Inte gick det inte

Fan, löste aldrig felrapporten som jag trodde att jag skulle göra. Hände inte ett skvatt med "fixen". Man kan ju inte kalla det fix när inget händer. Det sabbade inget i alla fall. Det var ingen fix och ingen sabb. Det var helt enkelt inget alls.

Tog en paus från den. Men vad händer en ny het felrapport dimper ner diirekt. Aldrig får man jobba i lugn och ro ;). Fast det är ju jobba jag gör. Lösa felrapporter är en del av mitt jobb. Kanske inte den roligaste biten men kan vara skoj när man hittar en fix. Jag vill ju koda ny kod inte felsöka kod som redan är skriven av någon annan. För i min kod finns inga fel hihi jo även i min kod finns faktiskt fel. De är lätta att hitta för mig i alla fall. Nåja det är bara att bita ihop tänka tänkta och tänka. Tillslut ska jag banne mig se vad som är fel. Ja och det är snart. Så jag kan få lite lugn och ro och jobba =).

Jag och Håkan är beroende av att plocka svamp. Nu har vi plockat flera helger i rad. Sa förra söndagen att nu vill jag inte plocka något mer. Men i söndags var vi likförbannat i skogen igen och plockade svamp. Det är ju rätt kul. Det är rensa som är jobbigt men nu har man kommit in i det. Sa i söndags att jag inte vill plocka mer men har börjat ladda för en ny tur till helgen. Jag gillar verkligen att plocka svamp och vandra i skogen. Jag börjar bli som hjortronplockarna i norrland. Ska bara plocka lite till.   

Torkar massa svamp och lägger i burkar. Sen kan jag bara he det i såser. Mums. Vi har plockat gul kantarell, trattkantarell, gul trumpetsvamp och svart trumpetsvamp. De ska vara lätta att känna igen och inte kunna förväxlas med någon giftig svamp. Eller trattkantarell kan förväxlas med giftig spindelskivling tror jag den heter men kollar man på bilder ser de inte lika ut.

Nu är de sängen. Har varit och käkat hummer idag. Vi firade Nisse och Jenny eller de fick hummermiddag i present så vi var och fixade presenten nu. På Patricia får man nämligen käka hummer för 139 kr/person på onsdagar. Det är halvapriset mot för vad det brukar kosta där. Gott var det!

Förskottsfirar

Oj jag är sämst på att blogga. Just nu sitter jag och kollar på idol och firar lite. Ja vad firar jag då undrar ni? Haha jo jag är glad över att jag tror att jag kan ha löst en jobbig felrapport på jobbet idag. Jag har haft den i 20 dagar och den har varit omöjlig men idag kom jag kanske på vad som var fel. Om jag har löst den ver jag imorgon. Slog på lite testfall innan jag gick från jobbet men hann inte se resultatet. Jag kan inte låta bli att ta ut segern i förskott. Vill nästan kuta till jobbet och ta en titt. Hoppas jag inte blir besviken imorgon om felet finns kvar. Då blir jag knäckt. Nåja vi får se.

Spelade korpmatch idag det blev 0-0. Sjukt svår spelat. Det var stora vattenpölar över hela planen som var rätt så djupa. Bollen fastnade där hela tiden och man är sjukt blöt efteråt. Hela jag var blöt. Såg väldigt kul ut. Dommarn garvade och de på sidan. Man fick några duschar.


Filmer

Var på bio igår jag och Håkan. Vi hade tänkt se Inception men det blev inte så. Först var vi vid bion runt kl 15 men då gick det bara barnfilmer. Borde vi ha kunnat listat ut. Vi är så trötta på kvällarna så ville vara iväg tidigt. Vi återvände till en annan bio lite senare runt kl 18.30 men då fanns det bara 2 platser kvar. Isället såg vi Salt, filmen med Angelina Jolie. Väldigt underhållande film. Hade inga förväntningar innan vilket var bra. Enkel aktionfilm som inte var för lång heller. Under 2 timmar var filmen så vi hann inte bli trötta. Klockan var bara 20.30 när vi kom från bion och tänkte att vi borde göra något mer. Hehe så vi åkte och hyrde en film. Shutter Island. Väldigt bra rysare. Jag tycker många kan vara för läskiga men denna var inte det utan väldigt bra.

Vi var ju i svampskogen förra helgen. Vi såg en perfekt röd flugsvamp och en vit lömsk flugsvamp (tror vi) samt en perfekt kantarell. Kolla vad fina.

I trollskogen:







Tror vi ska åka och plocka svamp idag också. Vi får se.




Ett med naturen

I helgen har jag och Håkan levt ett med naturen. Eller så nära nog man kan komma som storstadsbo. Vi har fiskat kräftor och plockat svamp. Ja så i söndags så åt vi nykokta kräftor och smörstekta kantareller på rostad macka. Supergott var det. Man känner sig som en grottmänniska när man fångar sin egen mat eller i alla fall väldigt duktig.

Ja förutom det så har vi pysslat med friggeboden. Målat knutarna gröna och huggit lite ved. Nu behöver vi bara en kamin där vi kan elda all ved som vi huggit. Ja och ett innandömme i stugan. Just nu är den bara ett skal. Vi ska lägga isolering golv, väggar, tak sen kan kaminen komma in oxå lite möbler.

RSS 2.0