Resa bokad

Nu har jag och Håkan bokat resa till Valencia. Vi åker den 16-20 april. Priset för flygresan blev 1340 kr per person tur och retur. Det kommer tillkomma lite mer kostnader eftersom vi flyger från Skavsta. Dit flyger vi till Barcelona sen ett tåg till Valencia. Hem flyger vi från Alicante till Skavsta så det blir tåg från Valencia till Alicante. Vi får kanske se lite av Barcelona och Alicante också =). I alla fall pyttelite. Ja och sen buss från Stockholm till Skavsta. Ska bli skoj. Synd att pappa inte kunde hänga med också. Nåja han ska komma på besök i Stockholm i maj troligtvis.


Surt värre

Usch en trist dag idag. Känner mig på dåligt humör efter två förluster. Först var jag med och spelade korpmatch i innefotboll imorse. Jag stod i mål och efter en halvlek så låg vi under med 5 mål. 3 mål som de gjorde var spelmål som är otroligt svårt för en målvakt. Hmm två klantade jag in. En släppte jag in mellan benen. Jag var lite för morgonstel och orkade inte böja på knäna när jag skulle rädda bollen. Jag böjde bara ryggen och och hann inte ner. Kände bollen men den slant in ändå. En annan boll var jag på väg att ta men fick inget grep och tappade in den. Nåja vi var ju inte direkt nära att vinna matchen ändå. I andra halvlek ville jag inte stå längre utan spelade ute. Där gjorde de också 5 mål. Ja så vi förlorade med 10 - 0. Ja hade jag tagit de där 2 bollarna hade vi ändå förlorat med 8-0. Vi hade inte några mållägen heller. Så jag kan nog sluta gräma mig över de 2 bollarna jag tappade in =).

Åkte till innebandyn och den förlorade vi med 3-2. De var bra motståndarna och vi satte inte våra lägen. Två öppna mållägen missades av spelare i vårt lag. Om jag ska glädja mig åt något så var jag faktiskt inte inne på några av deras mål. Sen var jag inne på våra mål som vi gjorde men det var i powerplay. Nåja det hjälper ju inte det är fortfarande en förlust. Nu känns det svårt att vinna serien. Vi kommer komma tvåa det vet vi och vi kommer gå upp i division 3, vilket är skönt. Nu är det 3 matcher kvar av säsongen och vi ligger 5 poäng efter serieledaren som vi möter i sista matchen. Ja så även om vi vinner de resterande matcherna och vinner mot dem. Ja och de vinner sina matcher förutom mot oss så vinner de serien med 2 poäng.

I fredags blev det lite Afterwork med några kollegor på Ericsson. Det var trevligt var lite seg på lördagen men inte så farligt. Under lördagen på dagen kollade jag på reprisen av damernas curlingfinal. Jag visste att Sverige skulle vinna men ändå kommer man in i det och några tårar fälldes då de tog guld. Jag blir alltid så rörd när folk vinner. Det är så vackert =). Blev lite fika och häng med en kompis. Ja och på kvällen kom Honksy förbi och vi kollade 3 milen samt käkade en av våra favoriträtter. Gravadlax, kokt potatis och gravlaxsås. Fast denna gång körde vi med rökt lax. Det var också mumisgt. Till hade vi avokado också. Verkligen gott måste jag säga. Enkelt men gått. Egentligen borde jag börja grava lite lax själv så man alltid har i frysen. Nu köper vi färdig gravad.

Åh måste käka lite nu. Har allt hemma redan.




Iskallt

Visst var det otäckt att ha någon som försöker smyga sig in i lägenheten. Numera är jag extremt paranoid när det gäller att låsa dörren. Jag kollar flera gånger. Låser upp och låser om. Kanske inte är bra att göra det för komplicerat då kanske man gör fel och låser upp när man tänker att man ska låsa.

