Shopping på schemat

Då var en vecka avklarad här i Usa och det återstår 3 veckor. Egentligen räcker det om jag stannar i 2 veckor till fick jag höra idag men jag har redan bokat hemresa om 3 veckor så det blir 3 veckor till.

Var nere i hotellgymmet och tränade idag. Det är litet men det finns 2 löpband, en crosstrainer och sen hantlar. Tänkte mig inte för när jag knappade in hastigheten på löbandet. Knappade in 10.0, vilket i Sverige är 6.0 minuter/km alltså 10 km i timmen. Bandet började skena iväg och jag får rycka i nödstoppet. Då kom jag på att hastigheten var miles/h, jag knappade in 6.0 minuter/mile alltså ca 16.1 km per timme. Inte riktigt något jag var beredd på.


Nu är jag ensam min arbetskollega jobbade sista dagen idag men det ska nog gå ändå. Lite trist att inte ha någon att käka middag med. Nyttigt att göra saker själv ibland.


En bild på mig utan för en italiensk restaurang. Man kan ju inte tro att det är 38 grader varmt när man ser mig med så mycket kläder på men jag fryser inomhus. Det är så mycket AC överallt. Sen är jag mest inomhus för det är för varmt att vara ute. På morgonen är det okej då är det "bara" 29 grader varmt :). Man skulle kunna tro att det blir svalare på kvällen men inte det, det toppar runt 6 på kvällen.




Bilder på rummet jag bor i. Jag klagar inte, sängen är skön och stor. AC finns samt en köksdel. Får se om jag kommer laga någon mat. Det är så billigt att äta ute. Använde micron idag, poppade popcorn.







Här tar man bilen överallt. Det finns knappt några trottoarer. Har sett en buss men den måste ha åkt fel. Har inte sett en enda hållplats. Bilnätet är imponernade. De går överallt i olika lager, under och över varandra. Parkeringsplatser överallt. Innan var jag oroliga för att fick parkera men parkeringsrutor finns och de är stora. Det är oerhört mycket bilar överallt men då har ju alla sin egen bil och gärna en stor bil.


Imorgon ska jag åka till en galleria i närheten och shoppa lite. Får se vad man hittar. Kl är 21.40 här, i Sverige är den 04.40. Man kan ju inte direkt ringa och snacka med någon nu hehe kanske någon som är på efterfest.



Kommentarer
Postat av: Josefin

Vad fint hotellrum, skönt med ett litet kök! Robert undrar om du har nå bilder från din löprunda när du fick dra i nödstoppet? :) Hoppas du har det bra där borta. Alice och Oscar hälsar. kram

2011-07-23 @ 23:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0