Kaminmannen fast med muffins

Just nu känner jag mig som kaminmannen fast med muffins och som kvinna. Man får byta ut kamin mot muffins och mannen mot kvinnan, då har ni mig. Ni som sett killinggängets sketch vet vad jag menar =). För idag har jag bakat ännu fler muffins. Jag har blivit lite besatt i att baka den perfekta muffinsen.

Denna gång blev det dumlemuffins igen eftersom de andra blev alldeles för brända och inte går att äta. Jag bakade bara 6 st dumlemuffins och sen blev 4 st päronmuffins. De andra päronmuffinsarna som jag bakad var inte dålig men de smakade mer som en sockerkaksmuffins eftersom jag satte alldeles för lite päron. Förutom mer päron och kardemumma så blandade jag i kanel. Jag tror de blev bra men har inte smakat. I dumlemuffinsarna satt jag 2.5 dumle istället för 1 så jag tror de blev bättre nu och jag tror inte jag brände de heller. Hallon- och philadelfiaostmuffinsen blev riktigt bra. I receptet står det dock att man ska blanda 1/2 deciliter vaniljsocker i pihilidalfiaosten men det är inte att rekommendera, ta hellre florsocker och en större mängd. Annars blir de alldeles för beska. Jag körde med florsocker och det var en riktig hit. Chokladmuffinsarna med marabous mintchoklad blev helt okej. Kunde har varit lite mer mintchoklad i och lite saftigare. Kanske inte grädda dem lika länge. Ja ni ser ju jag är verkligen på gång i mitt muffinsbakande.

Idag har jag tränat innebandy och jag måste säga att jag var het idag. Det gick riktigt bra. Tänk vad stor skillnad det gör när man tänker rätt. Jag peppade mig själv till att våga mer och hålla högre tempo samt att fokusera i varje övning. Det är annars så lätt att man tappar huvudet om man är lite trött. Största skillnaden var ändå mitt fokus idag. 

Imorgon är det fredag det känns härligt. Ser framemot helgen med lagfest på lördag med tema halloween. Vad fasiken ska man klä ut sig till? Ska försöka komma på någe fiffigt. Ska försöka hinna med lite shopping på lördag också. Det vore trevligt.

Kram på er!

Nu blir det andra bullar

Idag har jag bakat muffins. Fyra olika sorter blev det. Jag har bara hunnit provsmaka en och den var ingen höjdare. Jag smakade en muffins med dumle. Förutom att den knappt innehöll några dumle så var den ganska torr och bränd i botten. Jag la bara i en dumle i varje muffins. Det såg lagom ut och jag tänkte att den skulle fördela sig fint i mitten på muffinsen men nej den la sig i botten på ena sidan. Ja ni ser ju bilden, vilken bedrövelse. Förutom dumlemuffins så bakade jag en med hallon och philadelphiaost, lite cheesecakeaktig hoppas jag, en chokladmuffins med mintchoklad i och en kardemumma och päronmuffins. Jag har inte gett upp hoppet ännu. Ska provsmaka de andra imorgon. Dumlemuffinsen kanske kan räddas genom att göra om det till en cupcake, dvs bara bre över någon trevlig glasyr. Jag ska bjuda på fika på jobbet på fredag så därför bakade jag. Vi har en fikalista och nu har turen kommit till mig. Det kanske ändå slutar med att jag måste köpa fika.



Muffinsberget, dumlemuffinsen är delad. Alldeles för lite dumle.


Red bull kanske

Jag fick ju spela match i söndags. Det var faktiskt inte så roligt mest för att det gick så dåligt för mig. Hann tänka både en, två, tre ja säkert 20 gånger att jag borde sluta. Fan jag har verkligen svårt att göra saker som jag inte är bra på. Jag trodde att det skulle gå bättre men det kändes som att jag var ute och cyklade. Ja och det passar sig ju inte alls på en innebandymatch för då lämpar det sig att spela innebandy som ni säkert förstår. Sen senare under söndagen kom jag fram till att jag inte borde sluta för jag behöver träningen. Om jag inte är med i ett lag så orkar jag inte träna och förfaller helt. Så då fick jag motivation igen att fortsätta. Nu tänker jag att jag borde hålla mig till träningarna men sen kommer envisheten fram och jag tänker "Jag ska fanimej visa att jag är bra och att jag är grym på innebandy, nu jävlar". Det dumma är att våra träningar är lite sent så jag är alltid skittrött och orkar knappt tänka. Jag måste börja testa red bull innan så jag har huvet på skafftet hela träningen.

