Moster igen!

Hade en veckas semester förra veckan som kändes väldigt lång. Fast det brukar alltid vara första veckan som känns lång sen försvinner de andra snabbt som blixten. Kanske ska man bara köra en vecka åt gången när man tar ledigt då? Då borde det kännas som att man har mycket semester. Var en sväng till Lule och fick träffa lilla Alice, min systerdotter. Jomenvisst man har ju blivit moster igen. Söt var lilltösen. Ja och systersonen Oscar också. Ja och vilket busfrö han är och massa energi.

Var på en kompis bröllop som var väldigt trevligt och fint förra veckan också. Nu så befinner jag mig i Texas och jobbar. Avklarade första dagen på jobbet idag. Det gick väldigt smidigt och jag löste ett problem också. Nu ska jag bara bemästra bilkörningen. Visst det går men jag njuter inte av det. Jag har ju GPS men jag tycker det är svårt att fatta den. Fast än så länge har jag inte försökt, har kört efter en kollega som också är här. Han åker på fredag så då är det jag och GPS:en. Fast till jobbet borde jag hitta. Det var enkelt och bara 10 minuter från hotellet. Om min kollega inte hade mött upp mig på flygplatsen hade jag väl fortfarande irrat omkring i Texas eller kanske i någon annan delstat. Hehe nej men det hade säkert gått men tagit lite mer tid.

Varmt är det här, runt 38 grader. Fast det är ju AC överallt så jag blir förvånad varje gång jag går utomhus. Det kanske är tur, för vid så varmt kan man inte göra något eller man kan men man orkar inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0