Skulle ju bara ta en eller två öl =)

Oj nu hann det gå några dagar sen jag skrev sist. Det var i tisdags jag skrev och nu är det redan lördag. Egentligen har det inte hänt så mycket sen sist och jag är lite oinspirerad till att skriva. I onsdags var det jobb och träning. I torsdags spelade jag lite pingis och sen hängde jag med Honksy, Igår blev det afterwork. Skulle bara hänga med på en eller två öl men det slutade med betydligt fler. Jag var hemma runt 2.30, vilket inte var tanken från början. Jag hade i alla fall jättetrevigt. Det var ju ett tag sedan som jag var ut. Vi började på Landet sen blev det en öl på hotell rival som tydligen ägs av Björn och Benny ett trevligt place. Sedan avslutade vi på Allmänna kompaniet som också var schysst. Ja och Landet är ju alltid bra. De andra fortsatte till Lemon Bar eller om det blev Lokal men jag åkte hem. Jag hade ju planerat in jobb och shopping idag. Det blev det också även om det blev mer shopping än planerat men det var skoj. Jobbade även 3 timmar. Nu kom jag precis hem från en 30-årsfest som var väldigt trevlig men jag planerar lite jobb imorgon och sen har jag innebandymatch så därför tar jag det lugnt. Jag känner även att fest två dagar på raken blir jobbigt man är ju inte 20 längre ja inte 25 för den delen heller. Så någon måtta får det vara =)

Det jag köpte idag:


Tre tröjor

En klocka

En hårtoning

En skarvf

Ett par strumpor

Så nu är jag glad. Det är alltid kul med shopping =)


Myskväll med glögg

Ikväll har jag druckit glögg, ätit lussebullar och pepparkakor med två vänner. Nu är jag snällare än någonsin med tanke på alla pepparkakor som jag har ätit. Riktigt mysigt hade vi. Jag hade tänt ljus, min pappersstjärna i fönstret och satt igång änglaspelet. Ja ni vet ett sånt med ljus och lite grejer/änglar som snurrar runt av värmen. Mitt änglaspel består bara av ett ljus och pepparkaksgubbar som snurrar runt i stället för änglar. Hihi och de snurrade inte så bra heller, det stod mest stilla men lite fint var det ändå, så nu har jag julstämning i kroppen. Det känns bra och jag känner mig avslappnad. I alla fall tills för två sekunder sedan för nu började jag tänka på julklappsköp, jobb och andra förplikterser. Det var skönt så länge det varade i alla fall. Jag gillar i och för sig att handla julklappar. Det är mest allt folk på stan som går mig på nerverna. Det brukar gå bra man får bara vara beredd på att det är mycket folk och att alla inte är lika smidiga som en själv  ;) och att ha en plan är ett hett tips. Ska sova nu tänkte jag, så jag orkar upp på morgonen. Mitt nya liv går bra om man tittar på att jag promenerar till och från jobbet varje dag. Dock så är jag på jobbet först kl 9 vilket är 1 h senare än jag tänker. Där får jag ta och skärpa mig.

Appropå att promenera så älskar jag verkligen vädret nu. Luften är så skön och snön lyser upp. Jag gillar när det är lite kyligt så att man slipper bli för varm. Någon grad kallare skulle inte heller skada men så länge det är under nollan så är jag lycklig =).

En helt vanlig vardag

Kan inte säga att det har hänt något spännande idag. Jobbade och sen tränade jag innebandy. Jobbet var som vanligt och det var innebandyn också. Kollade på den svenska vampyrfilmen "Låt den rätta komma in" igår och den var bra. Fast jag har lite svårt för vampyrfilmer ändå, det är ju lite overkligt med vampyrer kan jag tycka. Men den var bra måste jag säga.

