Så det blev den rosa

Hej!

Ja, det blev så att jag behöll mobilen, den rosa sony ericsson k770i. Jag studerade 3s täckning och enligt deras täckningskarta ska man kunna ringa röstsamtal i Juoksengi och 3g i Kuivakangas och övertorneå. Får se om jag blir nöjd. Om de är bra täckning så kan jag överleva att jag binder upp mig i två år (usch det låter ju aslänge). I alla fall så behöver jag en ny mobil och en operatör med bättre täckning än den jag har just nu, så jag slår till. Känner mig glad över den nya telefonen =).

Ja i helgen var jag i Sollefteå och hälsade på en kompis, hennes sambo och dotter. Oj jag glömde nämna monstret. Monstret är deras labrador som blir lite väl hmm hur ska man säga det exhalterad i vissa situationer. Fast egentligen var han inte så farlig Tage, alltså det är det som han heter. Han skällde och hoppade lite när man kom dit och mötte visa hundar men han lugnade ner sig fort. Skönt att veta att han lyssnade på matte och husse för jag kan inte kommunicera med hundar. Jag har ju bara så oerhört svårt för djur i allmänhet och är i princip rädd för alla. Allt från hund, katt, till insekter. Egentligen har jag lättare för vilda djur för de lämnar en i fred. Nåja Tage var okej, när jag inte brydde mig så mycket om honom så brydde han inte sig om mig. Kan tänka mig att han är en bra hund. Det tycker i alla fall jag.

Sollefteå var väl helt okej men min rastlösa själ hade aldrig kunnat bosätta sig där. Jag måste ha mycket som händer runt omkring mig. Det var i alla fall riktigt kul att hälsa på och umgås med kompisen och gänget. Fick stiga upp tidigt under helgen run kl 7 för dottern skulle ha mat och Tage ut och gå. Faktiskt riktigt skönt med morgonpromenader och ska börja gå oftare till jobbet. Den sista tiden har det blivit mycket buss.

Nu har jag äntligen kontaktat ett innebandylag så på torsdag ska jag provträna. Jag hoppas det går bra för jag skäms ihjäl om de inte vill ha mig. Då känns det som att jag inte har någon koll på min innebandyförmåga fast då vet jag det. Så nervös är jag och det är bara måndag. Puh får tänka att jag är bäst för då vågar man ta för sig på planen. Samtidigt ska det bli kul.

Ha ha jag passade på att shoppa lite i Sollefteå. Alltså jag kan shoppa i stockholm men jag har mycket lättare att köpa grejer då det finns färre affärer annars kan jag inte ta beslut. Jag tänker att jag kanske hittar något bättre i nästa affär osv. Nu fanns det i princip tre ställen där jag kunde hitta grejer på varav två hade samma märken och i princip samma kläder. Då blev det så mycket enklare för mig.

Jag köpte
En svart kofta med grått mönster
En röd kofta
En kjol
Ett par benvärmare
En grå tunn tröja

Nu ska jag hoppa i sängen. Ska försöka vara tidigt på jobbet imorgon så jag inte behöver jobba så sent.

ångest

Jag är så dålig på att fatta beslut. Ska jag behålla den rosa mobilen eller inte. Det som oroar mig mest är täckningen. 3 har ju inte direkt ryckte om sig att ha bra täckning men det kanske har byggt ut. Bindningstiden på 24 månader känns inte så rolig heller. Till plussidan hör att den är ju så fin och att jag får mobilen på köpet och betalar 99 kr/månad som jag får ringa för. Fan, kanske måste jag slå tärning om det. Det brukar jag göra ibland. Hi hi fast det gäller mest saker som om jag vill äta kinesiskt eller indiskt. Hmm svårt svårt svårt.

Imorgon åker jag till Sollefteå, ska hälsa på en kompis. Hon har bott där i 3 år eller något liknande och jag har aldrig hälsat på, dåligt.