Usch svinkallt i min lägenhet. Elementen har precis blivit lite varma. De har varit iskalla i två dagar, tydligen hade oljan tagit slut i husets värmepannan. Nåja nu är det fixat och det börjar smått bli lite värme. Kommer nog ta någon dag. Sen sipprar det in en massa kyla från fönstrena och säkerligen ut en massa värme. Nej jag har inte öppnat fönstrerna men de är inte så täta. Får kanske tejpa lite. Men under täcket är det alltid varmt eller under en filt så det funkar.

OS-guld igen! Härligt härligt. Ska ta en kopp te nu innan jag släcker ner.


En tjuv?

Var så trött igår efter matchen. Jag spelade med min förkylning och det kändes bra under matchen men jag var helt färdig när jag kom hem. Vi vann matchen med 7-2, gjorde inga poäng. Typiskt.

Igår när jag stodi hallen och håller på att ta på mig skorna för att jag tänkte gå till affären, ser jag hur handtaget till ytterdörren trycks ner försiktigt. Försiktigt känner någon om det är låst. Jag står helt förstenad och tänkte låste jag dörren, låste jag dörren. Puh jag låste dörren annars hade någon okänd stigit in i lägenheten. Försent kommer jag på att titta i titthålet för att se vem det var. Jag såg ingen. Jag tror någon tänkte smyga sig in och kanske sno något i hallen. Hade de blivit påkomna kan de ju bara säga att de kommit fel. Skojat bort det liksom. Jag hade duschat för ca 15 minuter sedan och om jag hade glömt att låsa medan jag var i duschen och de smygit in då, ja då hade jag inte hört något. Måste alltid komma ihåg att låsa i fortsättningen. Väldigt fräckt om det var så. Jag tror inte att det var någon som gick fel. Folk brukar inte öppna en dörr så försiktgt, inte smygande i alla fall.

Har hunnit med en jobbfest i fredags med Dfind min förra arbetsgivare, fick vara med ändå. Skoj. Sen lite lagmys i lördags. Lite dålig närvaro, vi blev 4 st. Det var vi tre i spelarrådet som var där samt vår tränare, det var hos henne vi höll till. Ja och vi i spelarrådet som hade ordnat det. Vi hade i och för sig lite dålig framförhållning. Får göra det bättre nästa gång =).

Härliga OS-medaljer vi har tagit. Har fått fälla några tårar några gånger. Gråter så fort vi får en medalj det är ju så mycket känslor. Speciellt när kommentatorena blir helt galna.





Krasslig

Träningen blev inställd idag. Lite skönt faktiskt jag känner mig lite krasslig ändå. Jag har inte ont i halsen men i luftrören. Det bränner och svider i dem som att jag skulle ha hostat i flera veckor. Gör jätteont när jag hostar till lite grann. Som att jag har ont i halsen fast det sitter inte i halsen utan längre ner i bröstet. Nog klagat, jag njuter av att kunna kolla på OS.

Ska nog göra en kopp te, det kanske hjälper. Fredag imorgon härligt.


Lite blandat

Sitter och kollar på OS, det är så kul speciellt då man har någon svensk att heja på. Fast jag fastnar i det mesta. Finns alltid någon man kan heja på. Två OS-guld också, nice.

Var och tränade idag. Brukar ju köra spinning på onsdagar men testade dans afro på friskis idag. Det var kul. Inte så svår koreografi, var orolig att jag inte skulle hänga med men det gick bra. Kul att röra sig till musik och släppa loss lite. Det var inte så jobbigt men det kanske är för att man inte tar ut rörelserna som nybörjare.

Usch tror jag håller på att bli sjuk. Har varit helt torr i luftrören idag som att jag har hostat en massa men det har jag inte. Nu känner jag att jag har ont i halsen och lite huvudvärk. Hoppas det inte är något. Håller på att planera en resa till Valencia där min lilla syster pluggar spanska under våren. Vi får se hur det går måste fråga om ledigt på jobbet.


Vinst igen

Idag vann vi innebandyn med 13-0. Det går bra nu för oss. Jag gjorde inget mål men tror det blev 3 assist. En kul match förutom att de slog väldigt mycket på klubban plus att de låste klubban. Det är ju okej om domaren blåser men jag tyckte de släppte alldeles för mycket. Alla slag och mindre bra domare störde mig.