Soft söndag

Hihi idag vaknade jag första gången kl 12. Jag hade inte ställt någon väckarklocka men tänkte att jag vaknar säkert senast kl 10. Det gjorde jag inte. Jag gick väl och la mig runt kl 2 men trodde inte jag skulle sova så länge. Sen halvsov jag till kl 13 innan jag steg upp och efter det så slappade jag framför tvn och småfixat lite grejer som lagade en kofta, diskade, plockade undan osv. Nu blir det snart ett biobesök men vilken film det blir är inte bestämt ännu. Kanske "Låt den rätta komma in", den svenska vampyrfilmen.

Garderobsskruvandet gick bra igår even om vi lyckades göra något fel på varje garderob och fick skruva om lite. Men nu så är vi kungar på garderober jag och Sofia.

Ännu en gång

Ja det blev förlust idag igen 4-0. Vi borde verkligen ha gjort några mål. Det är något som vi måste träna på. I första perioden hade vi inte ett enda skott på mål och då var vi ändå på deras planhalva en hel del. Det är ju inte okej. Vi vet ju vad vi måste träna på i alla fall. Det är ju alltid något.

Efter matchen har jag bara hängt framför tvn och käkat ostbågar. De är verkligen gott. Senare ikväll ska jag ut och käka med en kompis sen ska vi skruva ihop hennes nyinköpta garderober. Hihi inte det typsika lördagsnöjet men det känns lagom för mig. Känner mig inte alls festsugen utan känner mig lite äcklad av alkohol. Eller inte alkoholen i sig utan snarare bakfyllan dan efter. Det är så skönt att vara pigg två dagar på helgen. Inte för att jag har varit jättebakis de senaste gångerna men man är alltid lite trött. Hehe nog för att jag har varit rätt trött efter matchen också men det är en skön trötthet. Missade fotbollsmatchen idag eftersom den krockade med innebandyn men vi vann den med 5-2. Härligt!

Imorgon så blir det en soft dag igen. Har inga planer och inga matcher. Kanske tar jag en sväng på stan. Fikar lite eller så. Ha en trevlig kväll! kram

Lugna gatan

Det blir en lugn fredag för mig. Håller precis på att tvätta lite kläder medan jag glottar lite på tv. Just nu är det idol som snurrar i bakgrunden. Kanske tar jag och kollar på någon serie om en liten stund. Jag känner mig väldigt avslagen nästan lite nere. Jag vet inte varför kanske bara är vintermörkret eller är för att jag har haft en dålig arbetsvecka. Jag behöver verkligen känna att jag producerar för att vara nöjd. Sen har jag lite längtan till Lule, julen och hem. Nåja tror det kommer vara bortglömt imorgon. Ny dag och nya tag. 

Imorgon är det innebandymatchen och vi möter serieledarna. Det blir tufft men vi ska ge dem en omgång. Det ska bli kul. Förutom matchen så har jag inga planer för helgen. Kanske utgång imorgon.

Nu ska jag ner i tvättstugan och mörkret igen lite läskigt. Lampan nere i källaren verkar inte fungera får ta med mig en ficklampa, så jag slipper famla i mörkret.

Where is it?

Fortfarande så går det segt för mig på jobbet. Jag vet inte riktigt vad som har hänt. Känns lite som att min hjärna har försvunnit eller att innehållet som jag hade där en gång i tiden har blåst bort. Någon som har en extra att låna ut kanske eller som har hittat min? Jag kan nästan utlova en belöning till den som finner min hjärna i hyfsat skick. Bättre något än ingenting som man brukar säga. Eller det brukar man nog inte säga. Jag tänker nog på uttrycket bättre sent än aldrig. Eller kanske bättre 10 fåglar i handen än ingen i skogen. Eller jag vet inte. Jag hoppas att det bara är något tillfälligt och att jag är back in buisness imorgon. Haha så här kan jag inte fortsätta då vette fan hur det ska gå.