Åh hade utvecklingssamtal på jobbet idag. Mycket peppande. Har bara varit vanlig konsult men nu är jag young engineer. Skillnaden för mig blev stor. Innan var jag bara konsult på ett bolag som inte alls satsar eller bryr sig om att utveckla och utbilda sina konsulter. Väldigt tråkigt. Nu som young engineer så kommer företaget där jag är utplacerad på att satsa lite mer på mig och se hur jag utvecklas och fylla eventuella luckor i kompetensen. Eftersom de kanske vill anställa mig i framtiden. Det beror väl på hur det går för mig och om de kan anställa en.

Ska fundera vidare på mobilköpet.


Mobiler

Hej

Jo jag blev ju uppringd av en försäljare från 3 och det slutade med att jag köpte en mobil. Eller egentligen köpte jag inte mobilen utan fick med den då jag gick med på att skaffa ett 3-abonnemang i 2 år. He he fan jag är så dålig på att säga nej. Nåja jag tycker att telefonen är fin. Sen har de även lovat mig att jag ska ha täckning då jag befinner mig i Juoksengi. Jag tvivlar fortfarande på detta men kommer bli så förbannad om de har ljugit så de kommer att ångra sig. Det är alltid mitt argument då jag inte vill byta abonnemang. Jag säger att det enda som funkar är telia och att jag inte har någon lust att gå in på det finska näten då jag besöker tornedalen men nu ska även 3 funka där. Telefonen som jag fick hem nu var inte den jag hade tänkt köpa så jag vet inte hur jag ska göra. Jag vet inte heller om jag ska köra på 3, telia har ju överlägset bäst täckning. Nedan ser ni den rosa som jag fick hem, jag gillar den. Sen ser ni den modellen som jag hade tänkt köpa fast jag vet inte om jag hade valt röd. Den finns i svart och silver också.
                                    
                                                                                                                                                                                                                                                
                                                                                                                                                                                                                                                                   
Ja jag får fundera över hur jag ska göra.

Vaknade på fel sida

Hej!

Ja idag har jag mest varit på dåligt humör och förbannad på det mesta. Jag vaknade helt enkelt på fel sida. Det började med att jag blev förbannad på mig själv eftersom jag snoozade i 1 timme. Sen blev jag arg på att det var dammigt och grejer låg framme i lägenheten. Sen fortsatte det med att jag var tvungen att duscha. Jag gillar inte att duscha men jag gillar inte att vara smutsig heller. Nåja jag blev lite gladare när jag var ren. Sen blev jag förbannad för att jag inte hade något att ha på mig. Inget satt bra. Det slutade med att jag tog på mig ett par jeans som var alldeles för tajta vilket bara gjorde mig ännu mer förbannad. Det gjorde mig arg av två anledningar för det första för att det är så oskönt att ha för tajta jeans på sig och för det andra för att jag måste ha gått upp i vikt eftersom det var så tajta. Då blev jag sur för att jag inte tränar. Ja, sen blev jag även förbannad på skorna som inte sitter åt i hälen på höger foten vilket de aldrig har gjort. Tror de var sönderprovade när jag köpte dem så då blev jag mera arg. Sen efter det bar det iväg till jobbet och jag hann lugna ner mig tills jag kom dit. Humöret har inte blivit värre under dagen men vet inte om det blev bättre heller. Ja lite lugnare är jag nog. Jag tog en längre promenad hem från jobbet. Det var bra för då blev jag av med lite energi. Ha ha jag låter lite som Magnus Betner jag är förbannad på allt.

Nu ska jag chilla och bli på bättre humör. Ciao

Mera sport

Var och kollade på aik - linköping idag, damallsvenskan. Det var en riktigt rolig match och aik vann med 3-2. Aiks 3-0 mål var otroligt snyggt. Kolla på det om ni får chansen. De visade det på sporten.

Här får ni skåda min otroliga kastserie i kastoramatävlingen i helgen. Jag behöver nog inte påpeka att jag kom sist. Jag är nöjd för det var ju första gången jag testade 3 av 4 grenar. Kula hade jag testat när jag var liten ungeför för 15 år sedan. Kul med ett resultat så nu har man något att slå nästa gång. Det var svårt att tagga när man inte hade något vänta sig. Ja de andra tävlande fick väl i snitt 2000 poäng så jag var inte direkt nära. Ha ha men kul var det.

