Spenderar shortsen på mig

Skrev nyss om min lördag och eftersom det inlägget blev så långt skriver jag om söndagen i ett nytt inlägg. Ja idag efter att ha softat vid poolen och simmat i poolen, så tog jag på mig spenderar shortsen och åkte till en galleria. Blev lite besatt på Victoria Secret, inte för att jag är något fan eller så men de hade massa erbjudande, köp 5 för så mycket, 4 för så mycket osv. Ja ni förstår vad jag menar. Blanda annat hade de 5 trosor för 25 dollar (exklusive skatt). Jag plockar på mig 5 och ser sen att de har köp 4 sömmlösa trosor för 28 dollar (exklusive skatt). Jag velar och eftersom jag redan hade 5 av den andra sorten och inte ville lägga tillbaka de på bordet, för det stod en säljare vid varenda hörna och kollade om man hade det okej, så tog jag beslutet att köpa 4 sömmlösa också. Ja det blev alltså 9 par trosor.

Jag gick vidare till krämavdelningen. Tänkte att jag ville köpa någon lotion som luktar gott. Ser att de har köp 3 olika duschkräm, bodylotion etc för 28 dollar (exklusive skatt) men även att man får köpa 5 för 30 dollar exklusive skatt. Jag plockar på mig 5 produkter och under tiden hinner så klart en säljare komma fram till mig och meddela att om jag handlar för 42 dollar, alltså 7 produkter så får jag en Victoria secret påse/väska på köpet. Jag plockar på mig 2 till. Allt som allt blev det 2 st bodylotion, 2 st bodyscrubb, 1 st duschcreme, 2 st bodybutter. Jäklar vad jag kommer smörja in mig. Kommer vara som en baby i huden. Förutom alla krämer så kom jag hem med 9 par trosor.

Handlade även ett par Levis jeans, vet inte vilket nummer men det satt hyfsat, de kostade bara 35 dollar (inklusive skatt) alltså run 230 kr. Ett linne, och en blus och en till hatt. Jag vet inte varifrån denna hattfetisch kommer ifrån men det är 3:e hatten jag köpte här. Kanske blir det så när man kommer till Texas. Denna var fin på riktigt, av de två andra är en fin/okej och den tredje är bara omöjlig. Gillar den inte, den har alldeles för mycket kant, man ser inget och huvudet ser ut som en prick eftersom kanten är för stor. Just ja en långklänning också köpte jag som var jätteskön i tyget. Väldigt rosa med lite militärgrönt i. Mönstret är utsuddat, man blir lite yr av att titta på den. Som tur är kommer jag bära den så alla andra som ser mig kommer tro de ser suddigt.

Texas - Lone star state. Flaggan nedan.


Folk verkar inte kunna räkna här. Igår på Southfork så när jag betalde så hade jag småmynt. Han i kassan sa att jag hade gett 7 cent. Jag skulle betala 16 cent, jag räcker fram 10 cent till och då ser han att jag hade gett 16 cent från början. På sushirestaurangen kostade det 26 dollar, jag betalar med 2 st 20 dollarsedlar och har räknat ut att jag kommer få tillbaka 14 dollar. Vilket är perfekt eftersom jag räknade ut att dricksen ungefär borde vara 4 dollar. Jag får tillbaka 12 dollar och tänker att jag räknade väl fel. Får de där 2 dollarna sen när jag meddelar att de räknat fel.

Kollade på kvittot från Victoria secret nyss och ser att kassörskan slog in 10 par trosor. Jag köpte ju bara 9 par trosor. Det gjorde att jag fick betala 70 kr mer än vad det skulle ha kostat. Nåja jag överlever ändå för jag orkar inte åka tillbaka och klaga. Kanske är det bara tillfälligheter eller så är det så det är. Jösses nu är kl 24 här, dags för mig att sova. Hoppas vattnet är igång igen, så jag kan använda toaletten. De var tvungen att slå av allting under dagen pga av problem i rören. Natti, nu är det bara 4.5 dagar kvar tills jag möter Håkan i NY.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0