I J.F Kennedys fotspår

I dag har jag gått i J.F Kennedys fotspår eller snarare i hans mördares fotspår. Besökte Sixth floor museum i Dallas idag. Det är ett museum om John Fitzgerald Kennedy och det var i den byggnaden på sjätte våningen som Lee Harvey Oswald avlossade skotten. Oswald blev i sin tur mördad av Jack Ruby 2 dagar senare. Kennedy blev mördad 22 november 1963 i Dallas. Det var spännande att vara där och se vart det hände, spännande men så klart tragiskt/hemskt. Man fick inte fota inne i museumet men utanför. Här är byggnaden, den näst översta våningen är sjätte våningen.


De har även märkt ut kryss på vägen där skotten träffade. Han blev träffad av två skott så det fanns 2 kryss. En bild på det ena, det som dödade honom.

 

Krysset från en annan vinkel. Man ser det inte så bra men det är där. Och en skyskrapa i bakgrunden.

 


Sist men inte minst den amerikanska flaggan. Inte så bra flaggbild, det blåste inte tillräckligt.




Jag samlade mod att köra dit, jag gillar inte att köra när jag inte hittar. Jag kör ju bil här men inte så långa svänger och försöker ta områden jag känner till. Nu blev det en bilfärd dit på ca 45 minuter, för jag valde i GPS:en att inte använda Freeways, vilket är skönt, inte lika mycket traffik. Det blev ändå mycket på Freeways och av och på, på- och avfarter. På hemvägen valde jag i GPS:en att ta snabbaste vägen, då tog det kanske 30 minuter. Missade några på- och avfarter men GPS:en hittar ju nya vägar. Nåja det gick bra men det är läskigt med alla på och avfarter och filbyten. Man ligger i 100-115 km/h och i vissa lägen får man smita in mellan 2 bilar. Tycker det känns lite tajt ibland. Fast de släpper in en om man bara visar att man ska in. Jag är glad att jag åkte :) man utmanar sig själv lite.

Nu ska jag softa framför TV:en innan jag somnar.

Kommentarer
Postat av: josefin

Oj shit, det måste varit rätt häftigt att se det!

2011-08-02 @ 23:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0