Gren    Resultat    Poäng
Kula          6,44      321
Spjut      14,26      263
Diskus    14,24      162
Slägga    11,54      188
            Summa      934

Råkade även köpa en mobil i lördags. Har ju tänkt köpa en ny men inte den jag köpte. Det var en envis försäljare som ringde och jag slog till. Den kommer på onsdag då får jag se om jag gjorde rätt. Nä nu måste jag sova det är ju en dag imorgon också.

Bye

Nattinatt

Hallå,

Ja vad har jag gjort i helgen? Igår var jag på en kastoramatävling i Östhammar. Det var första gången jag kastade olika saker så resultaten blev där efter. Jag stötte kula, kastade spjut, kastade diskus och kastade slägga. Grenen som gick bäst var kula medan spjut var svårast. Slägga var också väldigt svårt men det tog sig och jag fick till slut in den på gräsmattan i sista kastet. De andra deltagarna hurrade he he trots att mitt kast var åtminstone ca 20 meter kortare än deras. De tre tidigare kasten hamnade på den röda löparbanan och i nätet. Ja väldigt kul att testa i alla fall. Var helt slut efter kastandet och somnade runt kl 23. Sen idag var jag med syrran och hennes kompis och fikade jättekanelbullar i Gamla stan och då menar jag "jätte" ca 2 decimeter i diameter. Gott var det.

Nu ska jag hoppa i säng och ladda in för en ny arbetsvecka. Ser framemot löning på torsdag.

Natti

Moomin och Raimat

Hej!

Jag har ju besök av syrran och hennes kompis och fick en present som tack för att de får bo hos mig. Det var syrrans kompis som inhandlat presenten på en Ålandskryssning och den bestod av en godislåda som heter Moomin och en flaska vin vid namn Raimat. Hon tycker nämligen att vi är som Moomin och att det därför var en passande present. Ja å lite som Moomin kanske man är om man har rötter i tornedalen. Raimat är ett spanskt vin även om man kan uttala det lite finskt om man vill det. Nedan ser ni presenten.



Vad döljer sig då i denna Moominlådan? Ja enligt min syster ska det finnas världens största Muminfigur i den. Jag frågade om den var i choklad men det är den nog inte. Jag tror inte heller att det är världens största mumintrollfigur. Okej öppnade precis lådan och om världens största innebär ca 4.5 cm så innehåller lådan världens största Mumintrollfigur. Jag tvivlar fortfarande.

Förutom mumintrollet i lådan så finns:
1 st Tupla (finnarna kan göra choklad, mums)
2 st SukuLaku (finnarna kan göra lakrits, mums)
2 st klubbor
2 st Jenkki (vet inte vad det är)
2 st kola
2 st tablettaskar
2 st minismå godispåsar
1 st Kipparin piippu (en sån lakritspipa med lite rosa på)

En trevlig blandning måste jag säga.

Skulle åka buss från jobbet idag och busschaffören höll på att missa mig och fick tvärbromsa. Han säger "oj vilken tur att jag hann stanna". Jag sa "Ja det var snällt av dig". Men jag tänkte att syftet med bussen är väl att de ska stanna vid busshållsplatser och plocka upp folk, det ska väl inte bara vara turen som avgör. Sen får han tvärbromsa vid nästa hållplats också. Då säger han till mannen som kliver på "Ja, jag såg nog allt din röda platsficka och stannade". Hmm jag tänkte igen att annars kanske man kan tänka sig att en person som står vid/i en busshållplats och väntar att den väntar på bussen och då vill att bussen ska stanna. He he men man tänker ju olika.

Ska börja röra mig in till staden för att möta upp mina gäster och äta lite mat.
Ciao

New york, ge mig

Idag har det varit jobb och sen spelade jag pingis. På jobbet programmerar jag, vilket jag tycker är skoj men just nu kör jag mest copy-paste, vilket är lite hjärndött. Jag vill tänka mer och komma på en schysst lösning på något programmeringsproblem men det kommer säkert. Känner mig nöjd på jobbet, de två senaste veckorna har jag inte tänkt en enda gång att jag vill sluta. He he jag är lite impulsiv av mig men försöker tänka igenom saker och ting mer än en gång. I alla fall ibland.

