Texas är Sveriges motsatts

Sverige är ett konstigt ord må jag säga. Visst det kommer från Sveas rike, men titta på det nu: Sve-rige. Skumt ord fast fint ändå. Det var inte det jag skulle skriva om utan om Texas som Sveriges motsatts. Här är det värmerekord, 110 Farenheit, 43 Celcius grader varmt och inget regn. Det har varit över 100 grader Farenheit i 33 dagar. Här går man crazy med nyhetsrapporterna när temperaturen närmar sig 100 Farenheit och inget regn. I Sverige går vi crazy med nyheterna när vi närmar får minus grader och det snöar. Vädret är bra här när det är molnigt och kommer lite regn, för att det ska bli svalare. I Sverige är vädret bra när solen gassar som bäst och inte ett moln så långt ögat kan nå. Dock så ligger vår nyhetsrapportering i lä, ja rent av i vacuum om man jämför med den här. Här är allt Breaking news, inte bara typiskt för Texas utan för hela USA.

Var på en restaurang idag, en mexikansk reataurang. Stället var mysigt och jag gillade inredningen och utsikten över ett grön och en sjö. Maten var också god men kunde ha presenteras på ett trevligare sätt. Åt grillat kött och grilllade räckor, väldigt gott. Tillbehören var väl ingen höjdare, tänker på riset, salladen och den beiga bönröran. Salsa dippen var god. Folk frågar var jag kommer ifrån jag säger Sverige, de flesta frågar om vi pratar tyska. En del frågar vart det ligger någonstans jag säger europa och de nämner tyskland. Vi är inte så kända här med andra ord, inte vårt språk i alla fall men Ikea finns här i alla fall.

 

 


Börjar få hemlängtan. Två veckor kändes länge och denna tredje veckan känns också länge. Man kan säga att det bara är en vecka kvar. Nästa vecka på fredag möter jag Håkan i New York.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0