Var iväg och lirade lite innefotboll i korpen i morse. Stod i mål eftersom vår målvakt var borta. 2-2 blev det. Tråkigt att släppa in mål men skönt att det ändå blev oavgjort. Det är andra poängen vi tagit i serien och ja vi ligger fortfarande toksist. Men det är ändå ganska kul att spela.

Tror jag ska lägga mig i sängen och kolla på tv. Är lite stel i kroppen och känner att jag behöver vila.

Utmaningen

Utmaningen: Försök cykla på den här cykeln =)




Tog en promenad till Liljeholmsgallerian och hade med mig kameran. Denna cykeln står på samma gata där jag bor och jag ville fota den. Sen blev det också en till bild. The time is now.



Det snöade därför är bilderna lite disiga. Ytterligare en bild på den isiga cykeln men lite mer av min gata syns är nedan.



Kollar på skidskytte. Heja Sverige! Härligt med OS. Helena sköt fullt i stående också, grymt. Måste bara åka skidor som aldrig förr.


Softar

Tar det lugnt hemma just nu. Ska kolla om tvättstugan är ledig. Ska fixa lite i hemma, hänga upp tavlor. Kanske går på en prommenix. En soft lördag, kanske hittar på något senare. Var och bowlade igår det var skoj. Fick 138 poäng. Tror jag tangerade mitt rekord. Har en gång förut fått 138 men aldrig högre än det. Eller så är mitt rekord 148 men det tror jag inte. Tror det är 138. Sen blev det öl och lite nachos på en bar. Ska kolla tvättstugan nu.

Så trött

Idag tar jag det lugnt. Känner mig väldigt trött så jag skippade spinningen idag. Jobbet var okej. Det är alltid lite segt under analysfasen av ett arbetspaket. Det här med att uppskatta tid är inte alltid så enkelt. Uppskattar att man har tid, det gör jag men att uppskatta hur lång tid vissa saker tar är svårare. Jag försöker tänka om jag skulle hinna med något på 1 timme går inte det så ökar jag med en timme. Tills jag kommer upp till en dag. Sen kanske jag tänker kan det här ta en och en halv dag, två dagar, tre dagar en vecka osv. Jag tänker ofta att allt går så snabbt så i slutändan får jag lägga på några timmar till varje moment. Nåja analysenfasen är inte så lång, vilket är skönt.

Var på Body pump igår på Sats. Jag får träna 5 gånger gratis under 10 dagar på Sats. Jag provtränar där så kanske jag köper kort där då mitt på Friskis och svettis har gått ut. Vi får se. Sats är väldigt bra i alla fall. På Friskis och Svettis är det alltid så trångt. Nästan som att de har lite för många medlemmar för min smak. Kanske samma på Sats men det verkar inte så. Jag har bara varit på Sats två gånger varav den ena var lördag 16.30 till 18.00 det kanske inte är rusningstiden direkt.

Ska kolla lite på friidrott nu.

Det var krossen

Idag vann vi innebandymatchen med 21-2. Det var kross kan man säga. Själv gjorde jag 4 mål och 2 assist. Kunde ha blivit ett femte mål. Hade öppet mål och skulle bara lägga in den men blev lite ivrig och tog i allt jag hade och missar hela bollen. Nåja jag är nöjd ändå.

Helgen har varit skön i övrigt. Var på Sats och testade deras gym igår det verkade schysst. Får se om jag köper kort där när mitt kort på friskis och svettis har gått ut. Tog en sväng förbi stan och handlade lite på Clas Ohlssons. Verkar ha blivit min nya favorit affär var där förra vecka också. Denna gång blev det en verktygslåda, hammare och skiftnyckel att stoppa i verktygslådan. Skruvmejsel har jag sen tidagre. Förra vecka så köpte jag en ram och lampor till garderoben. De har verkligen allt där eller en hel del i alla fall.