Åh jag vill åka till New York, måste ta tag i sparandet. För åker jag dit vill jag inte bara åka dit för att se staden utan jag vill ju shoppa också. Shoppa massor =). Det här med att jag inte ska göra av med så mycket pengar just nu, det gör att jag bara hittar massor av saker som jag vill köpa.

Har syster den yngre och hennes kompis på besök. Eller de är inte här just nu för de är och kollar på Coldplay men efter spelningen så kommer de hit. Jösses vad fort denna vecka har gått, fredag imorgon. 

Trött är jag också, kanske dags för sängen. Men först ett glas vatten för jag är så törstig och sen en kopp te. 
 

Idol, jag döör

Hej!

Kollar på Idol just nu. Samma visa varje år, det kryper i kroppen när folk sjunger riktigt dåligt. Ja, man kan ju inte låta bli att skratta ibland fast jag skrattar ju med folk inte åt. Eller jag skrattar ju åt dem men jag lider med dem också.

Att göra assist är kul och jag är nöjd då jag gör assist. Har spelat 6 matcher och gjort 4 assist och 3 mål så jag säger som Henke Larsson, "Ja, jag är nöjd". Imorgon är det pingis igen det ska bli kul.

Måste rekommendera Gränsbevakarna Australien, spännande program som sänds på kanal 9. Man kommer liksom in i det och vill veta om de åker dit eller inte. Om de är oskyldiga eller skyldiga osv. Man följer ett team som bevakar Australiens gränser på flygplatser och längs kustremsor.  









Ska röja lite i lägenheten nu får besök av syster den yngre imorgon.

Bye

Tjoho vi vann

Nåmen senare! (jo jag ville stava så)

Ja, vi vann matchen med 2-0. Jag gjorde ett assist men inget mål. Matchen började kl 21 och det är nog lite sent för mig. Jag var laddad men var sååå seg på plan. Stod mest still och då blir inga mål gjorda. Vi slutade på andra plats. Nu blir det inomhusfotboll i korpen att se framemot. Vi ska anmäla oss till det seriespelet också. Kul =)

Sov så gott allesammans

Matchdags

Tja,

Ska spela sista fotbollsmatchen idag för säsongen. Sen är serien avklarad. Vi ligger tvåa nu så vinner vi idag blir vi tvåa i korpen division 4, oyeah! Folkets jubel, he he kanske inte är värsta bedriften men bättre än att komma t ex sist i korpen div 4. De som ligger trea har ett poäng mindre än oss och de som ledare har 16 poäng mer, så etta kan vi inte bli. Idag vill jag göra mål, ja det vill jag. Det blev inget sist bara ett assist. Nåja vi får se hur det går, jag laddar i alla fall. Laddar även upp en bild från en fotbollsmatch för att jag ska bli mer laddad. Inte för att bilden är så lik verkligheten.

På bilden är det sommar det är det inte nu.
På bilden spelar de 11-manna vi spelar 7-manna.
På bilden spelar det på gräs vi spelar på grus.
På bilden är det varmt det är det inte nu.
På bilden är det herrar som spelar det är inte vi.
På bilden spelar de fotboll det gör inte vi, ha ha eller vi gör ju det men på en helt annan nivå.
Det ska bli kul i alla fall.





Har bestämt mig för att inte göra av med lika mycket pengar som jag gör. Mina pengar bara försvinner på ingenting. Jag har blivit en riktigt slösare, vilket jag inte var när jag var liten. Visst ska man unna sig saker men kanske inte varje dag och hela tiden. Kan vara skönt att spara lite så kanske man kan unna sig något lite större och dyrare i framtiden, typ en resa. Jag berättar sen hur matchen gick. Måste sticka.