Hade ju träning idag och kände mig pigg i kroppen men vad hjälper det när huvudet har gått och lagt sig. Jag kan meddela att det hjälper inte så mycket. Nått måste jag hitta på så jag håller mig pigg.

Förutom matchen så tog jag det lugn i helgen. Var och plockade lite kantareller. Vi hittade ca 5 små. Glömde bort att äta dem men de kanske håller sig i någon dag i alla fall.

Nu väntar sängen. Gonatt


Ooo nu har jag kommit till insikt

Idag har jag tvättat och oj så jag har tvättat. Har tvättat som bara den. Började strax efter kl 17 och blev klar runt kl 21 och ändå hade jag behövt tvätta två maskiner till. Två maskiner med kläder alltså. Nu har jag i alla fall rena kläder så jag klarar mig några veckor till. Vore så fruktansvärt skönt med städ- och tvätthjälp å andra sidan skulle man få mer tid att göra av med pengar. Jag behöver helt enkelt gifta mig rikt. Kanske får jag ta en sväng på stureplan =).  

Jag har kommit till insikt i livet. Oooo tänker ni nu men så stort är det inte. Jag har kommit fram till att jag vill ha en arbetsplats med lite fler i min ålder, runt 30. Alla är trevliga på jobbet men jag skulle tycka att det var roligare med fler i min ålder. Får för mig att man samarbetar på ett annat sätt och att det blir en stämning som jag är mer van vid. Sen tror jag att jag trivs med de flesta arbetsuppgifterna. Om det fanns några fler tjejer där hade inte heller skadat och gärna runt 30. Jag har alltid tänkt att det inte spelar någon roll om det är få tjejer eftersom jag är van från studierna. Då var ju majoriteten också killar men där fanns ju betydligt fler tjejer än det finns på mitt jobb. Känns bra att ha kommit fram till en insikt i alla fall, det tog ju bara 27 år =). Kanske kommer jag på fler men det kommer ta tid, så kanske när jag är 54 så vet jag vad jag vill jobba med. Bättre sent än aldrig jag håller tummarna.

Skulle få spela innebandymatch på söndag men nu vet jag inte om det blir så. Min övergång från min förra klubb var inte klar. Känns riktigt surt för jag hann ju börja ladda. Tur att jag fick veta det nu och inte på söndag på matchen.

Nu när lönen kommit ska jag köpa högtalare och eventuellt en ny innebandyklubba och skor. Jippi!


Med rätt humör så går det bra

Vad kul att ni uppskattar det jag skriver. Ibland när jag är på rätt humör så flyter det på och andra gånger ja då går det inte alls. Ha ha det är som allt annat i livet det går upp och ner, gud så klyschigt men så kan det gå. Nåja vad har hänt sen sist. Just nu så har jag sett hela första säsongen av The Extras och börjat på den andra. Har ni inte sett den så gör det, det är så bra så bra så bra. Vissa stunder skrattar jag så att jag storknar.

Idag hade vi öppet hus på jobbet. Man fick gå runt på de andra avdelningarna för få koll på vad de gör. Ska jag vara ärligt så vette fan om det hjälpte. Fast jag fokuserade å andra sidan mest på godis, snax och annat ätbart och drickbart som fanns att tillgå. Jag tyckte ändå det var trevligt. Efter det blev det pingis en timme, vilket var kul. Kändes lite kort med bara en timme eftersom vi annars brukar spela 2 timmar.

Ååå imorgon får jag veta om jag får spela innebandymatch på söndag. Det blir första matchen med det nya laget i så fall. Hoppas hoppas men jag har ju inte spelat med dem så länge så jag blir inte förvånad om jag inte får vara med.

Nu ska jag faktiskt lägga mig och läsa. Det var ett tag sedan jag läste faktiskt. Har blivit mest serier den senaste tiden.

