US and A

Det blir ingen semester för mig i sommar. Det blir jobb i USA istället i Plano i Dallas. Det ser så ut i alla fall. Blir två svängar 28/6 - 10/7 sen 19/7 - 5/8. Jag är hemma en sväng för att gå på bröllop den 15/7. Annars hade jag nog fått stanna i ett svep men jag vill ju inte missa bröllopet. Jag kan ta semester i augusti i stället och kanske ta en resa i höst.

Ja och på söndag smäller det. Jag går in på 30-talet och lämnar 20-talet. Jag blir 30 år men det ska nog gå bra. Förhoppningsvis blir det ingen markant skillnad men man blir ju äldre och äldre. Det är så livet är. Får se hur jag känner mig på måndag.

Körde cirkelfys idag igen och gud så jobbigt men det är så bra träning. Det känns så i alla fall. Måste komma igång med löpningen igen. Har inte sprungit sen onsdag förra veckan då jag sprang milspåret. Jag klarade målet under 1 h, sprang på 58 minuter och 13 sekunder. Ja och jag blev pepp på att springa fler lopp.

Städa städa

Nu har jag suttit i 2 timmar och slösurfat. Allt för att komma undan det jag hade tänkt göra och det är städa. Jag börjar bli less nu på slösurfandet så jag får nog ta tag i städandet. Funderar på Rut, alltså rut-avdraget man kanske ska ta och anlita någon. Vore så skönt, få ha det rent men slippa städa sjäv. Dock vet man ju inte om de gör ett bra jobb. Anlita någon som slarvar är ju inte aktuellt. Nu börjar det bli mycket snack och ingen verkstad från min sida. Dags och sätta fart.

Milspåret

Jag överlevde Milspåret och klarade målet under 1 timme. Sprang de 10 km på 58 minuter och 13 sekunder. Kändes bra under loppet, visst var det jobbigt men jag gick inte in i väggen som tur var. Blev peppad att springa fler lopp. Undrar om jag kommer ha lika mycket ångest inför nästa lopp som detta eller om man vänjer sig? Tror i alla fall jag vill springa fler eller ett till. Det är bra att anmäla sig då motiverar man sig att träna.

Imorgon ja då gäller det

Ja imorgon gäller det att ta det lugnt. Jag ska springa 1 mil. Jag har lagt ner allting med mål och prestation att göra. Istället satsar jag på en trevlig upplevelse. Jogga i lagom takt och njuta av vädret (om det är bra) samt njuta av omgivningen på Djurgården. Pallar inte att ha en måltid längre, haha alltså jag strycker inte frukost, lunch och middag utan tiden som jag tänkte springa på. Känner på mig att det skulle vara jobbigt. Ville bara skita i loppet och övertala syrran att gå på restaurang i stället. Sen när jag tänkte om så känns det rätt kul att springa. Tar jag mig i mål utan att ha gått in i väggen och det har varit en behagligt upplevelse så är jag nöjd. Sen kommer jag inte berätta tiden för någon :) Hehe eller så gör jag det. Jag satsar ju ändå inte på att vinna, så jag kanske inte behöver skämmas för tiden.

Var på Ikea och handlade utemöbler till altanen vid lillstugan, så nu blir det häng där. Kan fota sen när vi har skruvat ihop dem. Skulle köpa en bänk/låda till där man kan förvara dynorna men den fanns inte på lagret. Det får bli en till sväng till Ikea en annan dag.

Annars då, ja jobbet går inte så bra just nu. Vi sitter liksom fast i ett problem och kommer inte vidare. Men imorgon kanske det lossnar. Hade även ett möte på 25 pers där vi skulle dela in oss i 4 team. Vi lyckades skapa 4 team, och det gick ganska smidigt må jag säga. Blev väl hyfsad fördelning av kompetensen också.


Träning

Jag har en optimist runda som jag sprungit idag. Har bara sprungit den en gång förut men fick även bra tid då men gick in i väggen vid 5 km så jag orkade inte riktigt ända hem, som hade varit ca 1 km till. Idag sprang jag den och fick bättre tid än förra gången och var inte alls lika trött som då jag gick in i väggen. Sprang 6 km idag. Får grymma tider på den. Vet inte om det är GPS:en som gör fel ibland. Fast rundan är väldigt tacksam. De 2 första kilometrarna är i stort sett nedför. Sen är det flakt och lite uppför de 2 sista kilometrarna. Tror inte gps:en i appen funkar som den ska på den rundan, den visar att jag sprungit över en sjö. Vilket jag inte gör utan springer så klart runt den. Sen visar den att jag i minut 23 har haft ett tempo på 1.21 minuter/km, vilket så klart inte stämmer. Förra gången visade den ett tempo på 2 minuter/km i 22:a minut, vilket inte stämmer.