Bye

Skrovmålet en klassiker

Hej

Igår funkade inte riktigt tankeverksamheten som den brukar. Många felsägningar blev det. Kommer dock bara ihåg en just nu. "När ska du sova dig". Hjärnan blandade ihop "När ska du lägga dig" och "När ska du gå och sova". Det var flera sådana som blev fel, saker man kan säga på flera sätt så kombinerade hjärnan ihop dem fel. Nåja kommer jag på någon till så skriver jag dem. Fast som med det mesta så är det roligast om man var där. Kom på en till, "Bäst du åker nu så att du inte somnar framför ratten" ha ha borde väl vara "Bäst du åker nu så att du inte somnar bakom ratten". Den blir mest rolig om man ser det framför sig hur någon somnar framför ratten. Man måste ju klättra upp på instrumentbrädet och lägga sig där inte direkt något som man bara råkar göra.

Käkade på Max igår, jag gillar Max. Jag gillar Max väldigt mycket fast inte så mycket att jag vill äta där varje dag men någon gång då och då. Igår käkade jag orginalmål men det är skrovmålet som är det bästa. Det var det man åt när man var yngre, det fanns liksom inget annat att välja på. Eller det kanske det fanns, men jag visste inte bättre. Ja och jag behövde inte veta bättre eftersom jag var nöjd ändå. Bara för att hylla skrovmålet lite så infogar jag en bild. Känner ni hur det vattnas i munnen?



Källa: Max

Ska kolla lite på Prison break nu och om jag orkar så lägger jag upp lite bilder från stafetten efteråt.

Ciao

Bellmans avklarad

Hej!

Stafetten igår gick bra. Jag klarade min tid under 30 minuter. Fast kan inte påstå att det var ett bekvämt lopp. När jag tog över stafettpinnen och skulle börja springa var jag riktigt taggad och började springa. Var nervös i kroppen så jag kunde inte uppskatta om det var ett bra tempo som jag höll men det visade sig efter ca 2 km. Då blev det astungt och det var bara att slita sig igenom de återstående 3 km. Fram till 3 var ganska okej men de 2 sista fick jag verkligen peppa mig själv för varje steg jag tog. Jag tog mig i mål och gav pinnen till nästa löpare. He he var ganska trött precis när jag kom i mål men drack lite energidryck och då kändes det nästan som jag kunde springa mer. Det kändes bra i kroppen. Jag tror jag ska värma upp mer nästa gång. Enligt det preliminära resultatet så hamnade vi på en 217 plats av 1170 lag. Vi tävlade i mixklassen. Nedan ser ni sträcktiderna. Jag är löpare 2, 26:49. Jag är nöjd även om jag hade den sämsta tiden i laget.
Preliminärt resultat:
Runner Sträcktid Total tid
1            18:37       18:37
2            26:49       45:25
3            26:38       1:12:02
4            24:58       1:37:00
5            19:20       1:56:19
5            0:15         1:56:34

Total tid 1:56:34

Förutom löpningen så blev det mat och fest. Alltid trevligt. Nu ska jag göra mig iordning och ta tillvara på denna dag.
Kram

Italien i Sverige och lite motorolja

Il cannelione (något liknande i alla fall) är en otroligt charmerande lunchrestaurang nära mitt jobb. Den drivs av ett par italienska bilmekaniker i sina bästa år som lagar pasta med kärlek och lite motorolja. När de inte lagar pasta så lagar de bilar, bilar av italienska bilmärken. Att de är bilmekaniker avslöjas av att fingrarna är svärtade av motorolja men vad gör väl det när allt är så bra. Har man oturen eller kanske turen och försöker lämna in sin bil på lagning under lunchen möts man av en skylt som säger "Kommer strax". Då kan man passa på å njuta av lite härligt god italiensklagad pasta och den trevliga personalen. Här får man beröm om man ätit upp allt på tallriken, det kanske beror på att portionerna är så stora. Har man även turen kan man höra personalen vissla Gudfaderns signaturmelodi. Kan det bli mer italien än så här? Viva Italia!





Igår tittade jag på film det blev "Du, levande". Jag förstår ju att filmen ska vara tragkomisk och skildra vardagen i Sverige men jag blev mest sömnig. En trea får den på en skala 1-5. Nu ska jag gå på en liten promenix och sen blir det Bellmansstafetten. Usch känner mig lite nervös. Jag berättar sen hur det gick. Ska även komma ihåg att ta med mig kameran så jag kan ladda upp bilder.