Kram


Pyssel

Igår så pysslade vi. Tanken var ju att jag skulle sticka men att handla garn och stickor en söndag var inte det lättaste. Eller vi hittade grejer på olika affärer men bäst för mig är nog om jag kan gå till en garn/stickaffär och få lite råd om jag inte vill att det ska gå åt helvete förstås. De flesta sådana var stängda. Istället så gjorde jag ett par örhängen. Det är väldigt enkelt och det är det enkla som blir snyggast. Eller så enkelt var det inte eftersom jag lyckades göra fel. Hur man nu lyckas göra fel när det är 5 pärlor det handlar om. Först en liten guld, sen den stora fina pärlan, sen en vit mellanstor, sen en liten guld och till sist en liten vit. När jag var klar så provade jag dem och kollade mig i spegeln. Ja då hade jag glömt den mellanstora vita pärlan på ett av örhängena. Så det var bara att knippsa upp och göra en ny. He he precis när jag skulle knippsa så såg jag att jag höll i den som var rätt men jag hann som tur var aldrig knippsa.  Jag gjorde bara ett par för oftast behöver man en större lite mer speciell pärla och sen några små som man fyller på om man vill lyckas. Om man inte följer detta råd så kan det lätt se ut som att man gjorde dem när man gick på dagis. Ja fast det har ju också sin charm om man är 3 år. Jag hade dock bara två speciella lite finare pärlor och sen en massa små. Så här blev i alla fall mina första örhängen (bilden är asdålig men ni ser ju på ett ungefär):





Det är ju inte så att man tjänar storkovan på att göra egna örhängen men det är trevligt att pyssla lite. Jag kommer definitivt göra fler. Ja det är någon satans bugg som gör att jag inte kan vänsterjustera texten. Sånt om något är så sjukt enerverande. Jag passade även på att fota en krukväxt som finns i lägenheten. Jag trodde den var död men så började jag vattna den lite varje dag, så nu har det vuxit ut ett jättestort blad. Jag tycker nog att den är lite obehaglig. På något sätt så tänker jag på Jurassic Park när jag ser den. Hmm fast lite cool.




Här funkar vänsterjusteringen i alla fall. Puh jag höll på kasta ut datorn. Har jag nämnt att tålamod inte riktigt är min grej? Ja jag gjorde det nu i alla fall. Jag vill att allt ska ske och funka på en gång. Men vem fan vill inte det? He he då är man ju som gladast.

Var på innebandyträning idag. Skoj även om jag var slarvig i övningarna. Tror jag var lite trött. Ska skärpa mig till på torsdag. Jag tror jag behöver bättra på kondisen så jag orkar göra en övning fullt ut. Ja så illa är det ställt med mig just nu.

ha det!

det här med bilder, hmm

Hmm jag är verkligen inte så bra på att lägga upp bilder på bloggen. Ja, så fort jag tänker att jag ska lägga upp bilder så blir det inte att jag skriver. I torsdags var jag på sony ericsson music reborn session eller något liknande. Jag var med i någon tävling där man kunde vinna en mobil och biljetter till detta evenemang. Jag ville ju vinna mobilen men jag vann biljetter. Egentligen vann jag två biljetter men det blev något strul så till sist fick jag ett sms där det stod att jag skulle stå på gästlistan och att jag skulle få ta med mig 3 vänner. Så jag och två till gick dit. En var tvungen att ställa in. Jag visste ju inte riktigt hur många jag fick ta med mig eftersom jag fått flera bud. Väl där så fanns jag inte med på gästlistan men men vi fick komma in ändå. Ett trevligt evenemang, där Lazee uppträdde och man fick mat och öl. Först fick vi två ölbiljetter förutom en av mina kompisar som fick tre. Jag träffade en jag kände och fick en till ölbiljett. Vi stod i ett bord och hängde och funderade hur vi skulle få tag i en tredje biljett eftersom vi var tre. Nåja en kille vid samma bord frågar oss om vi behöver några fler biljetter, ja en till vore bra. Han tar fram ca 100 biljetter och vi får en till. He he sen när han ska gå så ger han oss en hög med biljetter närmare bestämt 22 stycken. Vi suckar och önskar att det vore 24 ha ha det gjorde vi bara på skämt =) vi drack bara en loka var efter det. Sen gick vi hem klockan var ju 00.30 och det var ju en dag imorgon också =). Väldigt trevligt just för att det var något som vi vanligen inte brukar göra. Lazee var bra också.

Upptäckte också att Heroes säsong 3 har börjat. Jag har ju inte så bra koll men nu ligger jag i fas igen. I fredags var jag och en kompis på Helens krog, mycket bra restaurang. Vi käkade både huvudrätt och efterrätt. Huvudrätten var någon krämig fiskgryta, krämig brukar oftast innebära laktos. Efterrätten var marängswiss vilket också innebär laktos. Detta i kombination med att jag är laktosintolerant så slutade det illa. Jag tror i alla fall att det var detta som gjorde att jag hade såå ont i magen igår lördag. Vissa gånger tänkte jag fan det känns som att föda barn. Inte för att jag vet hur det känns men gissar att det känns så här. Eller det gör nog säkert mycket ondare att föda barn. Nåja jag brukar ofta chansa med laktosen. Oftast brukar det gå bra om jag då och då äter lite saker med laktos och håller mig borta från det annars. Men men det är svårt att veta var gränsen går.