Jag skulle ju lämna tillbaka innebandyklubban igår och byta till en annan med mer flex. Dock så visade sig att klubban hade den flexen jag ville ha, 30. Fatpipe som är märket på klubban har skrivit fel på hemsidan, där de skriver att flexen är 27. Jag körde med klubban idag på träningen och den kändes bra. Måste bara vänja mig vid den. Sen hade jag hookat den lite för mycket så alla skott hamnade över mål och på halsen på mina medspelare, inte så schysst kan man tycka och det är det ju inte. Dock så var det bara ett skott som jag råkade skjuta i halsen på en lagkamrat och det var ju inte med flit. Sånt händer ibland.

Måndagsexemplar

Jag förstår verkligen betydelsen av måndagsexemplar nu, Hehe tur att det jag gjorde idag på jobbet inte skickades iväg direkt till någon kund. Då kan jag lova att de inte skulle vara nöjda. För det första så hade jag nog min trögaste dag på väldigt länge. Ja, ni vet när man tänker men liksom inte kommer någon vart. Nähä jasså ni vet inte alltså. I alla fall så gick min hjärna i slow motion och det tog evigheters evigheter för mig att komma fram till något. Det var inte mycket jag skulle göra. Ändra något i koden, det visade sig vara en rad kod som jag behövde ändra, bygga, testa och skicka iväg ett mail. Ja att komma på vad jag skulle ändra tog ju sin lilla tid. Bygga gick bra men testa gick sämre. Jag skickade nämligen helt fel bygge till testarna och sen när jag fick tillbaka loggarna så tyckte jag felen inte alls var som jag väntade mig. Tillslut kom jag ju på att jag skickat fel bygge, då tittade jag även igenom den lilla lilla ändringen som jag gjort och såg att det var fel. Det var bara att bygga igen. Hann aldrig med testningen och inte fick jag iväg något mail heller. Håller tummarna för att hjärnan ska vara med mig imorgon.

Var på träning efter jobbet och det var som sirap i mina ben. Det släppte lite efter uppvärmningen men det ska bli skönt med vila imorgon. För sen är det träning på onsdag. Vi har flyttat torsdagsträningen till onsdag istället. Det blir skönt för det är en mycket tidigare träningstid. Jag menar inte tidigare som i att onsdag kommer före torsdag utan nu tränar vi 18.30 istället för 20:30.

Ojoj vad klockan rusar iväg bäst att hoppa bums i sängen. Natti


Sköna söndag

Då var helgen snart slut och en ny arbetsvecka på intåg. Jag tycker det känns helt okej. Jag tycker arbetsveckorna känns bra och de går minst lika fort som helgerna. Idag hade jag innebandymatch. Vi förlorade igen, denna gång med 4-2. Det var den tredje förlusten. Det känns inte alls kul. Speciellt när detta lag inte kändes så bra. Det roliga med matchen för mig var att jag gjorde mål. Lyckades slå in en retur från ett frislag. En annan rolig grej är att tränarna delar ut tre priser varje match, matchens lirare, matchens prestation och matchens glädjespridare. Jag fick matchens glädjespridare med motiveringen att alla blev så glada när jag gjorde mål och jag blev också glad.

Kollade på film igår igen och denna gång såg vi Eagle Vs Shark. En film som påminner om Napoleon Dynamite och jag älskar Napoleon Dynamite. Har sett den några gånger och den blir bara roligare ju mer man ser den. Det tror jag gäller denna film också. Den var rolig och härlig. Har fortfarande filmen hemma så ska ta och kolla på extramaterialet. Det blev till att hyra film igår vilket är charmigt i sig. Det är som mysigt på något sätt att stå välja film i butiken. Jag kan rekommendera båda filmerna. Även den franska filmen vi såg i tisdags "Berätta inte för någon". Den kändes väldigt välgjord och snyggt gjord och "action"-scenerna kändes realistiska. Det var ju ingen action i klass med Die hard eller så men det fanns exempelvis med en bilkrock som kändes verklig. Jag tyckte den var bra även om slutet kändes lite för mycket. Ska inte säga för mycket eftersom folk kanske vill se den =).