Ciao

42-åringen

Idag har jag spelat pingis. Det är ju jätteroligt och faktiskt jobbigt fast man inte tror det. Förlåt Junior för alla dissningar då du sagt att du tränat och vi har frågat menar du pingis och du säger ja och vi skrattar. Fan Jörgen, kanske mer känd som 42-åringen under OS, han är ju grym alltså. Så därför följer lite fakta om honom som ni kanske inte visste eller som ni redan visste. Jörgen debuterade i landslaget 1983, då var han 17 år. Hans första OS var Seoul 1988. Han bor i Oslo med familjen. Ja och som de flesta vet så är han bäst i världen i bordtennis om man inte räknar med kineserna. Men det borde man nog göra de är ju ändå rätt så många.


Källa. Wikipedia.

Nog om Jörgen och tillbaka till mig. Ja, jag förlorar alla mina pingismatcher, lyckades vinna en då vi spelade dubbel. Jag tror ändå att jag har förmågan, pingisförmågan, den finns inom mig måste bara plocka fram den =). Så kan jag nog börja vinna några matcher. Det verkar som att min blogg har blivit en träningsblogg och det är ju inte så att jag tränar sjukt mycket. Bara de 2 senaste veckorna. Hmm det var ju inte riktigt meningen. Ha ha jag menar att det skulle bli en träningsblogg. Nåja kanske skriver om lite annat snart.

Snart helg igen. Då är det bellmansstafetten på lördag, kanske fest efteråt. Söndag blir det kanske lite utflykter, på fredag ska jag ladda för bellmans. Eller så mycket kommer jag inte att ladda men jag kommer inte gå ut och festa i alla fall. Fast jag vill verkligen göra en bra tid men har man inte tränat ordentligt så har man inte. Snart är det avklarat.

Ciao

Fotboll och löpning

Kollade nyss på fotbollen och jag tippade att Sverige skulle vinna med 2-1. Inte för att jag har så bra koll men man kan alltid gissa på 2-1 utan att göra bort sig. Med tippa menar jag inte att jag satsade några pengar utan jag nämnde resultatet för nårga vänner.

Funderar på att satsa på ny löparutrustning eller i alla fall satsa på någon slags klocka så jag kan ta tid. Just nu springer jag med mobilen i näven. Det bästa vore en klocka som kunde mäta sträckan också men då kan man få betala betydligt mer. Man tänker ju lite så att ju bättre utrustning man har desto mer tränar man. Ha ha fast så är ju inte alltid fallet. Man kanske bara får mer dåligt samvete då man inte tar sig iväg. Fast då kanske samvetet får en att träna mer. Skulle även behöva någon löpardress och nya löparskor. Ser ut som hejkomochhjälp när jag är ute och springer. Tror även att mina nötta löparskor orsakar mitt knäont, de gör ju inte saken bättre i alla fall.

Klockan till vänster vore schysst att ha. Den har koll på allt, puls, distans, tid, kalorier osv men då kostar den också 2999 kr. Jag får nog nöja mig med klockan till höger för 199 kr som endast mäter tiden. För när jag springer måste jag veta hur länge jag har varit ute annars blir jag less efter ca 10 minuter och springer hem i tron om att jag minst har sprungit en halvtimme.


Källa. Stadium

Imorgon blir det pingis med jobbet. Ska ta med mig träningskläder denna gång. Sist spelade jag i klänning, inte det ultimata träningsplagget. Pingis ser inte så jobbigt ut men man blir svettig i alla fall om man är en svettis som jag he he. Låt oss säga så här jag har en skill som gör att jag sällan fryser.

Nattinatt

Fotti

Idag har jag spelat fotti. Jag menar fotboll för er som inte vet. Inget mål blev det men ett assist och vi vann matchen med 4-2. Dribblade förbi en spelare på vänsterkanten bröt in mot mål och passade snett-bakåt till en i laget som spelade in den i mål. Kul å lyckas med en dribbling, jag är ju ingen dribbler direkt. Det är så kul med fotboll och lagsport, vill spela mer men det är bara en match kvar på korpsäsongen. Kanske jag jag köra innebandy men får sån beslutångest eftersom vi kör pingis med jobbet på torsdagar och jag skulle vilja köra det också. Men vi kommer nog köra korpen i inomhusfotboll också. Det kan ju bli skoj det med.