Idag ska jag nog börja sticka lite om jag får tag i garn och stickor.

Så spännande, det går inte att sluta

Kollade precis på ett avsnitt av Prison break, fasiken att det ska vara så spännande. Det går inte att sluta se. Funderade förut om jag skulle lägga ner den eftersom jag tycker att den har pågått för länge. Sen heter den ju faktiskt Prison break och när de inte är i fängelse längre så går ju liksom poängen förlorad. Hur många fängelsen ska de bryta sig ur innan serienär slut undrar jag? Nåja jag är inte less ännu så jag kommer fortsätta se den. Jag tycker det är skitkul att det finns så många bra serier t ex hereos, lost, prison break. Det var ju där ett tag när det mest visades dokussåpor. Problemet är ju bara att serierna inte har något slut. Oftast byter man serie eftersom de aldrig sänder sista avsnittet. Men det kommer väl, de är väl bara väldigt många avsnitt innan dess. Oftast hinner man tycka att det spårar ur och slutar följa dem. Det finns många andra serier som jag måste ta tag i och titta på t ex Dexter. Sen vill jag ge the wire en chans. Just ja arrested development snackar mina vänner varmt om. Tittar även på IT Crowd he he den är rolig, titta på den. Jag har inte heller sett alla avsnitt av den brittiska The office inte den amerikanska heller. Oj oj jag har mycket att se framemot. Det jag ska titta på närmast är The Extras. Inte just nu för nu ska jag sova men jag har alla avsnitten så det är bara att titta när jag har tid.


Nu blir det innebandy

Jag får vara med i innebandylaget. Det känns jättekul så nu är det bara att köra på. Nu vill jag köpa en ny innebandyklubba och nya innebandyskor. Ska ta och kolla upp lite vad som finns. Behöver nya joggingskor också samt lite t-shirtar att träna i. Joggingskorna kanske får vänta för allt kostar ju en liten slant.

Har ju börjat använda min nya mobil med 3-abonnemanget måste säga att jag är besviken på täckningen. Två gånger har samtalen brutits och två gånger har mina sms inte gått fram på grund av täckningen. Okej vid två tillfällen var jag på tunnelbanan men där funkade mitt andra abonnemang sen var jag hemma en gång och på jobbet en annan gång. Där funkar mitt andra abonnemang också. Jag menar vi är ju ändå i stockholm hur ska det vara i tornedalen då? Jag tvivlar på att de kommer att fungera om det strular här. Känner mig lurad. Ska ta och klaga lite till dem så får vi se vad de säger.

Nu är det hopp i sängen som gäller. Natti

Rent hus

Ja det gick bra att formatera datorn när jag väl satte in rätt cd-skiva. I manualen skrev det att skivan skulle heta en sak och så hittade jag en skiva med det namnet och la in den såklart. Hann tappa humöret både en och två ja tre gånger innan jag såg en skiva som nästan hette det som skrevs i manualen. Fan så störigt sånt gör mig förbannad. De får ju skriva rätt fast rent logiskt borde jag ha listat ut att det var den jag skulle ta. Nåja jag kom ju på det efter ett tag. Sen gick allt fint. Man kan säga att jag verkligen har gjort rent hus i helgen. Har både storstädat datorn och lägenheten. Synd bara att det blir smutsigt så fort. Får passa på att njuta då medan det vara.

Var och käkade lite middagsbuffé med några kompisar idag. Vi käkade vegitarisk buffé på Hermans trädgård. Helt okej måste jag säga. Fast jag blandade allt på tallriken så jag hade svårt att avgöra vad som var gott. Jag lyckades i alla fall notera vilka grejer jag inte gillade och tog inte mera av de sorterna. Precis när vi kom dit sa jag "Vågar man lämna väskan vid bordet medan vi hämtar mat" en kompis sa "Ja jag lämnar min väska, jag litar på veganer.........de har ju ingen energi". Som vi skrattad, okej låter ju inge kul nu men som jag brukar säga ni skulle ha varit där ;).

