Operation älgkött

Operation älgkött har precis påbörjats här hemma hos mig. Syftet med operation älgkött är helt enkelt att tillaga älgkött och äta upp det. Håkans pappa jagar ju varje år och i år har det fyllts på med mera älg men fjolårets älgkött finns kvar, alltså älgarna de fick tag i 2010. För att få plats i frysarna med de nya köttet från i år så är numera min frys fyllde med älg i olika former. Främst älgfärs och älgstek, så nu ska jag så snabbt jag hinner och hinner äta, tillaga älg. Första rätten blev chili con carne på älgfärs. Tror jag tar mig ann en älgstek i helgen eller kanske älgbiffar. Vi får se. Dock så fick jag information från Håkan att de hade hittat ännu mera kött från 2010. Så operation älgkött kommer pågå ett tag. Det köttet jag lagat till hittills verkar helt okej, så jag tror att jag har några månader på mig.
Vidare har jag sen i måndags förra vecka påbörjat LCHF. Många säger ju att de mår så bra och att man kan gå ner i vikt med den dieten. Så jag har hakat på den, hoppas på en mindre uppsvälld mage som jag tror kommer av bröd och pasta samt om några kilo försvinner så gör det inget. Det har gått bra hittills men sötsaker saknar jag. Men sockerberoendet kanske lägger sig efter ett tag.
Träningen blir det inte så värst mycket av 1-2 gånger i veckan. Oftast 2 men förra veckan blev bara 1 gång och denna vecka har jag inte tränat en enda gång. Men det finns ju dagar kvar av denna vecka.
Har börjat känna mig uttråkad på jobbet. Jag gör ju fortfarande mitt jobb men är otåtlig och när jag är otålig och rastlös blir jag otrevlig. Inte bra alls. Tycker inte att saker och ting går fort nog och jag vill helst göra allt själv med det går ju inte. Funderar på om jag måste kolla efter något nytt inom företaget eller om det finns nya spännande uppgifter som jag kan ta mig ann på den avdelning jag jobbar på nu. Kanske är jag bara i en svacka fast jag tror inte. Det har varit så här i några veckor. Inte bra alls varken för mig eller mina kollegor. Får ta tag i det helt enkelt. Kanske beror det på mycket förändringar med mycket nytt folk och stabiliteten och tryggheten finns inte kvar och det tar ju ett tag och bygga upp igen. Något måste jag hitta på som sagt.
Kursen i Meänkeli går framåt och även jag i att förstå språket. Dock väldigt mycket kvar att lära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0