Lagade god mat idag. Kokade mandelpotatis, jag tycker det är riktigt gott. Jag gjorde även en gryta med nötkött i gräddsås med champinjoner, kantareller, lök och lite vitlök samt andra krydor. Det var jättegott men sen var jag vrålhungrig också. Får bli matlåda imorgon på jobbet. Första gången sen jag började där. Någon gång ska vara den första.

Ciao


Formen uteblir

Ja, idag tog jag joggingturen som jag tänkte göra igår. Det vara nära att det inte alls blev av. Började mäta upp sträckan som jag sprungit tidigare för att se vad jag hade för tid på 5 km och jag kan säga er att det inte alls såg lovande ut. Mycket sämre än jag trodde. Usch jag vill knappt berätta för jag är i mitt livsoform, olivsform, icke livsform, eller vad det nu kan kallas, just nu. Kommer typ få springa tills jag spyr för att komma under 30 minuter. He he jag hoppas fortfarande att kartorna man använder på nätet för att mäta upp en sträcka visar fel. För det spelar ingen roll om jag sprungit i 40 minuter eller i 25 den visar alltid en sträcka på 4.5 till 4.9 km. Sprang i 30 minuter idag och kände mig fräsch, vet inte om det beror på att jag sprang sakta. Imorgon är det korpmatch i fotboll då ska jag göra mål. Var så lat förra matchen så nu ska jag springa allt jag kan och göra mål.

Måste börja lägga upp lite bilder på bloggen. För att göra det hela lite roligare men har varit för slö. Skärpning. Har slutat äta godis eller andra onyttigheter, ha ha eller ska inte säga att jag slutat ännu bara för att jag inte åt godis idag. Jag tar en dag i taget =). Sluta helt kommer jag inte göra men jag behöver inte äta choklad eller fika varje dag.

Kram

Ibland undrar man

Hej!

Jag trodde jag hade slarvat bort en nyckel till lägenheten eller egentligen hade jag ju gjort det. Jag letade på alla rimliga ställen men kunde inte hitta den. Jag tänkte att den måste vara i lägenheten för annars hade jag ju inte kunnat komma in. Jag hann till och med börja fundera på om någon hade tagit sig in i lägenheten och snott den. Ha ha ja, jag vet att jag låter paranoid.

I alla fall så hade jag ju inte letat i soporna. Så idag tog jag på mig gummihandskarna och började gräva bland mögel och andra äckliga matrester. Trodde verkligen inte att den skulle vara där men där var den. Fasiken ibland undrar man hur man tänker eller vad man gör. He he verkligen klantigt av mig och kasta den men jag vet hur det gick till. Förra helgen städade jag och skulle rensa lite grejer. Jag tog en metallgrej som jag skulle slänga (inte nyckeln), nyckeln som jag skulle lägga där jag brukar ha den och något annat skräp i näven. Tanken var att slänga skräpet men inte nyckeln men tydligen så åkte allt ner i soporna. Skönt att jag hittade den i alla fall.

Det blev ingen utgång igår, det var faktiskt skönt. De senaste helgerna har jag varit ut en till två gånger. Det blev ost, vin och choklad hos en kompis. De gick ut men själv begav jag mig hemmåt. Det är alltid en upplevelse att åka tunnelbana en lördag kväll. Nu satt jag brevid ett gäng 17-åriga killar som snackade om sina erövningar osv. De börjar skratta åt en av killarnas erövningshistoria, killen blir lite stött och säger argt men ändå på skämt "fan jag ska sparka in käften på er". Jag hade velat säga "ja, gör gärna det så slipper vi höra på skiten". Svensk som jag är så höll jag tyst och det mesta av deras historier var nog mest snack.

Tänkte ta en joggingtur men jag skjuter upp den till ikväll eller till imorgon. Varför göra något idag när man kan göra det imorgon? =)

Ha det!

Lördag så fiint

Hej!

