My crib

Ni som har väntat länge har inte väntat förgäves. Här kommer några bilder från min lya. My crib. Ni kanske inte blir lika impade som när de visar sina hus och våningar på MTV men men nära kommer det vara. Lite impade kommer ni bli. Hehe om inte annat för att jag äntligen har fotat lite och hör och häpna kommer ladda upp några bilder nu. Ja och egentligen är det inte bilder från läggan för den saknar fortfarande en hel del grejer utan garderoberna som jag tjatat om nu i var och vartannat inlägg. Ni får se både före och efter bilder. Har som sagt målat om dem från grönt till vitt. Flyttat upp hängstången, den man hänger galgar på, tagit bort en hylla och satt in två hyllor. Här är det, håll i hatten. Det sitter en spegel på den högra garderobsdörren om ni tycker att det speglar sig ibland.

Grön till höger. vit och grön Vit högra Kläder i



Infogar även en stor före bild och därefter en större efter bild.

Grön till höger.

Ovan kan ni verkligen se den gröna lite läskiga färgen. Där vill man nästan inte hänga sina kläder. Lite till vänster ser ni den vänstra garderoben som är omgjord. Vitmålad och två hyllor.

 

Kläder i

Här är båda klar och fyllda med kläder. Den vänstra är lite mer välfylld men ska fördela om senare nu när båda är klara. Har även en hel del kläder i tvättkorgen. Båda kommer bli välfyllda. Har även två plastlådor längst ner i den vänstra garderoben. Ska köpa två till och ha i den högra. Då får jag ännu med förvaring. Förvaring är det bästa jag vet. Man kan inte ha för mycket. Vill ni se lådorna ta en titt på fjärde bilden bland de små bilderna ovan.

Född med en nitlott i röven

Idag hade vi äran att sälja föreningstriss med laget. Vi har sålt förut till vänner och bekanta men vi skulle testa och se hur lönsamt det var att sälja till annat folk. Vi ställde oss vid Midsommarkransens t-banestation. Där stod vi i cirka 40 minuter sålde kanske 15 st. En kund var rolig.

Vi: Hej vill du köpa en föreningstriss och stödja Midsommarkransens innebandyklubb.
Mannen: Jasså Midsommarkransens invandrarklubb
Vi: Nej Innebandyklubb
Mannen: Man är ju född med en nitlott i röven men vafan jag tar en ändå.

Haha han var rolig.

Senare förflyttade vi oss till Liljeholmen och sålde ca 15 lotter där med. Det blev runt 30 lotter på 1.5 timme. Inte så lönsamt men helt okej. Det finns roligare saker att göra en söndagseftermiddag men kul att hänga med laget lite. Eller hela laget var vi inte utan 6 st.

Var och skulle köpa lite grejer igår. Det blev inte så mkt. Tyg till kökssoffan men glömde köpa lite fyllning som ska vara under, så den blir lite mjukare. Hittade två stolar i ett av Håkans familjs förråd som var fina. Dock saknade den ena en sits. Så det ska fixas. Det tar tid att fixa allt. Hittade ett schysst köksbord på ikea men så klart var det slut. Får göra ett nytt försök till veckan. Har troligtvis bestämt mig för en soffa. Det blir en 3-sitssoffa och en fotpall från mio. Om jag beställer den snart så får jag den om några veckor. De har ju inte dem på lager tror jag. Taklampan till vardagsrummet fanns inte heller på lager. Ska lägga upp bilder på garderoberna i nästa inlägg. Kanske blir det senare idag. Är lite trött var på fest igår. Tog det lugnt men det blev några glasvin och kände av det lite idag. Ska glo lite på TV nu.


Det var värst vad vi lirar

Ojojo jösses vilken innebandy vi lirade på träningen idag. Vi lirade som gudar, som vi aldrig gjort förr. Riktigt bra var det och riktigt roligt. I söndags spelade vi match som vi vann med 5-2 då spelade vi inget vidare. Golvet i hallen var superhalt och vi bara halkade runt. Helt otroligt, har aldrig varit med om något liknande. Skönt att vi kunde vinna i alla fall. I helgen är vi spellediga det ska bli skönt.

Jag har äntligen hittat en kökssoffa. 500 kr gick den lös på. Den är gråvit och 151 lång eller säger man bred. Den ryms finfint i köket. Måste klä om den dock. Tyget hade fläckar och är trasigt. Ska även byta fyllning. Det kommer bli nice. Ska köpa typ på lördag. Ska även fixa ett matbord och två stolar. Dessa får inte heller vara så stora. Vi får se hur det går. Ska även kolla på soffa igen. Måste bestämma mig. Sen blir det en taklampa till rummet och ska försöka fixa kontakten till lampan som jag ska ha köket. Undrar om jag lyckas. Mycket att göra men om jag har många mål så gör jag en del av dem och kommer en bra bit på vägen. Känner mig peppad igen. Gooo Camilla!! Nu är det go to bed camilla. Ciao

Socker och kaffe hela dan

Det blev ännu en seger idag med 9-3. Det var i tredje perioden som vi började göra mål. Vi var det bättre laget hela matchen men det lossnade i tredje kan man säga. Jag lyckades göra ett mål. Förstod inte riktigt hur den gick in. Sprang bakom målet och bröt in köksvägen. Tänkte bara stöta in bollen framför mål eftersom jag kom med backhand. På något viss kom den på målvaktens rygg och gick in. Vet inte om den träffade någon fot eller liknande men mål blev det. Hehe blev lite förvånad faktiskt.

För övrigt så letar jag fortfarande möbler. Har en kökssoffa på gång. Hoppas jag kan köpa den på tisdag. Ska ringa han som säljer och bestämma en tid. Håller tummarna. Hoppas den är fin i verkligheten. Har bara sett den på bild.

Förutom att jaga möbler i lördags så var en kompis från Lule på besök. Vi var ute och käkade ett gäng och firade kompisen sambo som fyllde 30 idag. Mycket trevligt och idag var vi och firade Håkans syrra som fyllde år idag. Ja och imorgon fyller en kompis år. Många födelsedagar nu. Helt slut efter matchen. Jag körde lite dålig uppladdning. Först åt jag en mindre pizza med ost och skinka. Sen blev det varmamackor hos Håkans syrra plus tårta och kakor. Massa kaffe och läsk. Sen hann jag äta lite cornflakes innan matchen. Jag var helt skakig av allt socker och kaffe när jag kom till matchen. Käkade en banan och kände mig okej under matchen. Lite seg var jag. Hade behövt lite mer energi. Ska ladda bättre till nästa match. Denna energi hade funkat bra i en liten hall men nu hade vi hemmamatch och vår hemmahall är stor. Jag spelade ändå helt okej trots att jag var trött efter varje byte. Ska faktiskt lägga mig snart. Längtar

RSS 2.0