Daadadadadada daa dada

Känner ni igen introt i rubriken ovan? Inte? Det är Dallasintrot jag försöker nynna i text, inte lätt inte. Speciellt inte när man är tondöv. Fast det är nog svårt för musikaliska genin också att nynna i textform men vad vet jag. Anledningen till denna hype av Dallas är så klart för att jag befinner mig nära Dallas, och även den ranch som de spelade in utomhusscenerna över familjen Ewings ägor. När de spelade in serien så bodde en annan familj i huset men producenterna ville använda denna ranch i serien ändå för det tyckte antagligen att den var så passande. Familjen gick med på att filma utomhus men inte inomhus och fick så klart betalt för det. Tillslut fick familjen flytta från huset när fans till serien började bryta sig in och ta grejer och titta in genom fönstrerna. När J.R blev skjuten eller vem det nu var i serien, var det en nyhetskanal som nämnde att ranchen låg i närheten av en väg i Dallasområdet. Nästa dag låg det massa blommor och kort där till minne av J.R, en fiktivperson som blivit "skjuten" i en tv-serie, galet.

Jag ville hitta på något igår och eftersom Southfork ranchen ligger i närheten tog jag en tur dit och kollade läget. Såg faktiskt framemot bilkörning, japp nu trillar öronen av på folk. Camilla säger att hon såg framemot bilkörning och tyckte att det var okej. Kors i taket på den med.

Här kommer ett bildregn från Southfork-ranchen. Om det var skoj? Det var okej, inget överväldigande men lite småroligt, hyfsat:




Fotade ett djurhuvud med horn för Håkan gillar horn.

 

Träffade Bobby där.

 

Även J.R

 

Här med lite hål i sig.



En bild till Oscar, tänker att han kommer gilla den. Fast den har ingen skopa.



Vi turister på väg mot huset.




Huset igen.



Huset lite längre ifrån.



Jag och huset.



Jag och huset igen.



Stallet som Bobby brukade rida ut ur.



Bilen som någon körde i serien.


Många som tror hästarna äter fingrar.




Less ännu? Jag har massa fler bilder från insidan av huset men jag tror nog att ni sett nog.

Nedan är en bild från hotellet där jag bor. Slappade vid poolen innan jag drog till Southfork ranchen. Pallade bara 45 minuter, inclusive 20 minuters bad, innan det blev för varm. Badade idag igen. Man får vara ute innan 11-12 för sen blir det för varmt.



Ser ju rätt soft ut men hotellet ligger brevid motorvägen, samt precis vid mitt huvud fanns ljudet från en AC, till en av hotellrummen på bottenvåningen.


Nedan: försökte fota bilvägen men man ser bara en bil just nu, inte den parkerade bilen utan en längre bort. Parallellt med den vägen ligger den stora motorvägen.

 

Efter Southfork, gick jag på bio igen, Sarah's key, såg jag. Den var väldigt bra, drama med spänning. Jag avslutade kvällen med sushi.

 

Väldigt gott men mycket mat.

 

Denna geggamoja var god. Kom in som en pelare i olika lager, ris, avokado, spicytuna, sen mosar de ner det i en röra som man sen doppar i soja. Det smakade väldigt bra.

 

Jag slår världsrekord i långa inlägg.


Kommentarer
Postat av: Josefin

haha, vad du är rolig. Gillar dina bilder. Kul och se hur du har det :)

2011-08-08 @ 19:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0