Tar tillvara på naturen

Känner mig nöjd eftersom jag har kommit på att jag tar tillvara på det naturen har att erbjuda. Kollade igenom min frys och där fanns, självplockade rabarber, blåbär och kantareller. En egenjagad älgsteck, inte jagad av mig men Håkans pappa. Har egenfiskad gös, inte i min frys dock utan i Håkans. Sist men inte minst egenfiskade kräftor dock så är de uppätna nu. De hann heller aldrig hamna i frysen. Vi la 10 burar i lördags och fick 17 kräftor som vi kokade och åt upp på kvällen.

Klockan är runt 6.30 och vi är på väg att vittja kräftburarna. Inget filter på bilden de var sånt ljus.


Håkan fick ro av att ro.


Vi plockar svamp. Denna är fotad med Cross Process appen.


New York, utsikt från Empire State building


Håkan = Horka


Koreansk barbeque i NY.


Gul taxi.


Köar i regnet till kyrkan för att gå på gospel. Man fick inte fota inne i kyrkan.

Kommentarer
Postat av: Mari

det kallar jag att ta till vara på vad naturen har att erbjuda..själv har vi bara en massa stenar som oscar plockar..och vad kan man göra av dem??? hihi

Åh vad jag saknar er..hoppas ni kan komma upp snart..båda två!!

2011-09-20 @ 23:15:52
URL: http://mkemppainen.blogg.se/
Postat av: Josefin

Kul och få se lite bilder från NY. :) Jag kommer gärna över på en älgstek med kantareller någon dag ;)

2011-09-20 @ 23:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0