Sprang igår en runda på 5km som var tusen gånger jobbigare, där det kändes som att tempot var högre. Var mycket tröttare när jag kom hem igår än idag. Tempot enligt appen var lägre igår än idag och sträckan kortare igår än idag. Det går inte ihop. Blir intressant att se vilken form jag egentligen är i nästa vecka på onsdag. Blir det som igår, sjukt jobbigt och inga vidare tider eller som idag ganska lätt med bra tider. Blir det som idag så klarar jag 1 mil på en timme blir det som imorgon går det inte. Spännande. Igår var det fler backar också, vilket gör det extra jobbigt.

Imorgon är cirkelfysen på Friskis och Svettis inbokad. Ska bli kul.

Ångest

Fan vad jag har tappat stinget med träningen. Förra veckan tränade jag bara 2 gånger. Ett styrkepass och ett halv dåligt löppass. Styrkepasset däremot gick bra, kände mig stark. På löppasset Sprang 2 km och sen ryck upp för en backe 9 gånger. Skulle ha sprungit 10 ryck. Eftersom det var fredag kväll och ett stort festgäng närmade sig mig, så sprang jag hem. Tycker det är jobbigt att möta folk som inte springer, alltså folk som inte joggar, ja och detta gäller ju bara när jag själv springer. I andra situationer så får folk gärna gå. Speciellt jobbigt att möta folk som festar. De ska försöka heja på en alltså inte säga hej. Utan ropa heja heja. Då vill jag bara säga håll käften idiotj-vel lämna mig ifred. Jag säger ju inget men tänker det. Kan man få träna ifred eller? Okej nu har det varit lugnt på heja heja fronten, eftersom jag mest möter andra joggare. Men det kunde ha hänt men jag avböjde situationen.

Sprang hem i lite snabbare tempo fast det var bara 1 km hem så så mycket gav det inte och ryckte uppför en annan backe. Då blev det tio ryck. Springa under 1 timme nästa onsdag känns svårt. Kanske går det man kanske rycks med i tävlingsmomentet och springer som aldrig förr. Plötsligt händer det. Tror det kommer bli jobbigt i alla fall. Att hålla regelbunden träning är svårt för mig. Jag behöver ett lag att träna med. Kanske kommer jag igång igen. Tänkte springa idag men sket i det eller jag kan nog fortfarande träna men det blir nog inget med det. Tar det imorgon istället och onsdag. Kanske två intervallpass eller ett långpass ( 7-10 km) och ett intervallpass. Skärpning på taket får det bli för mig. Kan ta revansch nästa lopp om detta går dåligt :). Eller så lägger jag ner och inser att jag är ingen löpare. Jag är kluven till löpning, kan tycka att det är härligt men ibland tar jag mig inte iväg men så är det med all träning. Nu har jag blivit träningssugen faktiskt. Men tar det imorgon.

Vad har mer hänt då? I torsdags ställde jag och Håkan alla min möbler i ett hörn. Varför det undrar ni? Ja det kan man också roa sig med en torsdag säger vi. De kom byggare för att renovera mina fönster. Vi i föreningen försöker få det varmare i huset och fönsterrenovering brukar vara bra. Det bytte ytterglaset och ytterbågar och satte in ett tvåglas. Huset ser mycket fräschare ut nu på utsidan. Svårt att avgöra om det kommer bli varmare. De la även in en ny ventilationsventil som verkar göra ett lite för bra jobb fast det är skönt, känns som det är bättre cirkulation i lägenheten, mer syre. Bara det inte blir för kallt till vintern. Det återstår att se men jag tror det kommer funka.

Jag och H var barnvakt i lördags åt Fanny. Det gick bra en bajsblöja fick vi byta och det var tur att vi var två. Hon var glad mest hela tiden. Lite grinig på eftermiddagen, säkert lite trött. Då skulle man bära runt på henne hela tiden för att hon skulle vara nöjd. Det gick väldigt bra allt som allt. Jag och H överlevde ja och Fanny också.

Har möblerat om i lägenheten, i rummet. Passade på när allt ändå var i ett hörn. Gillar inte det nya ännu men vänjer mig mer och mer. Ska köra det ett tag i alla fall.


Altanen

Altanen till lillstugan är klar :) Nu måste vi bara bygga ett räcke så att ingen trillar ner och slår ihjäl sig. Valborg firade vi också med en rejäl brasa och med den obligatoriska korvgrillningen. Lite bilder från helgen och den fina stugan följer.

Träningen däremot går dåligt. Förra vecka blev det bara ett löppass, ett styrketräningspass och sen innebandy i korpen. I måndags hann jag inte träna. Igår jobbade jag till sju så jag var så trött när jag kom hem och samma idag. Många bortföklaringar och loppet är ju snart. Om 14 dagar. Visst hinner jag träna några pass men vill inte träna för tätt in på så jag är sliten den 18 maj. Kanske kan köra hårt en vecka och sen vila. En vecka med träning varje dag. Sen kan jag vila innan så kanske jag är på topp när loppet är. Mitt mål är ju 1 mil på 1 h. Inget supersnabbt tempo men för mig är det det. Jag är inte van att springa långt.







RSS 2.0