Moster

Skit vad dålig jag är på att uppdatera. Kanske skärper jag mig men har ingen motivation. Känner inte att det är något speciellt jag har att berätta. Har helt enkelt glömt bort också.

Åker till Lule imorgon och stannar över helgen. Ska få träffa Oscar, min systers son. Jajemen jag har blivit moster. Han är världens sötaste och då menar jag verkligen världens sötaste. Oj vad fort de lär sig alltså. Fick ett MMS idag där det var en bild på honom och han skrev att han saknade moster. Imponernade va med tanke på att han bara är 11 dagar gammal. Hehe givetvis var det syrran som skickade. Men de växer ändå fort inte så fort kanske.

Vi är fortfarande obesegrade i serien. Har match i helgen men den missar jag men håller tummarna. Jag tror vi tar även denna match. Fullt upp på jobbet också. Längtar till julledigheten. Så skönt det ska bli.

Har beställt en soffa men den kommer först i slutet av januari. Jag längtar men tiden brukar ju gå fort ändå, för fort.


Det var det värt

Oj så bakis jag är idag. Huvudvärk, illamående, skakig i kroppen och trött. Jag är verkligen helt slut i kroppen. Det märks att alkohol är ett gift för kroppen. Det var längesen sist. Haha inte för att det är särskilt skoj snarare tvärtom. Fruktansvärt kan man säga. Jag känner mig hyfsad nu och ska bege mig på en liten prommenix strax. Vad är bakgrunden till att jag är så svag idag. Jo igår var det lagfest med innebandylaget. Först träffades vi hos en i laget där jag började dricka drinkar på tom mage i väntan på pizza. Så sen blev det käk, vilket var tur. Därfefter bowling och öl och någon drink. Efter bowlingen drog vi ut på krogen och där blev det lite vin och öl. Det var nog blandningen av olika drycker som har satt sina spår. Man ska inte blanda. Det som gjorde allt värt det var så klart att det var superkul. Alla var glada och hade skoj. Mycket trevligt.

Imorgon har vi match och möter ett lag som verkar bra. De vann mot serieledarna som nu inte är serieledare längre pga förlusten. Sen har de spelat oavgjort mot de som leder serien nu. Vi ligger tvåa men har då en match färre spelad än de laget som leder. Vi satsar på seger imorgon igen. En viktigt match.

Har ju en kompis på besök denna veckan, vilket är skoj! Det var så länge sen vi sågs och vi träffas inte så ofta eftersom vi bor på olika orter. Det är alltid lika kul att ses. Vore ju ännu bättre om vi bodde på samma orter, så kunde man träffas jämt. I alla fall oftare. Fast man kan ju egentligen träffas oftare. Det gäller mest att ta sig tid att åka och hälsa på. Nä nu ska jag prommenera lite.

aikare

Jag är inte så bra på att blogga nu förtiden men ibland slår jag till. Som nu. Kollar på Aik - göteborg, de spelar final i svenska cupen. Jag har gått och blivit Aikfans för det är dem jag hejar på. 0-0 står det men jag tror på aik.

Har innabandymatch imorgon. Jag ska vara coach, lagkapten och spelare. Det kommer bli fullt upp. Det ska bli skoj och jag känner mig lugn. Både coachen och lagkaptenen är bort så jag blev tillfrågad att hålla i det. Tränaren har sagt till mig hur vi ska spela så det är mest för mig att meddela det till laget. Det är om det händer något oväntat som jag måste vara på alerten. Ska även utse matchenshöjdpunkt, alltså någon i vårt lag. Jag tror inte det är okej att utse sig själv haha fast det skulle jag inte göra. Vi ska möta ett bottenlag så det ska inte vara några problem för oss att vinna, vilket kan vara lite farligt. Man får inte ta ut segern i förskott. Känner mig lite krasslig. Har lite ont i halsen, trött, snuvig men jag ska ta det lugnt idag så jag kan spela imorgon.

Igår så frågade en hemlös om jag ville köpa situation stockholm jag sa nej tyvärr jag har inga kontanter. Då sa han, nej inte jag heller, jag vet hur det känns, det är förjävligt. Då skrattade jag och kände mig lite fånig men jag hade ju inga kontanter och jag gissar att han inte tog kort.

Har möblerat köket och det blev mysigt har fortfarande inte beställt någon soffa det måste jag ta tag i. Så länge det går frammåt med lägenheten så är jag glad.

Ska fortsätta kolla på matchen nu.

Läggan

Har klätt om köksoffan nu. Köksoffan är inte riktigt vit utan gråvit. Kanske passar den bättre mot fondväggen som är svart med vita blad på. Jag ska testa och ställa den där så får jag se. Jag närmare mig ett ordnat hem men det tar tid. Jag är inte snabbast i stan. Idag var jag tvungen att jobba lite. Har några heta felrapporter som ska vara klara senast på fredag och jag ska på kurs måndag t om onsdag. Då hinner jag inte fixa något på dem. Skulle så klart bara in någon timme men det slutade med att jag var där 6-7 timmar. Ha ha man tänkter jag ska bara. Jag känner inte mig lika stressad nu som jag gjorde förut. Dock måste jag in en sväng innan kursen och meddela läget för felrapporterna. Har en som inte läget är helt under kontroll på men men inte så mycket att göra just nu.

Så här blev kökssoffan i alla fall efter att jag bytt tyg. Jag har ingen före bild. Hade varit för stötande att publicera den här. Ha ha tyget innan var väldigt trasigt och massa fläckar. Det kunde ha varit blodfläckar men jag vet inte. Funderade på om den skulle dyka upp på Efterlyst efter jag varit och hämtat den men det har den inte. Har torkat av den använde faktiskt lite klorin, så nu är alla eventuella bevis borta. Har kastat tyg och stoppning. Köpte nytt tyg och stoppning för att få den lite fräschare. Kanske var det bara någon som spillt något på den. Tyget kommer från Ikea. Tänkte inte så mycket när jag valde tyg. Ville inte ha något randigt eller rutigt för då måste man vara så noga när man sätter fast det så det hamnar rakt. Stod mellan mönstrat eller enfärgat. Det blev mönster som ni ser. Jag gillar ju färg så det passar mig bra.





Det som återstår att fixa i lägenheten är:
Soffa
Mediabänk
Gardiner i köket
Lampa till vardagsrummet
Hänga upp lampan i köket, måste koppla lite där. Har lampa men den passar inte.

Det tar sig. Ska beställa soffa till veckan. Hoppas de inte har så lång leveranstid på Mio. Annars kanske det får bli Ikea. Jag är på gång kan man säga. Vi spelade även match igår. Vi vann med 11-0. Härligt! Lite besviken över att jag varken gjorde mål eller assist. Nåja skärper mig till nästa vecka.

RSS 2.0