Imorgon måndag det känns okej vi ska dra igång ett nytt arbetspaket och det är alltid kul. Plus att jag i fredags löste en felrapport som jag skrev själv men med ett problem vi har klurat på länge. Puh vilken härlig avslutningen på fredagen det var. Egentligen var det inte fel i koden utan i koden som vi testar koden med. Kanske behöver vi kod som testar testkoden.

20 år senare

Helt färdig är jag. Var på spinning och det kändes extra jobbigt denna gången. Det var en annan instruktör och det kändes som att detta pass var lite intensivare eller så var det bara för att det var nytt. Jag lyckades välja en cykel där sadeln vinklades upp när man satte sig. Att stå i den tredje positionen gick inte för då stack sadeln upp och skavade mellan benen. Fick stå mer rakt typ som i andra positionen genom hela passet då vi skulle stå upp. Kom på att jag kunde trycka ner sadeln så den låg vertikalt då och då under passet. Fast inte gav det så mycket glädje, likförbannat när jag satt mig igen så vinklades fram änden upp och bakre delen ned.

I slutet av passet fick jag även äran att hjälpa en kille med att lossa skruvarna på cykeln. Man ska ju lossa sadeln och styret helt efter passet. Han fick inte lös den så superstarka jag fick visa vad jag gick för. Det visade sig att han skruvade åt fel håll. För att han inte skulle känna sig klen nämde jag att han skruvade åt fel håll.

Fick en sån härlig julklapp i julas. Har glömt att nämna det. Det finns en bakgrund till julklappen. När jag var liten, vet inte exakt hur gammal men någonstans mellan 4-6 år gissningsvis. Då skulle jag få nya skor och det enda jag ville ha var ett par rosa snowjoggers. Vi åkte tydligen runt hela staden till varenda skoaffär och letade. Nu får man ändå tycka att det var lite tur att vi bodde i Luleå och att staden inte är så jättestor. Vi hittade inga tror jag och jag var förmodligen flyförbannad och ställde till med ett himla liv om jag känner mig rätt. Jag var rätt så envis och temperamentsfull när jag var yngre. Haha med yngre menar jag yngre än 25 år eller jag blev nog lugnare efter gymnasiet. Numera känner jag mig lugnare. I alla fall så fick jag ett par rosa snowjoggers i julklapp i år. Mer än 20 år senare. Jag skrattade gott och använder de lite då och då. Inte till jobbet jag vill ju inte se yngre ut än vad jag är. Är ju redan yngst typ. Så här ser de ut:

Källa:Ellos.se

Har inte fotat själv och det ser nästan mer cerisa ut i verkligeheten än på min skärm i alla fall.

Skilda världar

Helgen är redan slut men jag ser det positivt och tänker att snart är det helg igen. Spelade innebandymatch i lördags och vi vann med 7-1. Lite lite surt att de fick in ett mål när det var 9 sekunder kvar av matchen. Fast det bjuder vi på eftersom vi ägde hela matchen. Vissa matcher kan det ju vara så att man skjuter och skjuter men det blir inte mål. Denna match var det verkligen som att våra lägen gick in. Vi spelade runt och sen när vi väl tog avslut så blev det också mål. Väldigt rutinerat.

Fottin däremot gick sämre. Tror vi förlorade med 6-1. Usch där kände jag mig lite som en kon. Det var unga, snabba, tekniska tjejer vi mötte. De måste lira i något riktigt lag förutom korpen. Vi hängde inte riktigt med. Sen att det var match 10.30 hjälper inte min morgonstela kropp. Behöver 5-6 timmar för att komma igång. Har väl med åldern att göra. Måste nog säga att de unga motståndarna utnyttjade detta och passade på att springa extra mycket och extra fort denna söndag morgon. Lite taskigt kan man tycka eller så körde det bara på som vanligt. Eller så var de också lite stela och hade krossat oss annars. Vi ligger i alla fall sist i serien med hela ett poäng. En oavgjord match har vi lyckats med sen bara förluster.

Imorgon ska jag på fotvård. Ska bli härligt hoppas jag. Vi får se.

RSS 2.0