbveckan innan semestern. Jag har nedräkning bara 3 arbetsdagar kvar. På lördag åker jag och två kompisar till Portugal. Det blir 4 dagar i Algarve och sen 3 dagar i Lissabon. Längtar sjukt mycket.

Sen efter Portugal väntar lule och jag längtar nästan ännu mer dit. Har sån hemlängtan ska bli kul att träffa familjen igen.

Var i Skärgården i lördags det blev Svartsö. Mysigt ställe där man kan bada både i havet och i sjöar. Var vid en sjö och det var jättefint och varmt i vattnet. Havet kändes kallt. Det tar bara 1.5 h en väg så det funkar med dagstur.

Bjuder på något foto från peace and love:




Sist men inte minst Jay-z fast det syns ju inte kan vara vem som helst i princip:

Peace and love

Var i Borlänge på Peace and Love festivalen och den var superbra. Bra musik, bra stämning, bra anordnat och bra område. Sen att det var bra väder var ju pricken över i:et. Hade det inte varit bra väder blir det en helt annan grej. Det blir mer än kamp mellan liv och död. Haha kanske inte riktigt men jag har varit på festival när det har regnat och varit höstkallt. Ja då går man mest runt och fryser och man blir inte varm förrän man kommer hem och tar en varm dusch. Nu var det helt andra bullar. Gick i kjol och linne hela lördagen. På fredagen fick man ta på sig en kofta när solen gick ner men det är ju helt okej.

Kollade på Jay-Z och han var grym men med så många hits är det ju svårt att misslyckas. Bra jobbat ändå. Donkey boy, ett norskt band var riktigt bra. Sen såg vi delar av många andra band som levererade Johnossi, The Hives, Mando Diao, Markus Krunegård, Shout out loads. Såg Lilly Allen och hon var riktigt lam och loj. Skittråkigt, stod bara och sjöng sina låtar rätt upp och ner. Lite inlevelse hade inte skadat. Nåja alla kan ju inte vara bra.

Överlag så var det ju fantalatastiskt.


Här blir inga mål gjorda.

WO igen i korpmatchen. Det är tredje gången på raken här blir inga mål gjorda. Vi har varit tvungna att lämna wo två gånger på raken eftersom vi inte får i hop folk. Vi är så få i truppen. Denna gång skulle vi spela med en man färre eftersom vi bara fick ihop 6 pers men motståndarna hann lämna wo. Skönt för oss för det är tufft att spela med en kort, alltså en färre inte en som är kortväxt.

Har inte varit och provtränat med laget som jag nämnt förut. De har uppehåll får se om jag provtränar till hösten. Beror på hur suget är. I helgen blir det peace and love, för i vanlig fall kör jag krig och hat. Nämän det är en festival. Det blir säkert skoj sen är det 2 jobbveckor innan seeemesteeeer, woho längtar.

I övrigt händer inte så mycket. Köpte nytt bredband från comhem som funkar dåligt. De avbryts hela tiden och det går inte att ladda sidor. Kör med mitt mobila bredband från 3 som jag har kvar en månad till. Det är mycket snabbare och stabilare än det från comhem och det är ju comhem som ska vara bättre. Trodde jag i alla fall. Det var ju därför jag bytte. Det kanske blir bättre.

Nu ska jag bege mig ut på en löparrunda. Får se hur långt det blir. Kanske kör intervaller. Då känns det som att tiden går snabbare.

RSS 2.0