                      



2 mål och säkert 10 chanser

Känner mig helt slut, har spelat fotbollsmatch. Innomhusfotboll i korpen var det. Matcherna är inte särskilt långa endast 2 gånger 15 men vi hade ingen avbytare så det var bara att spela hela matchen. Det är ju kul men en avbytare hade inte skadat. I slutet på halvlekarna tänkte jag bara men blås av då för guds skull. Nå inte blåste domaren då utan det gick några minuter ytterligare. Jag höll på dö fast det gjorde jag inte. Vi vann i alla fall matchen med 2-0 och jag gjorde 2 mål. Det är ju asbra men jag ska inte nämna hur många chanser jag hade. Okej jag gör det ändå typ 10 eller fler.

Teatern igår var jättebra. Jag är ju ingen teaterexpert men den föll mig i smaken, så den tycker jag att ni ska se om ni har samma smak som jag =). Sen blev det restaurang. En kompis hade bokat bord på 19 glas. Det blev lite jobbigt eftersom vi inte hade koll på att de bara hade ett menyalternativ. En fem-rättersmiddag för 499 kr. Inte riktigt vad vi hade tänkt oss. Servitrisen var vänlig och sa bara "ja ni tycker att det är mycket mat" istället för "ni tycker det är för dyrt". Sen erbjöd hon oss mat från barnmenyn men det kändes lite väl så vi var tvungna att gå. Hehe det är en situation som man tänker sig skulle var väldigt jobbig om det hände men liksom aldrig händer. Nu så hände det i alla fall. Ja och det var jobbigt att behöva gå därifrån. Vi hamnade på en tapasrestaurang istället. Lite humanare priser och måltider utifrån det vi hade tänkt oss.

Nu har Honksy kommit så jag ska passa på att umgås lite med honom. Det var ju liksom därför han kom hit.

Bye


Disträ som få

Fy vilken dålig träning jag gjorde idag. Så himla disträ är/var jag. Jag har lagt mig alldeles för sent i veckan. Jag får skärpa mig till nästa vecka. Inte har jag varit på jobbet runt kl 8 heller. Idag och igår var jag där 9.15. Bara 1.25 h senare än planerat. Imorgon blir det teater i alla fall. Det går man inte på varje dag. Jag ska se "Fem gånger gud" av Jonas Hassen Khemir. Jag gillar verkligen hans böcker "Ett öga rött" och "Montecore" så jag tror att denna teatern kan vara bra.

"En misslyckad dramalärare försöker sätta upp Strindbergs Ett drömspel. Men snart gör eleverna uppror och börjar gestalta sina egna drömmar på scenen istället för Strindbergs. Den ska vara både sorglig och rolig på samma gång. Den handlar om ordets makt, om fem olika gudar och om pingviner. Det är en politisk komedi som likt en rysk docka vecklar ut olika versioner av sanning. Längst in hittar du språket självt."(Källa; Stockholms Stadsteater).

Det blir ganska sent idag med. Måste duscha nu innan jag lägger mig. Tur att det är fredag imorgon. Fredagar känns alltid som halvhelg. Det är sköönt.

Men va fan

Fan, jag var ju och köpte en innebandyklubba idag och ni ska inte tro att det blev rätt. Jag testade 4 olika och jag tyckte mig höra att han i affären sa att alla låg på flex runt 31. Ha ha så klart inte den jag tog. Den hade bara flex 27. Jag provade den i affären och den kändes bra. Dock så tror jag att jag behöver en klubba med flex 29 som minst för att få mer kraft i skotten. Såå less och jag som ville spela med den idag. Jag får åka och lämna tillbaka den på lördag och ta en annan. Fan fan fan....ha ha måste sluta svära men det är ju så klantigt =). Snart träning och får köra med den gamla klubban blääää.