Har tänkt att jag ska börja sticka. Jag tänkte börja med att sticka benvärmare till bebisar borde vara lagom för mig. Kan inte vara särskilt svårt och borde gå snabbt. Sen kan jag gå vidare till mössor, vantar och strumpor. Jag känner ju några som har barn så då kan jag ge benvärmarna till dem. Ja det vill säga om det inte ser helt förjävliga ut och om jag blir klar i tid, innan bebisarna har blivit vuxna och flyttat hemifrån. Hi hi det borde jag klara fast man vet aldrig. Jag har en tendens att aldrig nöja mig förrän saker och ting är perfekta och då kan man få hålla på länge.

Nu ska jag läsa bok. Håller på att läsa Pol Potts leende. Den handlar om hur fyra svenska journalister åker till Kambodja då Pol Pott var vid makten och hur de kunde undgå att se hur det verkligen var där. Journalisterna tycker nämligen att det verkar bra i Kambodja, vilket kan vara svårt att tro eftersom närmare 2 miljoner människor avrättades eller dog av slavarbete, svält och sjukdomar under Pol Potts drygt tre och ett halvt år vid makten. Verkligen ofattbart.



Det är ju en dag imorgon också

Jag skjuter upp formateringen av datorn till imorgon istället, så kan jag sova nu istället. Annars kommer jag få va vaken hela natten. Sånt där tar tid.

Datorhelvetet

Ja nu ska jag ta och formatera datorn och hoppas den ska bli snabbare efter det. Just nu så prövas mitt tålamod varje gång jag startar den eller försöker göra något. Tålamod är verkligen inte min starka sida. Känner att denna formatering också kommer testa mitt tålamod om inte allting fungerar på en gång. Fan gillar det inte men kanske blir det bättre i längden. Ibland måste man tänka långsiktigt. Så om ni inte hör av mig på några dagar så har datorhelvetet bråkat en gång för mycket. Håll tummarna det kan behövas.

Ses snart förhoppningsvis.


En lång lång dag

Så skönt att äntligen vara hemma. Idag har det varit en lång dag men en rolig dag. Anledningen till att den blev så lång är att jag direkt efter jobbet spelade pingis med några arbetskamrater sen efter det bar det iväg till innebandyträning. Både pingisen och innebandyn var skoj, ja och jobbet också =). Hade lite genombrott i mina programmeringsuppgifter idag på jobbet och det är alltid kul när man har ett fel i koden och man äntligen hittar det. Man känner sig så nöjd.  

Pingisen går bara bättre och bättre. Jag är ju inget proffs ännu och kommer väl aldrig att bli men jag känner att jag blir bättre och det är ju aldrig fel. På innebandyn är jag lite som en ko på grönbete. Jag säger inte kalv eftersom jag inte är 20 längre, inte 25 heller för den delen. Jag springer omkring mycket och vill mycket men vet inte om det blir så mycket av det. Jag vet att det kommer att lossna för på vilja och lite jävlaranamma kommer man långt.

Måste köpa någon slags adventsstake eller stjärna sen lite längre fram så jag får lite julstämning. Åker till Lule först den 23 december och ja helt plötsligt är det jul. Jag brukar inte ha julpynt eftersom jag inte investerat i det under studietiden men då brukar jag åka tidigare till Lule och hinner få lite julkänslor.

Åh blev så glad när jag kom hem från träningen och upptäcke att jag hade massa blandgodis hemma. Vrålhungrig som jag var kastade jag i mig det och avslutade jag med lite wetabix med äppelmos, mjölk och kanel. Lite nyttig var jag i alla fall. Jag tänker ofta att gud vad bra att jag tränar. Nu kommer jag komma i form men det slutar alltid med att ju mer jag tränar desto mer onyttigheter stoppar jag i mig. Hi hi fast jag är glad ändå. Det är lite anledning till att jag tränar. Jag gillar verkligen att äta mat, godis, glass, fika och mat igen. Mat är ju så gott. Jag skulle dock önska att mina jeans kändes lite bekvämare än de gör just nu. Just nu använder jag mest jeans som spruckit lite men måste alltid ha långa tröjor då. Nåja jag kan ju alltid köpa nya jeans.

Nighty night

Mitt på pricken

Hej!

Ja nu är det söndag och ska hoppa i säng alldeles alldeles strax. Tänkte bara skriva lite innan. Helgen gick fort som vanligt. Eftersom helgen alltid går så fort så har jag börja tänka vardagarna som helg också. Alltså helgen består ju av lördag och söndag sen kan man räkna in fredagen också eftersom man laddar för helg då. I alla fall så delar jag in vardagarna in i 2 dagarsintervall. Måndag och tisdag sen onsdag och torsdag och tänker man så så går veckorna också sjukt fort. Man tänker att nu ska jag jobba måndag och tisdag, sen på tisdagen tänker man nu ska jag jobba onsdag och torsdag och helt plötsligt är det fredag. Vet inte om det var det som jag var ute efter då jag började tänka så utan jag ville att helgen skulle kännas längre nu går allt bara skitfort.

