Börjar längat hem lite smått

Börjar känna mig redo för att bege mig hemåt efter att ha varit i Plano, Texas i 3 veckor och jobbat. Kommer stanna 1 vecka till sen 4 dagar i New York. Det kommer ju bli skoj där tänker jag mig. Jag får ju träffa Honksy då med. Han kommer till New York och hänger med mig.

Var på Texas Roadhouse och käkade igår och där var maten väldigt god. Grillat kött var deras specialité. Åt kyckling och revbensspjäll med grönsaker och potatismos. De kunde även presentera maten på ett fint sätt.

Texten på dörren var ingen lögn. Legendary hmm ett starkt ord för en som kommer från norrland. Jag skulle säga att det var ju som bra på Texas RoadHouse ;)


Mycket kött blev det. Jag tog doggy-bag eftersom hälften blev kvar. Resterna åt jag till middag idag. Det är enkelt med doggy-bag i USA. Innan man ens har börjat äta frågar de om man behöver en låda att ta med maten i. Haha ok inte så snabbt men det är en anna slags upplevelse att gå på restaurang i USA. Man är bara där för att äta inte för att umgås som vi gör i Sverige. Visst pratar man men man segar inte ut på det. Det är verkligen snabba på allt. Tar dryckesbeställningen direkt när man sätter sig. Man hinner knappt öppna menyn så vill de ta matbeställningen. Sen när man inte verkar äta lika aktivit kommer de och frågar om man behöver en låda samt notan dyker upp strax efteråt. Sen när man betalat får man nog sitta kvar en liten stund men då känner man ju att man måste gå. Det är alltid mycket folk, vilket säkert beror på att man inte lagar så mycket mat hemma utan oftast går på restaurang.


I Usa är alla restaurange kedjor, det gör att det mesta är prisvärt men ganska medelmåttigt. Helt ok men inget wow. Igår var över medel. Även sushistället jag och en kollega besökte första gången var över medel.

Nu ska jag softa framför tvn. Tänkte gå på bio kl 10 ikväll, om 40 minuter men inser att jag kommer somna på bion. Jag får ta det imorgon istället. Kanske blir det en utflykt imorgon eller så slappar jag vid poolen om det inte blir för varmt. Känner jag Texas rätt så kommer det bli run 40 grader Celsius imorgon också. Alltså omöjligt att vara ute.

Kommentarer
Postat av: Mari

Åh vi längtar efter dig:)

2011-08-06 @ 10:07:17
URL: http://mkemppainen.blogg.se/
Postat av: Josefin

Hinner jag träffa dig nå efter New York innan Lule? :)

2011-08-06 @ 10:37:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0