Ingen klubba idag

Fastnade på jobbet idag, ja jag sitter fortfarande här, så nu hinner jag inte till innebandyaffären. Jag som laddat så men jag får ta det imorgon istället. De stänger kl 18 och även om jag hinner dit innan de stänger så hinner jag ju kanske inte titta så noga. Ska stanna kvar här till kl 19 för då blir det pingis en timme. Då kan jag ju sluta lite tidigare imorgon och hinner dit innan träningen. Eller det hinner jag ju i vilket fall som helst. Träningen börjar 20:30 och affären stänger 18. Jag måste bara komma iväg från jobbet i tid. Hoppas de kan hjälpa till att kapa den där på en gång det vore ju nice så kan jag träna med den imorgon =). Då ska jag sätta alla skott i kryssen. I wish i alla fall. Nu ska jag jobba lite mer innan det blir pingis.

Nya livet dag 2

Idag var jag på jobbet 8.35. Måste säga att jag bara missade med 5 minuter. Hade ju som mål att vara där 8.30. Det tar sig sa mordbrännaren. Nåja inget speciellt på jobbet idag förutom att jag har ganska tråkigt just nu. Jag behöver mer action på jobbet. Lite mer uppgifter och lite stress. Det är ju roligare när det händer saker hela tiden. Arbetstempot på mitt jobb är lite för lugnt för mig. Det blir väl så när man jobbar på ett stort företag. Saker tar tid helt enkelt eller så är jag så grym och slutför mina uppgifter så fort =) Haha man kan ju hoppas.

Nu ska jag titta på film. Det blir "Berätta inte för någon" en thriller. Den verkar lovande. En fransk film dessutom och den verkar ha fått 4 plus på många olika ställen.


Mitt nya liv

Idag skulle jag börja mitt nya liv. Det nya livet innebar att jag ska vara på jobbet runt kl 8 och promenera dit. Ja det gick ju bra för mig idag, kl 9.15 var jag där. Jag höll i alla fal löftet om att gå till jobbet och det är ju alltid något. Jag ska göra ett nytt försök imorgon men jag vet att det inte är någon idé att sikta på kl 8 men 8.30 kan vara lagom. Då får jag gå hemifrån runt kl 8.10. Det ska ju inte vara en omöjlighet.

Har varit jättesegt på jobbet idag. Jag har inga direkta uppgifter just nu men sen i slutet mot dagen fick jag några. Det var bra, man kan ju inte sitta och facebooka hela dagen. Hehe nej jag var bara inne en snabbis. Innebandyträningen gick bra och de nya skorna är verkligen sköna. Jättestor skillnad mot de jag hade innan, betydligt smidigare. Dock så har jag problem med tån brevid lilltån på båda fötterna. De hoppar urled så fort jag trampar ner foten. I vissa skor och vissa dagar hålls de på plats lite bättre. Idag var inte en sådan dag. Berodde säkert på de nya skorna. Behöver några som är astajta fast jag tror inte det hjälper. De brukar gå bra om de hoppar tillbaka på en gång men gör det inte det så får jag väldigt ont och måste trycka tillbaka dem. Detta hjälper dock bara tills nästa gång jag trampar ner foten, ja inte så länge alltså. Då hoppar de i fel läge igen. Jag få försöka tejpa dem till nästa träning fast det brukar inte heller hjälpa. Steloperera är nog enda lösningen och det låter ju väldigt jobbigt. Haha detta är ju helt sjukt egentligen. Jag borde gå till en läkare. Jag har ju ändå haft det i 10-11 år. Men skorna var väldigt sköna i alla fall. Det är mina tår de är fel på =)

Shopping

Igår shoppade jag lite av de grejerna som jag nämnt förut att jag ska köpa dvs:
Joggingskor, adidas
Innebandyskor, puma
Högtalare, Logitech z4
En julstärna på stativ

Så nu återstår det att köpa en innebandyklubba. Jag har haft svårt att bestämma mig vilken jag vill ha men nu tror jag att jag vet vilken jag ska ha. Har i alla fall hittat en butik här i Stockholm som heter Assist och enbart säger innebandygrejer. Där har de jättemånga olika klubbor och de hjälper en att kapa klubban också. Klubborna som finns att köpa är oftas för långa för mig.