Idag var jag på Cosmonova och kollade på 3D sea monsters. Det var coolt, det kändes verkligen som att de simmade i ansiktet på en och att man kunde ta på dem.

I fredags då jag var ute så var det en kille som sa till mig "Jag gissar att du jobbar med IT". Det var imponerande tycker jag eftersom att jag inte är den typiska it-personen. Sen sa han "jag gissar att du är programmerare". Ja och det stämmer ju också. Jag frågade hur han kunde gissa det och han sa "ja alltså du har ju inga påsar runt ögonen men du är svart runt ögonen". Ha ha så det var det som avslöjade mig. Sov nog lite knackligt under veckan och att stirra på en datorskärm dagarna i ända kan ju inte annat än ge en svarta ringar runt ögonen. He he så illa är det nog inte. Fick i alla fall ett visitkort där han sa att de sökte kvinnliga programmerar där han jobbade. Verkar som ett schysst ställe där han jobbar. Kanske får kolla upp det lite mer. Inte för att jag har tänkt byta jobb eller om de ens stämde det han sa. Nåja nu måste jag hoppa i sängen så att de svarta ringarna runt mina ögon inte blir värre.

Lördagen vart tog du vägen?

Igår hade vi afterwork med jobbet. Det blev lite käk och sen en eller två öl för mycket =). Det var väldigt trevligt men hade kanske kunnat dricka lite mindre för jag var lite sliten idag. Runt kl 14 lyckades jag i alla fall bege mig till jobbet och jobbade ca 3 timmar. Jobbade några timmar idag eftersom jag måste jobba in några timmar eftersom jag var ledig förut. Sen kom jag hem och har bara käkat pizza och tittat på tv. Jag pallar nog inte att göra något idag, ingen utgång blir det i alla fall. Kanske bara kolla på film blir lagom för mig samt röja lite i lägenheten. Diska undan och hänga in saker i garderoben osv. Måste tvätta men det får bli morgondagens problem eller kanske ska jag säga det för morgondagens nöje.

Nä nu måste jag vila, åt alldeles för mycket pizza.

Lokalsinne = 0

Var och tränade innebandy idag. Det var riktigt skoj och jag får komma tillbaka på måndag. De sa att de tyckte att det såg bra ut, mitt spel alltså. He he men att hitta dit var inte skoj. Jag hade kollat på en karta innan men tunnelbaneutgången var inte där det stod att den skulle vara så jag var helt lost från början. Såg en tjej kliva av tunnelbanan med innebandyklubbor, så jag trodde ju givetvis att hon skulle träna. Så jag började följa efter henne lite smått på lagom avstånd och hon gick till en gata som jag kände igen namnet på. Sen passerade vi en annan som jag hade lagt på minnet. Då drog jag slutsatsen att hon verkligen skulle spela innebandy där jag skulle spela. Sen gick hon in på en mörk gångväg i en skog. Jag började fundera om det verkligen var rätt. Detta kom jag inte ihåg från kartan men jag tänkte att det kanske var en genväg. Ha ha det var det inte. Helt plötsligt var hon borta och jag vilse. Jag ringde till tränaren och hon försökte förklara vägen men jag visste ju inte vart jag var. Helt ensam på en gångväg i en skog i en förort i stockholm. Jag visste ju i alla fall vart tunnelbanan var så jag gick tillbaka dit. På vägen möter jag en man som verkade lagom hög/full och frågar vart sporthallen var han sa att den nog låg nära tunnelbanan. Vid tunnelbanan möter tränaren mig och hallen låg ju bara 3-4 minuter från t-banan. Ja 30 minuter försent kommer jag till tränigen. Missade bara löpträningen som var innan. Jag gick vänster -vänster och sen ca 15 minuter man skulle gå vänster - höger ca 3 minuter. Nåja nu vet jag.

Pingisen hann jag inte med idag eftersom jag inte hann packa träningskläder på morgongen och ta med till jobbet. Nästa torsdag ska jag köra pingis och förhoppninsvis innebandy =).

Nä nu ska jag hoppa i sängen. Ska vara tidigt på jobbet imorgon så jag kan sluta tidigt.


RSS 2.0