Mat och mera mat

Nu börjar min vistelse här i Plano närma sig sitt slut, Jippie! Okej så illa är det inte. Jag har trivts väldigt bra och haft det skoj. Nu är det bara 3 dagar tills jag träffar Håkan och det går inte av för hackor. Kom på att vi kommer fira 3 år i New York, den 15 augusti. Det får vi fira med någon god middag och kanske slår till på stort och tar en drink eller två.

Vad har hänt här sen helgen. I söndags blev jag och en kollega från australien inbjudna till en annan kollega på middag. Först snacks och drink, sen bad i poolen, stek och potatis till middag och cheesecake till efterrätt. Tur att man har bil här med tanke på all mat man äter man orkar ju knappt röra sig efteråt. Skoja bara, lite promenader skulle inte vara fel.

Det mesta handlar om mat på bloggen nu känner jag. Igår var jag tvungen att åka till In n Out, en hamburgerestaurang som är otroligt populär här. Jag förstår inte riktigt hypen över ett nytt McDonalds, någon? Eftersom mina svenska kollegor som var här innan mig, höjde det till skyarna, så ville jag inte åka till Sverige utan att ha testat det. Hur var det då? Ja burgaren var väldigt god, tog en doubble-doubble, typ som ett skrovmål. Två hamburgare och två ostskivor mellan bröd. Mycket godare än McDonalds, kanske därför amerikanarna är så exhalterade :). Stripsen däremot var lite mjuka, men okej ändå. Om ni är sugen på en vanlig burgare, så kan man käka på In n Out.


Idag var jag och en kollega och käkade på Cheesecake Factory, förutom Cheesecake har de mat också. Väldigt varierande meny. Jag tog kyckling i sweet chili sås typ. Sen en citron- och halloncheesecake till efterrätt. Supergod men alldeles förstor bit åt nästan upp hela. Dock höll jag på kräkas efteråt men jag klarade mig. Min cheesecake är den ljusa och kollegans chokladmoussecheesecake syns också.


In n out for now, hörs snart igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0