Idag hade vi match och det blev förlust med 4-3. Vi förtjänade åtminstone oavgjort men ibland studsar inte bollen dit man vill. För mig gick det bra men jag kan ännu bättre =) Kul var det i alla fall.

Förutom shopping och innebandy har det varit en lugn helg. Nu ska jag kolla lite serier.

Prinsessan Fiona


En liten snabbis

Hej

Ska bara skriva lite snabbt, ska gå och sova alldeles strax. Vad har hänt sen sist? Ja jag har ju varit lite sjuk. På söndagen var jag verkligen matt och det höll i sig på måndagen. Nu är jag bara lite snuvig så jag var och tränade innebandy idag. Det gick väl helt okej. På söndag är det match igen och alla i laget är kallade. Har ingen aning om hur många vi blir eller med vem eller när man får spela. Det blir en överraskning. Lite kommer man få spela i alla fall. Det utgår jag ifrån. I tisdags var syrran på besök så jag jobbade bara halvdag det var skönt. He he fast det är ju lite segt att jobba in men det rör sig bara om 4 timmar så det gå ganska fort. Väldigt kul att träffa syrran, Det var syrran den äldre som var på besök i och med jobbet. Vi hann umågs hela tisdagen efter lunch och besökte en av mina kusiner.

Igår var jag på stand-up komedi. Mycket roligt, gud så jag skrattade. Det gör verkligen gott för själen att skratta och att skratta så där mycket på en och samma gång. Det var Özz, Soran Ismali (något liknande i alla fall), Måns Muller och Björn Gustavsson som uppträde. Björn Gustavsson är ju verkligen bra, jag tänkte att han kanske var överskattad men det var han inte. Sen Özz är ju grym och har väldigt insiktsfulla skämt. Måns är också kul men jag hade sett han skämt förut tidigare i sommar. Soran är också rolig, lite lugnare än de andra men ack så rolig. Ha ha jag gillade alla. Men sen så är jag väldigt lättroad också =). Nej men det var väldigt bra hela grejen.

Jag ska ladda upp någon bild på mig som träsktroll (prinsessan fioan) men det får bli imorgon.
Gonatt

Prinsessan Fiona

Hej

Ja det har ju varit halloween i helgen och vi hade lagfest på lördagen. Jag klädde ut mig till prinsessan Fiona. Ja ni vet shreks tjej. Jag hade först tänkt att vara marsmänniska eftersom jag hade ett par grön strumpbyxor och en grön tröja och en svart kjol. Då jag tänkte köpa ett diadem med något spejsigt fanns inte det utan jag hittade en fiona-peruk. En rödhårig peruk med gröna öron och en krona. Det passade ju perfekt till min outfitt. Sen sminkade jag bara lite grön ögonskugga. Kände inte för att göra mig grön i hela ansiktet. Väldigt lyckad utkläddnad om jag får säga det själv även om peruken satt dåligt.

Har även åkt på en rejäl förkylning. Hade ont i halsen i fredags samt kände mig matt. Igår var jag lite piggare men idag är varenda kanaltäppt och det känns som att jag sitter instängd i en bubbla. Jag som vill träna imorgon. Jag hoppas jag känner mig piggare imorgon. Idag har jag mest tagit det lugnt så att jag ska bli frisk men läget är oförändrat. En genomsnittsförkylning varar väl i ca 7-9 dagar har jag hört, så jag ska inte hoppas för mycket. Jag är ju bara inne på den 3:e dagen.

Nu måste jag vila mig igen. Huvudet är för tungt. Kram

RSS 2.0