Har precis ätit en ordentlig frukost som faktiskt smakade bra. Jag har lite svårt för frukost, tycker inte att det är så gott. Skulle helst äta lagad mat men det blir ju ett projekt i sig. Då måste man ju stå och laga mat hela dagarna och vem har tid med det. Piffade upp de rostade ostmackorna med gurka, tomat, avokado samt lite örtsalt. Ett gott te och en god juice till det. Ska snart njuta av livets dryck, kaffe. Ååå vad jag gillar kaffe.

Ska kolla på Prison break strax medan jag tvättar kläder. Egentligen tycker jag att serien borde ha avslutats efter säsong två men vill ju veta hur det slutar. Sen är det ju fortfarande en bra serie fast den börjar bli lite upprepande. Man vet liksom att Link (Link the sink som vi brukar kalla honom för) ställer till det sen får Michael reda ut det.

Nåja jag ser ändå framemot att den har dragit igång igen. Ska även försöka ta mig ut på en joggingtur. Jag joggade igår och det kändes okej, har dock börjat få ont i ett knä men är nog bara överansträngd. Sen kanske det blir lite festligheter ikväll.

Baka eller inte?

Hallå hallå

Grejade lite med layouten för bloggen men man blir ju liksom aldrig nöjd. Funderar på att lägga in bilder på kakor eftersom bloggen trots allt heter Cake. Egentligen hade jag inte tänkt att skriva om bakverk (höll på att skriva bakvärk men det är något annat) men vem vet det skulle ju passa in. Cake är ett gammalt signum som jag en gång i tiden hade då jag jobbade på Coop Extra, därav namnet på bloggen.

Kollade precis på en dokumentär på SVT om ADHD. Kanske har jag än släng av det för vissa punkter passar in men det kanske är så för alla. Mitt humör när jag var liten och kände mig orättvist behandlad var inte att leka med. Letar jag efter något och inte kan hitta det , så blir jag galen, fast vem blir inte det? Jag har i alla fall lärt mig att tygla mitt humör men om jag har lite att göra blir jag rastlös och blir irriterad på det mesta. Nuförtiden så är jag lugn, nu är det mest i tävlingssituationer som jag kan tända till fast knappt det längre. Det jag inte pallar är när jag gör något som jag är dålig på t ex frisbeegolf. Fy så svårt det är och såå dålig jag är på det. Ha ha men man kan ju inte vara bäst på allt.

Snart är det helg igen. Ska försöka jogga fredag och lördag eventuellt söndag, måste ju finslipa formen till Bellmansstafetten, så att jag åtminstone kan släpa mig runt. Usch gruvar mig redan. Det kunde ju ha varit mycket värre. Det kunde vara 1 mil, de kunde vara uppför hela vägen osv. Måste tänka positivt.

Kram

Då var jag igång

Alla mina tankar den senaste tiden har varit i form av blogginlägg så det var ju på tiden att jag skaffade en. Ni får stå ut med layouten som den är just men den kommer fixas till. Måste ju bara komma på hur jag vill ha det först.

Idag lyckades jag faktiskt ta mig ut på en joggingtur, kors i taket. Detta firade jag med att äta massa glass. Planen är att jag ska komma i form tills jag ska springa Bellmansstaffetten. Jag insåg ganska snabbt under mitt löppass att det nog inte kommer att ske. Bellmanstaffetten är nästa lördag och jag har inte tränat regelbundet sen april. Ja och det kändes verkligen. He he jag får göra det bästa av situationen och som tur är det bara 5 km det kan man ju ta på vilja. Fast egentligen vet jag inte om jag vill. Det är picknick efteråt det kanske kan motivera mig. För äta det vill jag =)

Ja förutom träning så jobbar jag. Jag har jobbat i 4 månader och är redan mentor till en ny. Det är lite som att en blind leder en blind. Men jag gör mitt bästa och lite kan jag även om jag fortfarande inte är proffset, långtifrån.

Var på bio i helgen, två gåner. Jösses hur olika man kan må efter olika filmer. Såg Mamma Mia, var jätteglad och på bra humör. Såg Barnhemmet, var rädd, ångestfull och kunde inte sova på natten. Ångestfull, hmm kan man säga så? Kanske fylld av ångest. Snart dags för sängen så jag kan producera lite på jobbet.
Ciao

RSS 2.0